Urgenza o emergenza: chì differenza hè è quandu andà à l'uspidale

Cuntenutu
- Chì ghjè una emergenza
- Chì ghjè una urgenza
- Situazioni d'urgenza vs urgenza
- Quandu devu andà à l'uspidale
- 1. Perdita di cuscenza, svenimentu o cunfusione mentale
- 2. Accident o caduta seria
- 3. Difficultà à movesi da un latu di u corpu o inturbi
- 4. Dolore severu o subitu
- 5. Tosse chì s'aggrava cù u tempu
- 6. Febbra chì dura più di 3 ghjorni
Urgenza è emergenza ponu sembrà duie parolle assai simili, in ogni modu, in un ambiente ospedaliero, queste parole anu significati assai diversi chì aiutanu à valutà i pazienti secondu u risicu di vita chì stanu currendu, ottimizendu u tempu chì passa da u principiu di i sintomi à u trattamentu medicu.
Indipendentemente da se si tratta di una urgenza o di un'emergenza, ogni casu chì sembra minacciosu per a vita deve esse valutatu u più prestu pussibule da un prufessiunale sanitariu, è l'assistenza deve esse richiesta da 192 o da a sala d'urgenza di a regione.

Chì ghjè una emergenza
Tipicamente, u termine "emergenza"hè adupratu in i casi i più gravi, quandu a persona hè in periculu immediatu di perde a so vita è, dunque, u trattamentu medicu deve esse iniziatu u più prestu pussibule, ancu s'ellu ùn ci hè ancu un diagnosticu ben definitu.
U trattamentu di questi casi hè specialmente destinatu à pruvà à cuntrullà i segni vitali è micca à affruntà a causa di u prublema. Questa definizione include situazioni cum'è sanguinamentu severu, ictus o un infartu, per esempiu.
Chì ghjè una urgenza
A parolla "urgenza"hè adupratu per discrive una situazione chì hè grave, ma ùn mette micca a vita à risicu immediata, ancu se pò evoluzione cù u tempu finu à un'emergenza. Sta classificazione include casi cum'è fratture, brusgiature di 1u è 2u gradu o un'appendicite, per esempiu.
In questi casi, ci hè più tempu per fà parechji testi, identificà a causa è definisce a migliore forma di trattamentu, chì deve esse direttu per risolve a causa è micca solu per stabilizà i segni vitali.
Situazioni d'urgenza vs urgenza
Eccu alcune situazioni chì ponu esse descritte cum'è emergenza o urgenza:
Situazioni EMERGENTI | Situazioni URGENTI |
Dolore toracicu assai severu (attaccu di core, aneurismu aorticu ...) | Febbra persistente |
Colpu suspettatu | Diarrea costante |
Brucia di 3 ° gradu o assai estensiva | Tosse persistente |
Reazione allergica severa (cun difficultà à respirà) | Dolore chì ùn migliurà micca |
Dolore addominale assai severu (perforazione intestinale, gravidanza ectopica ...) | Fratture senza sanguinamentu severu |
Sanguinamentu severu | Presenza di sangue in a flegma o l'urina |
Difficultà à respirà | Svenimentu o cunfusione mentale |
Traumu severu di a testa | Picculi tagli |
Traumu causatu da accidenti o armi, cum'è una pistola o un cultellu | Picculi o muzziconi d'animali |
Una di e situazioni prisentate hè un mutivu per andà in l'uspidale è fà una valutazione prufessiunale da un duttore, infermiera o altru prufessiunale sanitariu.
Quandu devu andà à l'uspidale
Ùn hè micca sempre faciule identificà quandu avete daveru bisognu à andà in ospedale o in sala d'urgenza, è eccu alcuni di i sintomi principali chì ghjustificanu di andà in sala d'urgenza o in sala d'urgenza:
1. Perdita di cuscenza, svenimentu o cunfusione mentale
Quandu ci hè a perdita di a cuscenza, svenimentu, cunfusione o vertigini severi hè impurtante d'andà à l'uspidale o à a sala d'urgenza, soprattuttu sì altri sintomi cume mancanza di respiru o vomitu, per esempiu, sò presenti. A perdita di a cuscenza o u svenimentu frequente ponu indicà a presenza di altri prublemi più gravi, cum'è malatie cardiache, disordini neurologichi o sanguinamentu internu.
2. Accident o caduta seria
Se avete subitu ferite gravi o sì avete statu feritu per via di un incidente o di sport, hè impurtante d'andà à l'uspidale se:
- Hà colpitu in capu o hà persu a cuscenza;
- Avete una grande contusione o gonfiore in una parte di u vostru corpu;
- Hà qualchì tagliu prufondu o sanguinamentu;
- Avete un dolore severu in ogni parte di u vostru corpu o se suspettate una frattura.
Hè impurtante chì sti sintomi sianu osservati è valutati da un spezialistu, è pò esse necessariu di fà qualchì prova, per impedisce chì i sintomi aggravinu o causanu sequenze più gravi.

