Infezzione di l'Urinu in i zitelli
Cuntenutu
- Cause di UTI in i zitelli
- Fattori di risicu per UTI in i zitelli
- Sintomi di UTI in i zitelli
- Cumplicazioni di UTI in i zitelli
- Diagnostu di UTI in i zitelli
- Prove supplementari
- Trattamentu di UTI in i zitelli
- Assistenza in Casa
- Prospettive à longu andà per i zitelli cun UTI
- Cume prevene una UTI in i zitelli
- Prevenzione UTI
Panoramica di l'infezzione di e vie urinarie (UTI) in i zitelli
Una infezzione di e vie urinarie (UTI) in i zitelli hè una cundizione abbastanza cumuna. I batteri chì entrenu in l'uretra sò di solitu sbulicati per urinazione. Tuttavia, quandu i batteri ùn sò micca espulsi fora di l'uretra, ponu cresce in l'internu urinariu. Questu causa una infezzione.
U trattu urinariu si compone di e parti di u corpu chì sò implicate in a produzzione d'urina. Sò:
- dui reni chì filtranu u sangue è l'acqua in più per pruduce urina
- dui ureteri, o tubi, chì portanu l'urina in a vostra vescica da i vostri reni
- una vescica chì guarda a vostra urina finu à chì sia eliminata da u vostru corpu
- una uretra, o tubu, chì viota l'urina da a vostra vescica à fora di u vostru corpu
U vostru zitellu pò sviluppà una UTI quandu i batteri entranu in u trattu urinariu è viaghjanu in uretra è in u corpu. I dui tipi di UTI chì anu più probabilità di influenzà i zitelli sò infezioni di a vescica è infezioni renali.
Quandu una UTI afecta a vejiga, hè chjamata cistite. Quandu l'infezzione viaghja da a vejiga à i reni, hè chjamata pielonefrite. Tramindui ponu esse trattati cù successu cù antibiotici, ma una infezzione renale pò purtà à complicazioni sanitarie più gravi se ùn hè trattata.
Cause di UTI in i zitelli
UTI sò più comunemente causati da batteri, chì ponu entrà in u trattu urinariu da a pelle intornu à l'anu o a vagina. A causa più cumuna di UTI hè E. coli, chì nasce in l'intestini. A maiò parte di UTI sò causati quandu stu tipu di batteri o altre batterie si sparghjenu da l'anu à l'uretra.
Fattori di risicu per UTI in i zitelli
UTI si verificanu più spessu in e ragazze, soprattuttu quandu a furmazione in toilette inizia. E zitelle sò più suscettibili perchè e so uretra sò più corte è più vicine à l'anu. Questu facilita à i batteri l'entrata in uretra. I picciotti incirconcisi di menu di 1 annu anu ancu un risicu un pocu più altu di UTI.
L'uretra ùn porta micca nurmalmente batteri. Ma certe circustanze ponu rende più faciule per i batteri di entre o di stà in e vie urinarie di u to figliolu. I seguenti fattori ponu mette u vostru zitellu in un risicu più elevatu per una UTI:
- una deformità strutturale o bloccu in unu di l'organi di e vie urinarie
- funzione anormale di e vie urinarie
- reflux vesicoureteral, un difettu di nascita chì si traduce in u flussu anormale indietro di urina
- l'usu di e bolle in bagni (pè e zitelle)
- vestiti stretti (per e zitelle)
- asciuvendu da daretu à davanti dopu un muvimentu intestinale
- povira toilette è abitudini di igiene
- urinazione pocu frequente o ritardà l'urinazione per lunghi periodi di tempu
Sintomi di UTI in i zitelli
I sintomi di una UTI pò varià secondu u gradu di infezzione è l'età di u zitellu. I zitelli è i zitelli assai ghjovani ùn anu pussutu avè alcun sintomi. Quandu si verificanu in i zitelli più ghjovani, i sintomi ponu esse assai generali. Puderanu include:
- frebba
- poviru appetitu
- vomitu
- diarrea
- irritabilità
- sintimu generale di malatia
Sintomi addiziunali varienu secondu a parte di e vie urinare chì hè infettata. Se u vostru zitellu hà una infezzione di a vejiga, i sintomi ponu include:
- sangue in l'urina
- urina torbida
- urina puzzolente
- dulore, stinging, o ardente cù urinazione
- pressione o dolore in u bassu bassu o bassa, sottu u navel
- urinazione frequente
- svegliu da u sonnu per urinà
- sintendu u bisognu di urinare cù una pruduzzione urinaria minima
- accidenti d'urina dopu à l'età di a furmazione in toilette
Se l'infezzione hà viaghjatu à i reni, a cundizione hè più grave. U vostru zitellu pò avè sintomi più intensi, cum'è:
- irritabilità
- brividi cù scossa
- forte frebba
- pelle chì hè rossa o calda
- nausea è vomitu
- latu o dulore à a schiena
- dulore addominale severu
- fatigue severa
I segni iniziali di una UTI in i zitelli ponu esse facilmente trascurati. I zitelli più ghjovani ponu avè un mumentu difficiule per discrive a fonte di a so angoscia. Se u to figliolu pare malatu è hà una frebba alta senza nasu seccu, mal di arechja, o altri motivi evidenti di malattia, cunsultate u so duttore per determinà se u vostru zitellu hà una UTI.
