Opzioni di trattamentu per a Sindrome di Guillain-Barré
Cuntenutu
- 1. Plasmaferesi terapeutica
- 2. Immunoglobulina terapeutica
- 3. Trattamentu di fisioterapia
- Principali complicazioni di trattamentu
- Segni di migliurazione
- Segni di peghju
I trattamenti più comunemente usati per trattà a Sindrome di Guillain-Barré includenu l'usu di l'immunoglobulina intravenosa o a tenuta di sessioni di plasmaferesi terapeutica, chì, ancu se ùn ponu micca curà a malattia, aiutanu à alleviare i sintomi è accelerà a recuperazione.
Questi trattamenti sò abituati di solitu in e Unità di Cura Intensiva quandu u paziente hè ricoveratu in ospedale è hà per scopu di riduce a quantità di anticorpi in u sangue, evitendu cusì chì causanu danni à i nervi è peghju u gradu di sviluppu di e malatie.
Entrambi i tipi di trattamentu anu a stessa efficacia per alleviare i sintomi è recuperà u paziente, tuttavia, l'usu di l'immunoglobulina hè più faciule da fà è hà menu effetti collaterali cà a plasmaferesi terapeutica. Ogni volta chì ci hè un suspettu di avè stu sindromu, hè raccomandatu di cunsultà un neurologu per cunfirmà u diagnosticu, è pò esse riferitu à altre specialità.
1. Plasmaferesi terapeutica
A plasmaferesi hè un tipu di trattamentu chì cunsiste à filtrà u sangue per caccià e sostanze in eccessu chì puderebbenu esse a causa di a malatia. In u casu di a Sindrome di Guillain-Barré, a plasmaferesi hè realizata per eliminà l'anticorpi in eccessu chì agiscenu contr'à u sistema nervosu perifericu è causanu i sintomi di a malattia.
U sangue filtratu hè tandu rientratu in u corpu, chì hè stimulatu à pruduce anticorpi sani, allevendu cusì i sintomi di a malatia. Capite cumu si face a plasmaferesi.
2. Immunoglobulina terapeutica
U trattamentu di l'immunoglobulina cunsiste à injectà anticorpi sani direttamente in a vena chì agisce contr'à l'anticorpi chì causanu a malatia. Cusì, u trattamentu cù immunoglobulina diventa efficace perchè prumove a distruzzione di anticorpi chì agiscenu contr'à u sistema nervosu, allevendu i sintomi.
3. Trattamentu di fisioterapia
A fisioterapia hè impurtante in a Sindrome di Guillain-Barré perchè prumove a recuperazione di e funzioni musculari è respiratorie, migliurendu a qualità di vita di a persona. Hè impurtante chì a fisioterapia sia mantenuta per lunghi periodi finu à chì u paziente riprende a capacità massima.
L'accumpagnamentu di un fisioterapeuta cù esercizii cutidiani fatti cù u paziente hè necessariu per stimulà u muvimentu di e articulazioni, migliurà a gamma di muvimentu di e articulazioni, mantene a forza musculare è prevene cumplicazioni respiratorie è circulatorie. Postu chì, per a maiò parte di i pazienti, l'ughjettivu principale hè di turnà à marchjà solu.
Quandu u paziente hè ammessu à l'UCI, pò esse cunnessu à l'apparatu di respirazione è in questu casu u fisioterapeuta hè ancu impurtante per assicurà l'ossigenazione necessaria, ma dopu a dimissione in ospedale, u trattamentu fisioterapicu pò esse mantenutu per 1 annu o più, secondu u prugressu fattu da u paziente.
Principali complicazioni di trattamentu
U trattamentu deve esse continuatu finu à chì u duttore dice altrimenti, tuttavia ci ponu esse alcune complicazioni relative à u trattamentu, chì devenu esse riferite à u duttore.
In casu di trattamentu cù immunoglobulina intravenosa, per esempiu, alcune di e cumplicazioni cumuni sò cefalea, dolore musculare, brividi, frebba, nausea, tremori, stanchezza eccessiva è vomitu. E cumplicazioni e più gravi, quantunque difficiule da accade, sò insuffiziu renale, infartu è furmazione di coaguli, per esempiu.
In u casu di a plasmaferesi, pò esse una diminuzione di a pressione sanguigna, un cambiamentu di a frequenza cardiaca, febbre, vertigini, una probabilità più grande di infezioni è una diminuzione di i livelli di calciu. Trà e cumplicazioni più gravi ci sò l'emorragie, l'infezzione generalizata, a furmazione di coaguli è l'accumulazione d'aria in e membrane pulmonare, tuttavia, queste complicazioni sò più difficiule da accade.
Tipicamente, queste complicazioni sò trattate cù l'usu di medicinali, antidolorifici è antiemetici per alleviare a febbre è a voglia di vomitu, per esempiu, hè impurtante informà u duttore di i sintomi sperimentati.
Segni di migliurazione
I segni di migliurazione in a Sindrome di Guillain-Barré cumincianu à cumparisce circa 3 settimane dopu à l'iniziu di u trattamentu, tuttavia a maiò parte di i pazienti ùn ripiglianu micca u cuntrollu di i so muvimenti finu dopu 6 mesi.
Segni di peghju
I segni di aggravamentu di a Sindrome di Guillain-Barré si verificanu circa 2 settimane dopu à l'iniziu di i primi sintomi di a malattia è includenu difficultà à respirà, cambiamenti improvvisi di pressione sanguigna è incontinenza, per esempiu, è accadenu quandu u trattamentu ùn hè micca fattu currettamente.