Pudete Manghjà Tonu Mentre Incinta?
Cuntenutu
- U Tunnu cuntene nutrienti impurtanti per una gravidanza sana
- Perchè u tonu pò esse periculosu durante a gravidanza
- Quantu tonu hè cunsideratu sicuru durante a gravidanza?
- U fondu
U Tunnu hè cunsideratu cum'è una grande fonte di nutrienti, assai di i quali sò particularmente impurtanti durante a gravidanza.
Per esempiu, hè cumunamente elogiatu per u so cuntenutu à l'acidu eicosapentaenoicu (EPA) è à l'acidu docosahexaenoic (DHA) - dui grassi omega-3 à catena lunga chì svolgenu un rollu cruciale in u sviluppu di u cervellu è di u sistema nervosu di u vostru zitellu ().
Tuttavia, a maiò parte di i tippi di tonu cuntenenu ancu alti livelli di mercuriu, un cumpostu legatu à vari prublemi di salute è di sviluppu in i zitelli. Per questa ragione, e donne sò spessu avvertite di limità a quantità di tonnu chì manghjanu durante a gravidanza.
Questu articulu verifica se hè sicuru di manghjà u tonu mentre hè incinta, è sì, in chì quantità.
U Tunnu cuntene nutrienti impurtanti per una gravidanza sana
U Tunnu hè riccu in una varietà di nutrienti, parechji di i quali sò impurtanti per tutta a vostra gravidanza. Quelli chì sò presenti in i più grandi quantità includenu ():
- Proteina. Questu nutriente hè impurtante per tutti l'aspetti di a crescita. Manghjà troppu poche proteine durante a gravidanza pò causà aborti, restrizioni di crescita intrauterina è bassu pesu di nascita. Dice questu, l'eccessu di proteine pò avè effetti negativi simili ().
- EPA è DHA. Queste omega-3 à catena lunga sò cruciale per u sviluppu di l'ochji è di u cervellu di u zitellu. L'omega-3 à catena lunga ponu ancu riduce u risicu di nascita pretermina, povera crescita fetale, depressione materna, è allergie à l'infanzia (,,, 6).
- Vitamina D. U Tonu cuntene piccule quantità di vitamina D, chì hè impurtante per l'immunità è a salute di l'osse. Livelli adeguati ponu ancu abbassà u risicu di aborto è di preeclampsia - una complicazione marcata da pressione alta in gravidanza (, 8,,).
- Ferru. Stu minerale hè impurtante per u sviluppu sanu di u cervellu è di u sistema nervosu di u to zitellu. Livelli adeguati durante a gravidanza ponu ancu riduce u risicu di pocu pesu di nascita, nascita prematura è mortalità materna (, 12).
- Vitamina B12. Questu nutriente aiuta à ottimisà a funzione di u sistema nervosu è fà i globuli rossi chì trasportanu proteine è ossigenu. I livelli bassi durante a gravidanza ponu aumentà u risicu di aborto, nascita prematura, difetti di nascita è altre complicazioni in gravidanza (12,,).
Una parte di 3.5 once (100 grammi) di tonnu ligeru in scatula furnisce circa 32% di l'ingesta di u ghjornu di riferenza (RDI) per a proteina, 9% di u Valore Quotidianu (DV) per u ferru, è 107% di a DV per a vitamina B12 (, 12, 15, 16).
Sta parte cuntene ancu circa 25 mg di EPA è 197 mg di DHA, chì ammontanu à circa 63-100% di a quantità cutidiana chì a maiò parte di l'esperti cunsiglianu chì e donne incinte cunsumanu (,,).
E donne incinte chì ùn manghjanu micca u tonu per via di allergie alimentarie, è ancu per motivi religiosi o etichi, devenu assicurà chì ottenenu abbastanza di questi nutrienti da altre fonti.
Puderanu ancu prufittà di piglià un supplementu cutidianu chì furnisce almenu 200 mg di DHA o 250 mg EPA più DHA per ghjornu ().
riassuntuU Tonu hè una surgente cunveniente di proteine, omega-3 à catena lunga, vitamina D, ferru è vitamina B12. Uttene abbastanza di questi nutrienti durante a gravidanza pò riduce u risicu di cumplicazioni di gravidanza è migliurà i risultati di a nascita.
Perchè u tonu pò esse periculosu durante a gravidanza
A maiò parte di i prufessiunali di a salute cunsiglianu chì e donne chì manghjanu nurmale u tonu continui à fà la durante a gravidanza. Dice questu, per via di u so cuntenutu di mercuriu, prevenenu e donne incinte per evità di manghjà troppu.
Ancu s’ellu hè un cumpostu naturale, a maiò parte di u mercuriu truvatu in i pesci hè u risultatu di a pulluzione industriale, è i so livelli in i pesci parenu cresce ogni annu ().