Cumplicazioni di UTI in i zitelli
U diagnosticu promptatu è u trattamentu di una UTI in u vostru zitellu pò prevene cumplicazioni mediche gravi è à longu andà. Non trattata, una UTI pò causà una infezzione di rene chì pò cunduce à condizioni più gravi, cume:
- ascessu di rene
- riduzzione di a funzione renale o fallimentu renale
- idronefrosi, o gonfiore di i reni
- sepsis, chì pò purtà à fallimentu d'organi è morte
Diagnostu di UTI in i zitelli
Cuntattate subitu u so duttore se u vostru zitellu hà sintomi relativi à una UTI. Un campione di urina hè necessariu per u so duttore per fà un diagnosticu accuratu. U campionu pò esse adupratu per:
- Analisi d'urina. L'urina hè pruvata cù una striscia analitica speciale per circà segni d'infezzione cum'è u sangue è i globuli bianchi. Inoltre, un microscopiu pò esse adupratu per esaminà u campione per batteri o pus.
- Cultura urinaria. Stu test di laburatoriu richiede di solitu 24 à 48 ore. U campione hè analizatu per identificà u tippu di batteri chì causanu UTI, quantu esiste, è un trattamentu antibioticu adeguatu.
A raccolta di un campione di urina pulita pò esse una sfida per i zitelli chì ùn sò micca addestrati à u bagnu. Un campione aduprèvule ùn si pò uttene da un pannolinu umitu. U duttore di u to figliolu pò aduprà una di e tecniche seguenti per piglià u campionu di urina di u to figliolu:
- Saccu di raccolta di urine. Un saccu di plasticu hè incollatu annantu à i genitali di u to figliolu per coglie l'urina.
- Raccolta di urine cateterizate. Un cateteru hè inseritu in a punta di u pene di un zitellu o in l'uretra di una ragazza è in a vescica per raccoglie l'urina. Questu hè u metudu più precisu.
Prove supplementari
U vostru medicu pò raccomandà testi diagnostichi addiziunali per determinà se a fonte di l'UTI hè causata da una via urinaria anormale. Se u vostru zitellu hà una infezzjoni di rene, i testi ponu ancu esse richiesti per circà danni renali. E seguenti prove di imaging ponu esse aduprate:
- ultrasound di rene è di a vejiga
- cystourethrogram annullamentu (VCUG)
- scansione renale di medicina nucleare (DMSA)
- CT scan o MRI di i reni è di a vejiga
Un VCUG hè una radiografia chì hè stata presa mentre a vejiga di u to figliolu hè piena. U duttore injecterà un tintu di cuntrastu in a vejiga è dopu urinarà à u to figliolu - tipicamente attraversu un cateteru - per osservà cumu l'urina scorri fora di u corpu. Questa prova pò aiutà à rilevà eventuali anomalie strutturali chì ponu esse causanti di una UTI, è se u reflux vesicoureteral si verifica.
Un DMSA hè un test nucleare induve e immagini di i reni sò pigliate dopu l'iniezione intravenosa (IV) di un materiale radioattivu chjamatu isotopu.
I testi ponu esse fatti mentre u vostru zitellu hà l'infezzione. Spessu, sò fatti settimane o mesi dopu u trattamentu per determinà s'ellu ci hè qualchì dannu da l'infezzione.
Trattamentu di UTI in i zitelli
UTI di u to figliolu averà bisognu di trattamentu antibioticu prontu per prevene i danni à i reni. U tippu di batteri chì causanu UTI di u zitellu è a gravità di l'infezzione di u zitellu determinanu u tippu d'antibioticu adupratu è a durata di u trattamentu.
L'antibiotici più cumuni usati per u trattamentu di UTI in i zitelli sò:
- amoxicillina
- amoxicillina è acidu clavulanicu
- cefalosporini
- doxiciclina, ma solu in i zitelli di più di 8 anni
- nitrofurantoina
- sulfametossazole-trimetoprim
Se u vostru figliolu hà una UTI chì hè diagnosticata cum'è una infezione di a vejiga simplice, hè prubabile chì u trattamentu cunsiste antibiotici orali in casa. Tuttavia, infezioni più gravi ponu necessità di ospedalizazione è fluidi IV o antibiotici.
