Cumu hè trattata a lebbra (lebbra)

Cuntenutu
- 1. Rimedi per a lèpra
- 2. Support psicologicu
- 3. Trattamentu in casa
- 1. Cumu cura di e mani ferite
- 2. Cumu cura i pedi feriti
- 3. Cumu curà u nasu
- 4. Cumu cura di l'ochji
- Segni di migliurà è di peghju di a lèpra
- Possibili complicazioni
U trattamentu di a lebbra hè fattu cù antibiotici è deve esse iniziatu appena i primi sintomi apparsu per uttene una cura. U trattamentu richiede tempu è deve esse fattu in u centru di salute o centru di trattamentu di riferimentu, di solitu una volta à u mese, secondu l'istruzzioni di u duttore in quantu à a medicazione è a dose.
U trattamentu finisce quandu a cura hè ottenuta, chì accade di solitu quandu a persona piglia almenu 12 volte u medicamentu prescrittu da u duttore. Tuttavia, in i casi più severi, quandu ci sò complicazioni per l'apparizione di deformità, a fisioterapia o a chirurgia pò esse necessaria.
Oltre à u trattamentu cù droghe per eliminà i batteri, hè ancu impurtante chì a persona sia sottumessa à trattamenti per prevene u sviluppu di cumplicazioni è per prumove u so benessere.

1. Rimedi per a lèpra
I rimedii chì ponu esse aduprati per curà a lebbra sò l'antibiotici Rifampicin, Dapsone è Clofazimine, in una forma cumbinata trà di elli. Questi rimedii devenu esse presi ogni ghjornu è almenu una volta à u mese a persona deve andà à u centru di salute per piglià un'altra dose.
U tavulu seguente indica u regime di trattamentu chì pò esse adupratu per adulti è adolescenti di più di 15 anni, è u regime terapeuticu pò variare secondu u tippu di lebbra:
Tipi di lèpara | Midicini | Tempu di trattamentu |
Lepra Paucibacillary - induve ci sò finu à 5 lesioni di a pelle | Rifampicina: 2 dosi di 300 mg in un mese Dapsona: 1 dose mensile di 100 mg + dose giornaliera | 6 mesi |
Lepra multibacillaria - induve ci sò più di 5 lesioni nantu à a pelle, è ci ponu ancu esse segni è sintomi più sistemichi | Rifampicina: 2 dosi di 300 mg in un mese Clofazimina: 1 dose mensile di 300 mg + dose giornaliera di 50 mg Dapsona: 1 dose mensile di 100 mg + dose giornaliera | 1 annu o più |
E persone cù a lebbra multibacillare, postu chì anu parechje ferite cutanee, ponu avè poca migliuranza in solu 1 annu di trattamentu, dunque pò esse necessariu cuntinuà u trattamentu per almenu altri 12 mesi. E persone cù lesioni singulari senza implicazione nervosa è chì ùn ponu micca piglià Dapsone ponu piglià a cumminazione di Rifampicina, Minociclina è Ofloxacina in centri di trattamentu specifici.
L'effetti secundarii di sti medicazione ponu include rossi nantu à a faccia è u collu, prurito è piccule macchie rosse alzate nantu à a pelle, diminuzione di l'appetitu, nausea, vomitu, dolore addominale, culore giallu nantu à a pelle è l'ochji, sanguinamentu da e narici, gengive o utru , anemia, tremori, frebba, brividi, dulore à l'osse, culore rossu in l'urina è flegma rosa.

