Trattamentu per i ferite
Cuntenutu
- 1. Unguenti
- 2. Condimenti liquidi
- 3. Pilluli
- 4. Rimedi casani
- Cumu trattà l'herpes labiale recurrente
- Cumu hè u trattamentu in gravidanza
Per curà l'herpes labiale più rapidamente, diminuite u dolore, l'inconfortu è u risicu di cuntaminà altre persone, un unguentu antivirale pò esse applicatu ogni 2 ore appena i sintomi di prurito, dolore o vesciche cumincianu à apparisce. Oltre à i prufumi, ci sò ancu picculi patch chì ponu copre e ferite, impedendu a diffusione di l'herpes è a contaminazione di altre persone.
In i casi i più gravi, in i quali l'herpes richiede più di 10 ghjorni per sparisce, u duttore pò ancu raccomandà l'usu di pillole antivirali, per accelerà u trattamentu è prevene e recidive.
L'Herpes hè una infezzione causata da u virus Herpes simplice, chì ùn hà cure è chì si manifesta per mezu di vesciche dulurose in bocca, chì duranu circa 7 à 10 ghjorni. Si tratta di una malattia cuntagiosa, chì si trasmette cù u cuntattu direttu cù e bolle o u liquidu, cusì, finu à chì i sintomi sianu evidenti, i basgi devenu esse evitati, soprattuttu in i zitelli, chì ponu minaccià a vita. Inoltre, deve esse nutatu chì a persona pò ancu cuntaminà i vetri, coltelleria è asciugamani chì venenu in cuntattu cù e ferite.
1. Unguenti
U trattamentu per l'herpes labiale pò esse guidatu da un medico generale o farmacista è di solitu hè fattu cù l'usu di unguenti cum'è:
- Zovirax (aciclovir), chì deve esse applicatu ogni 4 ore, per circa 7 ghjorni;
- Gel Dermacerium HS (sulfadiazina d'argentu + nitratu di ceriu), chì deve esse applicatu circa 3 volte à ghjornu, finu à a guarigione cumpleta, in casu d'infezioni opportunistiche da batteri;
- Penvir labia (penciclovir), chì deve esse applicatu ogni 2 ore, per circa 4 ghjorni;
Durante u trattamentu, a persona deve esse attenta à ùn cuntaminà à nimu è, dunque, ùn deve micca toccà e so labbre à l'altri populi è deve sempre asciugà si cù u so propiu asciugamanu è ùn deve micca sparte biccheri è stuvigli.
2. Condimenti liquidi
In alternativa à unguenti, un medicamentu liquidu pò esse adupratu nantu à a lesione, chì contribuirà à a guarigione è u sollievu di u dolore causatu da l'herpes. Inoltre, questu adesivu prevene ancu a contaminazione è a diffusione di u virus è hè trasparente, dunque hè assai discretu.
Un esempiu di medicazione liquida hè u Filmogel di Mercurochrome per l'herpes labiale, chì pò esse applicatu 2 à 4 volte à ghjornu.
3. Pilluli
L'antivirali orali ponu esse aduprati in casi più severi è in persone immunocomprumesse, chì sò in risicu di sviluppà complicazioni. Inoltre, ponu ancu esse aduprati cum'è trattamentu à longu andà per prevene recidive, ma solu s'ellu hè cunsigliatu da u duttore.
I farmaci più aduprati per u trattamentu di l'herpesite sò l'aciclovir (Zovirax, Hervirax), valaciclovir (Valtrex, Herpstal) è fanciclovir (Penvir).
4. Rimedi casani
I trattamenti in casa ponu esse aduprati in più di u trattamentu prescrittu da u duttore, cum'è manghjà 1 dente d'agliu crudu per ghjornu, chì deve esse iniziatu ghjustu à i primi segni di l'herpes è deve esse mantenutu finu à chì guarisce. In più di questu, altri rimedii casani preparati cù Jambu è Citronella, per esempiu, aiutanu ancu à alleviare i sintomi è curà e vesciche in bocca più rapidamente. Eccu cumu si preparanu questi rimedii casani per l'herpes labiale.
Manghjà i cibi adatti aiuta ancu à guarisce i piaghe d'herpes in menu tempu. Fighjate u video seguente è vedi cumu l'alimentu pò aiutà à luttà contr'à l'herpes:
Cumu trattà l'herpes labiale recurrente
In u casu di ferite recurrenti, chì si manifestanu più di 5 volte in u stessu annu, u trattamentu deve esse fattu cù l'applicazione di l'ungatu indicatu da u duttore, quandu si principia à sente prurito o brusgiu in a regione di a labbra. Per impedisce chì l'herpes apparisca cusì spessu si raccomanda:
- Evite u stress eccessivu è l'ansietà;
- Idratate e vostre labbre, soprattuttu quandu face assai fretu;
- Evite l'esposizione prolongata à u sole è mette a crema solare nantu à e vostre labbre.
Benchì le ferite fredde spariscinu cumpletamente dopu u trattamentu, pò ripresentà parechje volte in a vita di u paziente, soprattuttu in i tempi di più stress, dopu cundizioni prolungate di altre malatie, per via di bassa immunità, o quandu a persona hè più tempu esposta à u sole , cum'è in vacanze, per esempiu.
Un altru modu per diminuisce a frequenza di l'herpes hè di piglià un supplementu di lisina in capsule. Pigliate solu 1 o 2 capsule di 500 mg per ghjornu per 3 mesi, o secondu e indicazioni di u dermatologu o di u farmacistu. E capsule devenu esse prese quandu e piaghe di l'herpes miglioranu, è li impediscenu di manifestassi di novu, diminuendu dinò a so intensità.
Inoltre, in certi casi, u duttore pò ricumandà ancu trattamentu cù antivirali orali.
Cumu hè u trattamentu in gravidanza
U trattamentu di l'herpes labiale in gravidanza è durante l'allattamentu deve esse fattu cun prudenza, perciò, a donna deve andà à u duttore per ch'ellu indichi un medicamentu chì ùn sia micca dannosu per u zitellu. Una bona opzione hè di aduprà medicazioni liquide, chì ùn anu micca antivirali in a so composizione è sò ugualmente efficaci, o creme antivirali, cume i labbra Penvir, quandu indicatu da l'ostetricu.
Inoltre, i rimedii casani cum'è u propolis, prumove ancu a guarigione di l'herpes ferite è aiutanu à alleviare l'infiammazione. Vede cumu fà un grande unguentu casanu cù propolis.
I segni di migliuramentu di l'herpes labiale apparsu intornu à 4 ghjorni dopu à l'iniziu di u trattamentu è includenu prurite ridotte, riduzione di rossi è guarigione di piaghe è vesciche in bocca. I segni di aggravamentu di l'herpes labiale sò più frequenti in i pazienti chì ùn facenu micca u trattamentu currettamente è includenu l'apparizione di herpes ferite in altre regioni di e labbra, in a bocca è u dolore quandu masticavanu è inghjuttinu, per esempiu.