Tutti i pesci cuntenenu qualchì mercuriu, ma più grande, anzianu è più altu nantu à a catena alimentaria un pesce hè, più mercuriu hè prubabile di cuntene. U Tunnu hè un pesciu predatore chì pò cresce grande è vechju. Dunque, a maiò parte di i tippi accumulanu quantità significative di mercuriu in a so carne ().
Una alta assunzione di mercuriu durante a gravidanza pò dannà u sviluppu di u cervellu è di u sistema nervosu di u to zitellu. Chistu pò risultà in una serie di prublemi, i più cumuni di i quali includenu (,,):
- difficultà d'amparera
- ritardu u sviluppu di l'abilità motrice
- discorsu, memoria è deficit d'attenzione
- povere capacità visuale-spaziali
- quozienti di intelligenza inferiore (IQ)
- pressione alta o prublemi di cori in età adulta
In i casi severi, una alta assunzione di mercuriu durante a gravidanza dà da volte a perdita di l'olfattu, di a visione, o di l'audizione in u criaturu, è ancu di difetti di nascita, crisi, coma, è ancu a morte di i zitelli ().
Curiosamente, alcune ricerche suggerenu chì l'esposizione à u mercuriu in a prima gravidanza ùn possa avè effetti negativi nantu à u comportamentu, u sviluppu o a funzione cerebrale di un zitellu, basta chì a mamma hà manghjatu pesci durante a gravidanza ().
Questu suggerisce chì certi cumposti in i pesci ponu controbilanciare l'effetti negativi di u mercuriu. Tuttavia, più ricerca hè necessaria prima chì e forti conclusioni ponu esse fatte.
Inoltre, e donne incinte anu da evità di manghjà tonnu crudu per minimizà u so risicu d'infezzione cù Listeria monocytogenes, una batteria chì pò avè effetti devastanti nantu à a crescita è u sviluppu di un criaturu ().
riassuntuU Tunnu hè un pesciu chì spessu cuntene alti livelli di mercuriu. L'ingestione di troppu mercuriu durante a gravidanza pò dannà u sviluppu di u cervellu è di u sistema nervosu di u to zitellu, resultendu infine in una serie di prublemi di salute è di sviluppu.
Quantu tonu hè cunsideratu sicuru durante a gravidanza?
U risicu di mercuriu hè cumulativu, è diversi tippi di pesci cuntenenu diverse quantità di mercuriu.
Cusì, l'Alimentazione è Drug Administration (FDA) suggerisce chì e donne incinte cunsumanu 8-12 once (225-340 grammi) di pesci è frutti di mare à a settimana, cumprese micca più di quellu chì seguita ():
- 12 once (340 grammi) di tonnu leggeru in scatula o altri pesci à bassu mercuriu, cum'è acciughe, baccalà, tilapia o truite
o
- 4 once (112 grammi) di tonu giallu, biancu, tonu albacore, o altri pesci di mercuriu mediu, cum'è pesciu turchinu, halibut, mahi-mahi, tilefish, o snapper
D’altronde, e donne incinte sò incuragite à evità cumpletamente u tunnu grossu è altri pesci à altu mercuriu, cume u pesce spada, u squalu, u marlin, u grezzu aranciu, u scomberu è u tilefish.
Parechje autorità internaziunali di l'alimentu anu publicatu raccomandazioni in quantu à u cunsumu di tonnu durante a gravidanza. Parechji sò assai simili à e linee guida FDA, ancu se u tippu di tonu cunsideratu sicuru per u cunsumu varieghja trà i paesi ().
riassuntuA quantità di tonnu cunsiderata sicura durante a gravidanza varieghja secondu u paese. In i Stati Uniti, e donne sò cunsigliate di manghjà micca più di 12 once (340 grammi) di tonnu chjaru in scatula o menu di 4 once (112 grammi) di tonnu giallu o tonu albacore à a settimana.
U fondu
U Tunnu hè una surgente cunveniente di nutrienti, assai di i quali sò particularmente impurtanti durante a gravidanza.
Tuttavia, certe varietà di tonnu ponu cuntene alti livelli di mercuriu, un cumpostu chì pò dannà a salute di u to zitellu è pò dà una serie di prublemi di sviluppu. Inoltre, manghjà tonnu crudu pò fà cresce u risicu di un Listeria infezzione.
Per maximizà i benefizii di manghjà u tonu minimizendu i risichi, e donne incinte sò incuragite à evità di manghjà tonnu crudu. Anu ancu da favurisce i tippi di tonnu è altri pesci à bassu mercuriu evitendu quelli cun nivellu altu di mercuriu.
E donne chì saltanu manghjendu u tonu per via di allergie o ragioni religiose o etiche puderebbenu prufittà di aghjunghje un supplementu omega-3 à catena lunga à a so dieta.