L'ospedale pò esse necessariu in i casi in cui u vostru zitellu:
- hè più chjucu di 6 mesi
- hà una frebba alta chì ùn migliurà micca
- hà prubabilmente una infezzione renale, soprattuttu se u zitellu hè assai malatu o ghjovanu
- hà una infezzione di sangue da i batteri, cum'è in a sepsis
- hè disidratatu, vomitu, o incapace di piglià medicazione orale per qualsiasi altra ragione
A medicazione per u dolore per alleviare u disagiu severu durante a minzione pò ancu esse prescritta.
Se u vostru zitellu riceve trattamentu antibioticu in casa, pudete aiutà à assicurà un risultatu pusitivu pigliendu certi passi.
Assistenza in Casa
- Dà à u vostru zitellu i medicamenti prescritti finu à chì u vostru duttore li cunsiglii, ancu s'elli cumincianu à sentesi sani.
- Pigliate a temperatura di u to figliolu s’elli parenu avè a frebba.
- Monitorate a frequenza di urinazione di u to figliolu.
- Dumandate à u vostru zitellu a presenza di dolore o brusgiatura durante a minzione.
- Assicuratevi chì u vostru figliolu beva assai liquidi.
Durante u trattamentu di u to figliolu, cuntattate u so duttore se i sintomi aggravanu o persiste per più di trè ghjorni. Chjamate ancu u so duttore se u vostru zitellu hà:
- una frebba superiore à 101˚F (38.3˚C)
- pè i zitelli, una frebba nova o persistente (chì dura più di trè ghjorni) più forte di 100,4˚F (38˚C)
Duvete ancu cercà cunsiglii medichi se u vostru zitellu sviluppa novi sintomi, cumprese:
- dulore
- vomitu
- rash
- gonfiore
- cambiamenti in a pruduzzioni di urina
Prospettive à longu andà per i zitelli cun UTI
Cù diagnosi è trattamentu prontu, pudete aspettà chì u vostru zitellu si ripiglii cumpletamente da una UTI. Tuttavia, alcuni zitelli ponu necessità di trattamentu per periodi chì duranu da sei mesi à dui anni.
U trattamentu antibioticu à longu andà hè più prubabile se u vostru zitellu riceve un diagnosticu di riflessu vesicoureteral, o VUR. Stu difettu di nascita risulta in u flussu anormale di urina indietro da a vescica per l'uretere, spostendu l'urina versu i reni invece di fora di l'uretra. Stu disordine deve esse suspettatu in i zitelli chjuchi cù UTI recurrenti o in ogni zitellu cù più di una UTI cun febbre.
I zitelli cun VUR anu un risicu più altu di infezzione di rene per via di u VUR. Crea un risicu aumentatu di danni à i reni è, in definitiva, di insufficienza renale. A chirurgia hè una opzione aduprata in casi gravi. Tipicamente, i zitelli cun VUR lieve o moderata superanu a situazione. Tuttavia, i danni renali o l'insufficienza renale ponu accade in l'età adulta.
Cume prevene una UTI in i zitelli
Pudete aiutà à riduce a pussibilità di u vostru zitellu sviluppendu una UTI cun alcune tecniche pruvate.
Prevenzione UTI
- Ùn dà micca à i zitelli femini bagni à bulle. Puderanu chì i batteri è u sapone entrinu in l'uretra.
- Evite u vestitu strettu è a biancheria intima per u vostru zitellu, in particulare e zitelle.
- Assicuratevi chì u vostru figliolu beva abbastanza liquidi.
- Evite permette à u zitellu di avè caffeina, chì pò causà irritazione à a vejiga.
- Cambia i pannolini spessu in i zitelli più chjuchi.
- Insegnate à i zitelli più grandi una igiene curretta per mantene una zona genitale pulita.
- Incuraghjite u vostru zitellu à aduprà u bagnu à spessu invece di tene l'urina.
- Insegnate à u vostru zitellu tecniche di asciugatura sicure, soprattuttu dopu à u muvimentu intestinale. Sguassà da davanti à daretu riduce a probabilità chì i batteri di l'anu seranu trasferiti in l'uretra.
Se u vostru zitellu riceve UTI ripetuti, l'antibiotici preventivi sò à volte cunsigliati. Tuttavia, ùn sò micca stati trovati à diminuisce a recurrenza o altre complicazioni. Assicuratevi di seguità l'istruzzioni ancu se u vostru zitellu ùn hà micca sintomi di una UTI.