Annatto: cosa hè, per chì serve è cumu aduprà
Cuntenutu
- Per chì ghjè
- 1. Migliurà a salute di l'ochji
- 2. Combatte l'invichimentu di a pelle
- 3. Prevenite e malatie cardiovascolari
- 4. Cuntrolla a pressione sanguigna
- 5. Regula u zuccherinu in sangue
- 6. Migliurà u sistema digestivu
- 7. Mantene e vostre ossa sane
- 8. Mantene a salute di u cervellu
- 9. Guarisce a pelle
- 10. Eliminate i funghi è i batteri
- 11. Aiutà à luttà contr'à u cancheru
- Cumu aduprà
- Possibili effetti collaterali
- Quale ùn deve micca aduprà
L'annatto hè un fruttu di l'arburu annatto, cunnisciutu scientificamente cum'è Bixa orellana, chì hè riccu in carotenoidi, tocoferoli, flavonoidi, vitamina A, fosforu, magnesiu, calciu è putassiu, chì li danu pruprietà antioxidanti, antimicrobiche è antiinflamatorie è hè dunque adupratu in a medicina tradiziunale per rinfurzà l'osse, cuntrullà u glucosiu in sangue è curà a pelle prublemi, per esempiu.
Oltre à esse adupratu per e so pruprietà medicinali, l'annatto hè ancu adupratu cum'è tinte in i prudutti cusmetichi è in l'industria tessile è vernice. In cucina, u fragnu di e sementi dà origine à u paprika, adupratu cum'è aromatizzante alimentariu.
Annatto pò esse acquistatu in supermercati, negozi di alimenti sanitari o mercati di strada. Tuttavia, u so usu deve esse sempre fattu sottu a guida di un duttore o di un altru prufessiunale sanitariu chì hà sperienza cù l'usu di e piante medicinali, soprattuttu per u trattamentu di prublemi di salute.
Per chì ghjè
Studii cù annatto anu dimustratu chì sta pianta hà parechje pruprietà medicinali. In questu modu, pò esse adupratu per:
1. Migliurà a salute di l'ochji
Annatto hè riccu in carotenoidi, cum'è a bixina è a norbixina, truvati principalmente in u stratu esterno di a semente, è a vitamina A, chì sò impurtanti per mantene a visione, prutegge l'ochji è prevene prublemi di vista cum'è l'ochji secchi è a cecità notturna. Dunque, sta pianta pò esse aduprata da chiunque voglia migliurà a salute di l'ochji.
2. Combatte l'invichimentu di a pelle
Annatto hè riccu in carotenoidi, terpenoidi, flavonoidi è tocotrienoli chì anu una forte azzione antiossidante è, dunque, aiutanu à prevene è cumbatte l'invecchiamentu di a pelle è l'aspettu di e linee di spressione, cummattendu i radicali liberi chì causanu danni à e cellule.
3. Prevenite e malatie cardiovascolari
I tocotrienoli prisenti in l'annatto, per via di a so putente azzione antiossidante, aiutanu à riduce u colesterolu male chì hè incaricatu di furmà placche grasse in l'arterie è, cusì, sta pianta aiuta à prevene è à riduce u risicu di malatie cardiovascolari cume l'aterosclerosi, u core attaccu o colpu cerebrale.
4. Cuntrolla a pressione sanguigna
Annatto hè riccu in putassiu, chì hè un minerale chì aiuta à cuntrullà a pressione sanguigna, soprattuttu quandu hè altu, perchè face chì i vasi sanguini si rilassanu, riducendu a pressione sanguigna.
Inoltre, u magnesiu prisente in l'annatto agisce cum'è un imblocatore naturale di i canali di calciu, inibendu a liberazione di un neurotrasmettitore, norepinefrina, responsabile di aumentà a pressione sanguigna, è cusì contribuisce ancu à riduce a pressione sanguigna.
5. Regula u zuccherinu in sangue
Alcuni studii mostranu chì i tocoferoli presenti in u strattu di foglia annatto ponu migliurà a resistenza à l'insulina, chì aiuta à cuntrullà i livelli di zuccheru in sangue è pò esse un alliatu impurtante in u trattamentu di a diabete.
6. Migliurà u sistema digestivu
Perchè hè riccu in fibre, e foglie è i semi d'annatto aiutanu à migliurà u funziunamentu di u sistema digestivu, cuntribuendu à una bona digestione è à migliurà l'assorbimentu di nutrienti da l'intestinu.
7. Mantene e vostre ossa sane
Annatto hè riccu in calciu, magnesiu è fosforu, chì sò minerali fundamentali per rinfurzà, aumentà a resistenza è mantene a salute di l'osse, chì ponu aiutà à prevene malatie cum'è l'osteoporosi, l'osteopenia o u rachitismu, per esempiu.
8. Mantene a salute di u cervellu
Annatto hè riccu in antiinfiammatori è antiossidanti cume i carotenoidi è i tocotrienoli chì impediscenu i danni cellulari causati da i radicali liberi, mantenendu u cervellu sano è aiutendu à prevene malatie neurodegenerative cume l'Alzheimer, per esempiu.
