Ampicillina: à chì serve, cumu aduprà è effetti collaterali
Cuntenutu
L'ampicillina hè un antibioticu indicatu per u trattamentu di varie infezioni, di e vie urinarie, orali, respiratorie, digestive è biliari è ancu di alcune infezioni lucali o sistemiche causate da microorganismi di u gruppu enterococci, Haemophilus, Proteus, Salmonella è E.coli.
Questu medicamentu hè dispunibule in compresse di 500 mg è in sospensione, chì pò esse acquistatu in farmacie, dopu a presentazione di una prescrizione.
Per chì ghjè
L'ampicillina hè un antibioticu indicatu per u trattamentu di e infezioni urinali, orali, respiratorii, digestive è biliari. Inoltre, hè ancu indicatu per u trattamentu di infezioni lucali o sistemichi causati da germi di u gruppu enterococcus, Haemophilus, Proteus, Salmonella è E.coli.
Cumu aduprà
A dosa d'ampicillina deve esse determinata da u duttore secondu a gravità di l'infezzione. Tuttavia, e dosi raccomandate sò i seguenti:
Adulti
- Infezzione di e vie respiratorie: da 250 à 500 mg ogni 6 ore;
- Infezzione di u viaghju gastrointestinali: 500 mg ogni 6 ore;
- Infezioni genitali è urinarii: 500 mg ogni 6 ore;
- Méningite batterica: 8 g à 14 g ogni 24 ore;
- Gonorrea: 3,5 g di ampicillina, assuciata cù 1 g di probenecid, chì deve esse amministratu simultaneamente.
Zitelli
- Infezzione di e vie respiratorie: 25-50 mg / kg / ghjornu in dosi uguali ogni 6 à 8 ore;
- Infezzione di u viaghju gastrointestinali: 50-100 mg / kg / ghjornu in dosi uguali ogni 6 à 8 ore;
- Infezioni genitali è urinarii: 50-100 mg / kg / ghjornu in dosi uguali ogni 6 à 8 ore;
- Méningite batterica: 100-200 mg / kg / ghjornu.
In infezioni più gravi, u duttore pò aumentà e dosi o prolongà u trattamentu per parechje settimane. Hè ancu cunsigliatu chì i pazienti continuanu u trattamentu per almenu 48 à 72 ore dopu chì tutti i sintomi anu cessatu o chì e culture anu datu un risultatu negativu.
Chjarate tutti i vostri dubbiti nantu à l'antibiotici.
Quale ùn deve micca aduprà
L'ampicillina ùn deve esse usata in e persone chì sò ipersensibili à i cumpunenti di formula o à altri rimedi beta-lattamichi.
Inoltre, ùn deve ancu esse adupratu da e donne incinte o da e donne chì allattanu, à menu chì ùn sia micca cunsigliatu da u duttore.
Possibili effetti collaterali
Alcuni di l'effetti secondari più cumuni chì ponu accade durante u trattamentu cù ampicillina sò diarrea, nausea, vomitu è l'apparizione di eruzioni cutanee.
Inoltre, ancu se menu frequenti, u dolore epigastricu, urticaria, prurite generalizata è reazioni allergiche ponu ancu accade.