2. Support psicologicu
U sustegnu psicologicu hè una parte fundamentale di u trattamentu di a lebbra, perchè perchè hè una malattia altamente contagiosa chì pò purtà à deformità, e persone cun questa malattia ponu soffre pregiudizii è esse involuntariamente distanti da a sucietà. Inoltre, per via di e deformità chì ponu esiste, hè ancu pussibule avè una bassa autostima.
Cusì, u trattamentu guidatu da un psicologu hè impurtante per migliurà l'aspetti suciali è persunali, prumove una migliore qualità di vita.
3. Trattamentu in casa
U trattamentu casanu per a lebbra hè fattu cù u scopu di alleviare i sintomi, lascendu a pelle più idrata è evitendu cumplicazioni. Stu tipu di trattamentu deve sempre esse accumpagnatu da u trattamentu indicatu da u duttore cù l'usu di antibiotici, postu chì u trattamentu in casa ùn hè micca in gradu di prumove una cura, solu u cuntrollu di i sintomi.
1. Cumu cura di e mani ferite
Quandu a manu hè influenzata, immergela in un bacinu d'acqua calda per 10 à 15 minuti è poi asciugarla cun un asciugamanu morbidu. Applica una crema idratante, vaselina o oliu minerale per idratà è verificà ogni altra ferita o ferita ogni ghjornu.
Esercizi di stretching è di rinfurzamentu ponu esse indicati per migliurà u muvimentu di e mani è di i bracci. Quandu ci hè una perdita di sensazione in e mani, pò esse utile per mantene li fasciati o aduprà guanti per prutege a pelle da pussibuli brusgiature, quandu si cucina, per esempiu.
2. Cumu cura i pedi feriti
A persona cù a lebbra chì ùn hà micca sensibilità in i pedi hà bisognu di osservalli ogni ghjornu per vede s'ellu ci hè una nova ferita o indebolimentu. Hè ancu cunsigliatu:
- Purtate scarpi chjosi per prutege i pedi da pussibuli inciampi chì ponu esse assai seri è chì ponu ancu purtà à l'amputazione di e dite o di parte di u pede;
- Purtate 2 paghje di calzette per prutege bè u to pede.
Inoltre, duvete lavà i pedi ogni ghjornu cù acqua è sapone è applicà una crema idratante à a vostra pelle. U tagliu di unghie è a rimozione di u callu devenu esse effettuate da un podologu.
3. Cumu curà u nasu
E cumplicazioni chì ponu accade in u nasu implicanu a pelle secca, u nasu seccu cù o senza sangue, croste è ulcere. Cusì, hè raccomandatu di gocciolare di salina in e narici per tene li puliti è senza ostaculi.
4. Cumu cura di l'ochji
E cumplicazioni in l'ochji ponu esse secchezza di l'ochji, mancanza di forza in a palpebra, rendendu difficiule di chjude l'ochji.Dunque, gocce d'ochji o lacrime artificiali sò raccomandate. Pò dinò aiutà à purtà occhiali da sole durante u ghjornu è a benda per dorme.

Segni di migliurà è di peghju di a lèpra
I segni chì a malattia migliora si ponu vede cù a diminuzione di a dimensione è a quantità di piaghe nantu à a pelle è a recuperazione di a sensibilità normale in tutte e zone di u corpu.
Tuttavia, quandu u trattamentu ùn hè micca effettuatu cum'è urdinatu da u duttore, ci pò esse un aumentu di a dimensione di e ferite è l'apparizione di altre ferite in u corpu, perdita di sensazione è a capacità di spostà e mani, i pedi, i bracci e gambe quandu sò affettate da l'infiammazione di i nervi, essendu indicativi di peghju di a malattia.
Possibili complicazioni
E cumplicazioni si presentanu quandu u trattamentu ùn hè micca effettuatu è pò cumprende a perdita di capacità di camminà quandu e gambe sò influenzate è difficoltà di igiene personale quandu e mani o i bracci sò influenzati. Cusì, a persona pò ùn esse capace di travaglià è di curassi.
Per curà a lebbra, hè impurtante avè un trattamentu cumpletu, è hè l'unicu modu per curà a malattia, perchè e droghe chì implicanu u trattamentu uccidenu i batteri chì causanu a lebbra è impediscenu à a malattia di prugressà, impedendu u so peghju è u peghju . Amparate tuttu nantu à a lebbra.