9. Guarisce a pelle
Alcuni studii mostranu chì e foglie di annatto anu pruprietà curative è antiinfiammatorie, riducendu a produzzione di sostanze cum'è prostaglandine è citochine, è ponu esse aduprate per aiutà à u trattamentu di ferite di a pelle, ustioni, tagli o psoriasi, per esempiu, accelerendu u guariscenza di a pelle.
10. Eliminate i funghi è i batteri
Alcuni studii di laburatoriu mostranu chì l'estrazzu di foglia annatto hè capace di eliminà i funghi, principalmente Candida albicans è Aspergillus niger, in più di batteri cum'è:
- Staphylococcus aureus chì causanu infezioni pulmonari, cutanei è ossi;
- Escherichia coli chì provoca infezioni di e vie urinarie;
- Pseudomonas aeruginosa chì causanu infezioni pulmonari, infezioni à l'orechje è infezioni urinarie;
- Streptococcus faecalis chì provoca infezioni di e vie urinarie;
- Shigella dysenteriae chì provoca diarrea batterica.
Tuttavia, studii in umani sò sempre necessarii per pruvà questi benefici.
11. Aiutà à luttà contr'à u cancheru
L'inchieste fatte cù e cellule di mieloma è u cancheru di a prostata, di u pancreas, di u fegatu, di u colon, di u stomacu, di i pulmoni è di a pelle, anu mostratu chì a bixina, un carotenoide presente in annatto, hà azzione anti-proliferativa, chì significa chì riduce a crescita di u cancer di e cellule . Inoltre, i carotenoidi cum'è a bixina è a norbixina, è l'annatto tocotrienoli, anu una putente azzione antioxidante, chì agisce per luttà contr'à i radicali liberi chì causanu più danni à e cellule. Tuttavia, studii in umani chì dimostranu stu benefiziu sò sempre necessarii.
Cumu aduprà
E parti di l'annatto aduprate sò e foglie o a semente da chì sò estratti i so sustanzi attivi.
I principali modi per aduprà l'annatto sò:
- Tè foglia Annatto: aghjunghje 8 à 12 foglie annatto secche o fresche in un litru d'acqua bullente. Lasciate ripusà per 5 minuti è filtrate. Hè cunsigliatu di beie un massimu di 3 tazze à ghjornu;
- Tè di semi di Annatto: aghjunghje 1 cucchiaia di seme di annatto in 1 litru d'acqua bollente è lasciate riposà per 15 minuti. Cacciate a sumente è beie 2 à 3 tazze à ghjornu;
- Oliu d'annatto per a cucina: mischjà 300 g di semi d'annatto in 1 litru d'oliu di girasole. Scaldate un pocu finu à chì l'oliu sia rossu. Spinghje u focu, aspetta ch'ellu si rinfriscessi è aduprate l'oliu per cundite l'insalate o per cucinà;
- Capsule Annatto: pudete piglià 1 250 mg di capsula annatto, finu à 3 volte à ghjornu, prima di pranzi. Queste capsule ponu esse acquistate in farmacie, farmacie o negozi di alimenti salutari.
Un altru modu per aduprà l'annatto hè in unguenti, chì sò fatti cù l'estratti di sta pianta è ponu esse acquistati pronti in farmarii o farmacie, aduprati per a guarigione di a pelle, in casi di psoriasi, ferite o brusgiature, per esempiu. Tuttavia, hè impurtante cunsultà un duttore prima di aduprà u prufume.
Possibili effetti collaterali
Annatto hè sicuru per a maiò parte di a ghjente quandu hè adupratu in forma di unguentu di a pelle o cunsumatu in forma di paprika in piccule quantità in a dieta.
Per e foglie di annatto, si raccomanda di aduprà fino à 750 mg per ghjornu per un massimu di 12 mesi è, per e sementi, l'usu à longu andà deve esse evitatu postu chì ùn ci hè micca abbastanza informazioni per sapè se sò sicuri o quali sò l'effetti secondari pò esse..
Annatto pò causà allergie è l'assistenza medica deve esse cercata immediatamente o u dipartimentu d'urgenza più vicinu sì sintomi allergici cume difficoltà à respirà, nausea, vomitu o crisi si presentanu.
Quale ùn deve micca aduprà
Annatto ùn deve micca esse adupratu da e donne incinte o chì allattanu perchè ùn ci sò micca studii sufficienti per pruvà a so sicurezza.
Inoltre, l'annatto deve esse adupratu cun prudenza da e persone chì utilizanu medicazione per a diabete cum'è glimepiride o insulina, per esempiu, perchè pò causà una diminuzione improvvisa di u glucosiu in sangue è purtà à l'apparizione di sintomi ipoglicemici cum'è sudazione eccessiva, nervosità, agitazione, tremori, cunfusione mentale, palpitazioni o svenimentu.