3. Difficultà à movesi da un latu di u corpu o inturbi
Quandu ci hè perdita di memoria è cunfusione mentale, diminuzione di forza è sensibilità da un latu di u corpu o cefalea severa, sò suspettati colpi, dunque hè assai impurtante cercà aiutu medicu rapidamente.
4. Dolore severu o subitu
Ogni dulore severu chì si pone senza mutivu apparente deve esse verificatu da u duttore, soprattuttu s'ellu ùn si ne và dopu à qualchì minutu. Tuttavia, ci sò qualchì dolore chì ponu esse più preoccupanti di altri, cume:
- U dulore subitu in u pettu, pò esse un segnu di infartu, pneumotorace o embolia pulmonare, per esempiu;
- In e donne, u dolore severu è improvvisu in u ventre pò indicà l'aborto;
- U severu dolore addominale pò indicà appendicite o infezzione in a cistifellea o pancreas;
- Dolore severu in a regione renale, pò esse un segnu d'infezzione di e vie urinarie;
- U mal di testa severu è senza ragione pò esse un segnu di colpu emorragicu;
- U dulore severu in i testiculi pò indicà a presenza di una infezione in i testiculi.
In queste situazioni è sopratuttu quandu u dulore ùn si ne và o s'aggrava, hè cunsigliatu d'andà à l'uspidale o à a sala d'urgenza.
5. Tosse chì s'aggrava cù u tempu
Quandu a tosse persistente ùn si ne và o s'aggrava, hè cunsigliatu di cunsultà u duttore u più prestu pussibule, perchè pò indicà a presenza di malatie respiratorie cum'è l'influenza, infezioni respiratorie, pulmonite o bronchite, per esempiu. Inoltre, altri sintomi cum'è a mancanza di respiro, u dolore di u pettu o a flegma ponu ancu esse presenti.
6. Febbra chì dura più di 3 ghjorni
A frebba hè un sintomu cumunu, chì si verifica per via di una reazione di difesa di u corpu contr'à una infezzione, cum'è infruenza, meningite, pneumonia, infezioni respiratorie, infezioni urinarie o gastroenterite, per esempiu.
Quandu a frebba hè l'unicu sintomu di a malatia o quandu dura menu di 3 ghjorni, ùn hè micca necessariu cercà aiutu medicu, è hè cunsigliatu d'aspittà un pocu di più.
Tuttavia, quandu a frebba dura più di trè ghjorni o quandu hè accumpagnata da altri sintomi cum'è mancanza di fiatu o attacchi, si consiglia di andà in ospedale o in sala d'urgenza u più prestu pussibule.
I sintomi di un fretu, infezioni lievi, prublemi di digestione, ferite minori o dolore leve sò sintomi chì ùn ghjustificanu micca una visita à l'ospedale o à a sala d'urgenza, è hè pussibule d'aspittà a cunsultazione di u medicu generale o di u duttore regulare.