Tuberculosi intestinali: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
A tuberculosi intestinale hè l'infezzione di l'intestinu da u bacillu di a tuberculosi, chì pò esse trasmessa per mezu di goccioline di saliva da e persone chì anu sta malattia, o manghjendu è bevendu carne o latte da animali infetti, più raramente.
Questa infezzione hè più cumuna in e persone chì anu una immunità assai indebulita, cum'è e persone cun AIDS, per esempiu, è accade di solitu quandu a persona hà ancu a tuberculosi pulmonare è ingoia secrezioni cù u bacillu. Dunque, u trattamentu si face di listessa manera chì a tuberculosi pulmonaria, cù antibiotici per 6 à 9 mesi.
Principali sintomi
A tuberculosi intestinale provoca sintomi in l'abdomen è in l'intestinu, chì cumincianu à esse leve è peghju cù u tempu. I principali sò:
- Dolore persistente di u ventre;
- Diarrea;
- Sanguinamentu in u banchittu;
- Gonfiore o presenza di un pezzu palpabile in u ventre;
- Febbra bassa;
- Mancanza di appetitu è perdita di pesu;
- Suda di notte.
Questi sintomi sò causati da ferite chì a malattia provoca nantu à u muru di l'intestinu, chì sò assai simili à quelle causate da a malattia di Crohn o da u cancheru, è dunque pò esse difficiule da distingue tra queste malattie.
Cumu hè trasmessa
A maiò parte di u tempu, u bacillus chì provoca a tuberculosi hè trasmessu da e secrezioni respiratorie chì sò in l'aria, causendu infezioni in i pulmoni. Tuttavia, pò ghjunghje à l'intestinu quandu una persona cun tuberculosi pulmonaria inghjusta e so secrezioni, o quandu manghja carne di vacca non pasteurizzata o latte contaminatu da tuberculosi bovina, in particulare in persone cun immunità assai debule, cum'è in e persone cun AIDS o chì utilizanu droghe immunosoppressive, per esempiu.
Per cunfirmà l'infezzione è diagnosticà sta malatia, una colonoscopia hè fatta cù a biopsia di e lesioni, chì hè inviata à u laboratoriu per analisi per identificà u bacillus di a tuberculosi.
Cumu hè fattu u trattamentu
A tuberculosi intestinale hè curabile, è u trattamentu si face di listessa manera chì in a tuberculosi pulmonaria, cù u seguitu schema antibioticu, prescrittu da l'infettologu:
- Isoniazide, rifampicina, pirazinamide è etambutolo, in compressa, per 2 mesi;
- Dopu, isoniazida, rifampicina per 4 à 7 mesi.
In e persone chì ùn cumincianu micca u trattamentu prestu, l'infezzione pò ghjunghje à i strati più prufondi di l'intestinu, ghjunghjendu à altri organi di l'abdomen è di a circolazione, chì pò causà ostruzione di l'intestinu, emorragie è fistule, chì pò ancu causà un risicu di morte.
Inoltre, durante u periodu di trattamentu hè impurtante evità u cunsumu di bevande alcoliche è avè una bona dieta, ricca in frutti, verdure è verdure, per aiutà u corpu à luttà contr'à a malattia. Scuprite cunsiglii alimentarii per rinfurzà l'immunità.