Hydrosadenitis Suppurativa: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
L'idrosadenite suppurativa hè una malattia cronica di a pelle chì provoca l'infiammazione di e ghiandole sudoripare, chì sò e ghiandole produttrici di sudore, purtendu à l'apparizione di piccule ferite o grumi infiammati in ascella, inguine, anus è natiche, per esempiu, chì sò regioni di u corpu chì hè nurmale stufatu è chì pruduce assai sudore.
Cusì, e persone chì anu sta malatia ponu pensà d'avè furuncule, ma e caratteristiche di queste malatie sò diverse, perchè in l'idrosadenite i noduli lascianu cicatrici nantu à a pelle, ciò chì ùn accade micca cù e furunche. Amparate à identificà è trattà e furuncule.
Principali sintomi
I primi sintomi chì ponu indicà idrosadenite sò:
- E piccule regione di a pelle chì sò gonfie, dure, dolorose, infiammate è rosse;
- Ci ponu esse pruriti, brusgiature è sudazione eccessiva;
- Cù u tempu, a pelle pò diventà bluastra o purpurea per mancanza di sangue.
I noduli causati da a malatia ponu spuntaneamente riduce o scoppà, liberendu pus prima chì a pelle guarisca. In alcune persone dopu qualchì settimana o mesi i noduli tornanu, di solitu in a listessa zona affettata cum'è prima. In i casi induve parechji noduli apparsu o quandu sò custanti è piglianu assai tempu per guarisce, e ferite ponu ingrandà è formà ascessi o ulcere, essendu più difficiule da curà, richiedendu una chirurgia.
A diagnosi di idrosadenite suppurativa hè fatta attraversu i sintomi presentati è e caratteristiche di e ferite nantu à a pelle è a storia di u paziente, rendendu l'ideale di vede un medicu generale o un dermatologu per identificà u prublema prestu è cumincià u trattamentu adeguatu.
Chì regioni sò e più tocche?
E regioni di u corpu u più influenzate da l'idrosadenite suppurativa sò l'inguine, u perineu, l'anu, e natiche è l'ascelle, ma sta malattia pò apparisce ancu in l'areole di i sinus è vicinu à l'ombelicu. Cunnosce altre cause di forfaie ascellare.
Sta malattia apparisce di solitu in donne giovani è pò esse causata da cambiamenti genetichi, debolezza in u sistema immunitariu, abitudini di vita, cume fumà, per esempiu, o obesità. Una poca igiene, cume stà 1 settimana senza bagnu, per esempiu, pò favurisce l'occorrenza di a malattia, postu chì hè probabile chì e ghiandole sudoripare sianu bluccate, resultendu in infiammazione. Tuttavia, l'idrosadenite suppurativa per via di l'abitudini igieniche ùn hè micca assai cumuna.
Cumu hè fattu u trattamentu
L'idrosadenite suppurativa ùn hà micca cura definitiva, ma durante i primi stadi di a malattia, u trattamentu hà assai successu in u cuntrollu di i sintomi, è si face di solitu cù:
- Antibiotici: di solitu sò aduprati in forma di unguentu per passà sopra a zona affettata;
- Corticosteroidi: ponu esse iniettati direttamente in i noduli per riduce l'infiammazione durante i periodi di crisa o aduprati in forma di pillole per pruvà à prevene o ritardà e crisi;
- Immunomodulatori: sò rimedii chì riducenu a risposta immune è, dunque, diminuiscenu e probabilità di sviluppà novi noduli infiammati.
Questi rimedii devenu esse guidati da un dermatologu, è u trattamentu deve esse costantemente valutatu, chì alcuni di sti medicamenti ponu aumentà u risicu di infezioni o l'apparizione di cancru. U duttore pò ancu prescrive antibiotici in forma di pillole è droghe chì controllanu a produzzione di ormoni, in particulare in donne.
In i casi i più gravi, pò esse necessariu avè una chirurgia per rimuovere a regione di a pelle cù e ghiandole difettose è rimpiazzalla cù innesti di pelle sani, guarendu a malattia in quella regione operata. Inoltre, una certa cura generale deve esse pigliata durante u trattamentu in tutti i casi, cume u mantenimentu di l'igiene curretta di u locu, evitendu di portà vestiti stretti è applicà compresse bagnate à e ferite.