Cosa hè Ubiquitina è Perchè Hè Importante?
Cuntenutu
- Cellule eucarioti
- Chì face u ubiquitina?
- Perchè l'ubiquitina hè impurtante?
- L'ubiquitina pò esse aduprata per trattà altre condizioni?
- U takeaway
Ubiquitina hè una piccula proteina regulatrice di 76 aminoacidi chì hè stata scuperta in u 1975. Hè prisente in tutte e cellule eucariotiche, dirigendu u muvimentu di proteine impurtanti in a cellula, participendu à tempu à a sintesi di e nuove proteine è à a distruzzione di e proteine difettose.
Cellule eucarioti
Truvatu in tutte e cellule eucariote cù a stessa sequenza di aminoacidi, ubiquitina hè stata praticamente immutata da l'evoluzione. E cellule eucariote, à u cuntrariu di e cellule procariote, sò cumplesse è cuntenenu un nucleu è altre zone di funzione specializata, separate da e membrane.
E cellule eucariote formanu piante, funghi è animali, mentre chì e cellule procariote formanu organismi semplici cum'è batteri.
Chì face u ubiquitina?
E cellule di u vostru corpu si accumulanu è rompenu e proteine à un ritmu rapidu. Ubiquitina attacca à e proteine, taglialle per l'eliminazione. Stu prucessu hè chjamatu ubiquitinazione.
E proteine marcate sò purtate à i proteasomi per esse distrutti. Ghjustu prima chì a proteina entri in u proteasomu, ubiquitina hè disconnessa per esse usata torna.
In u 2004, u Premiu Nobel in Chimica hè statu attribuitu à Aaron Ciechanover, Avram Hershko è Irwin Rose per a scuperta di stu prucessu, chjamatu degradazione mediata da ubiquitina (proteolisi).
Perchè l'ubiquitina hè impurtante?
Basatu nantu à a so funzione, ubiquitin hè stata studiata per un rolu in a terapia potenziale mirata per trattà u cancer.
I medichi si focalizanu nantu à irregolarità specifiche in e cellule cancerose chì li permettenu di sopravvivere. U scopu hè di aduprà ubiquitin per manipulà a proteina in e cellule cancerose per causà a morte di a cellula cancerosa.
U studiu di ubiquitin hà purtatu à u sviluppu di trè inibitori di proteasomi appruvati da l'Alimentazione è Drug Administration (FDA) per trattà e persone cun mieloma multiplu, una forma di cancru di sangue:
- bortezomib (Velcade)
- carfilzomib (Kyprolis)
- ixazomib (Ninlaro)
L'ubiquitina pò esse aduprata per trattà altre condizioni?
Secunnu l'Istitutu Naziunale di u Cancru, i ricercatori studianu ubiquitin in relazione à a fisiologia normale, malatie cardiovascolari, cancru è altri disordini. Anu focalizatu nantu à parechji aspetti di ubiquitin, cumprese:
- regulendu a sopravvivenza è a morte di e cellule cancerose
- a so relazione cù u stress
- u so rolu in a mitocondria è e so implicazioni di malatie
Parechji studii recenti anu investigatu l'usu di ubiquitin in medicina cellulare:
- Un suggeritu chì ubiquitin hè ancu implicatu in altri prucessi cellulari, cume l'attivazione di a risposta inflamatoria fattore nucleare-κB (NF-κB) è a riparazione di danni à l'ADN.
- Un suggeriu chì a disfunzione di u sistema ubiquitin pò purtà à disordini neurodegenerativi è altre malatie umane. Stu studiu indica ancu chì u sistema ubiquitin hè implicatu in u sviluppu di malatie infiammatorie è autoimmuni, cume l'artrite è a psoriasi.
- A hà suggeritu chì parechji virus, inclusa l'influenza A (IAV), stabiliscenu infezioni pigliendu in capu l'ubiquitinazione.
Tuttavia, per via di a so natura diversa è cumplicata, i meccanismi daretu à l'azzioni fisiologiche è fisiopatologiche di u sistema ubiquitin ùn sò ancu cumpletamente capiti.
U takeaway
Ubiquitin hà un rolu impurtante in a regulazione di e proteine à u livellu cellulare. I medichi credenu chì hà un potenziale promettente per una varietà di trattamenti di medicina cellulare mirati.
U studiu di ubiquitin hà dighjà purtatu à u sviluppu di medicinali per u trattamentu di u mieloma multiplu, una forma di cancru in u sangue. Queste medicazione includenu bortezomib (Velcade), carfilzomib (Kyprolis), è ixazomib (Ninlaro).