Cosa hè utru bicornu, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Sintomi di utru bicornu
- Quale hà un utru bicornu chì pò rimanere incinta?
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Cumu deve esse u trattamentu
L'utru bicornuatu hè una alterazione congenita, in cui l'utru hà una forma anormale per via di a presenza di una membrana, chì divide l'utru in metà, parzialmente o cumpletamente, tuttavia in questu casu l'utru ùn hè micca cunnessu cù u collu di l'utru. In a maiò parte di i casi, stu cambiamentu ùn porta micca à l'apparizione di segni o sintomi, essendu identificatu solu per mezu di testi di imaging cume l'ultrasu, per esempiu.
E donne chì anu un utru bicornu ùn anu generalmente micca difficoltà à rimanere incinte, tuttavia sò più propensi à avè un abortu o u zitellu hè prematuru. Cusì, hè impurtante chì ste donne fessinu cunsultazioni regulare cù l'ostetricu per chì a gravidanza sia monitorizata più da vicinu è e cumplicazioni ponu esse prevenute.
Sintomi di utru bicornu
L'utru bicornuatu u più spessu ùn porta micca à l'apparizione di segni o sintomi, è hè spessu scupertu solu durante l'esami di imaging di routine in età adulta. D'altra parte, alcune donne ponu avè alcuni sintomi, i principali sò:
- Disconfort durante l'ovulazione;
- Dolore addominale;
- Dolore durante i rapporti sessuali;
- Menstruazione irregulare.
Parechje donne cù un utru bicornu anu una vita sessuale normale è anu ancu gravidanze è partenze lisce, ma in certi casi sta malformazione in l'utru pò causà sterilità, aborto spontaneu, nascita prematura di u zitellu o anomalie in i reni.
Quale hà un utru bicornu chì pò rimanere incinta?
Di solitu un utru bicornu ùn influenza micca a fertilità, ma in certi casi pò causà un aborto spontaneu o una nascita prematura per via di a piccula dimensione di l'utru o di l'occorrenza di contrazioni uterine irregolari.
Inoltre, parechji studii mostranu chì e donne cù un utru bicornu sò 4 volte più propensi à avè un criaturu cù malformazioni è hè per quessa chì hè assai impurtante avè esami regulari durante a gravidanza è esse cuscenti di qualsiasi segnu insolitu. Queste gravidanze sò generalmente trattate cum'è gravidanze ad alto risicu è hè assai prubabile chì a consegna sia effettuata per cesarea.
Cumu hè fattu u diagnosticu
A diagnosi di l'utru bicornu hè fatta per mezu di esami di imaging, i principali sò:
- Ultrasu, in quale l'imaghjini sò catturati cù un dispositivu chì pò esse piazzatu contr'à a regione addominale o inseritu in a vagina;
- Stampa di risonanza magnetica, chì hè una prucedura indolore chì utilizza un campu magneticu è onde radio per creà immagini trasversali di l'internu di u corpu;
- Isterosalpingografia, chì hè un esame ginecologicu induve una tinta hè injectata in l'utru è chì u cuntrastu si move attraversu l'organi riproduttivi, i raggi X sò presi per determinà a forma è a dimensione di l'utru.
Generalmente, prima di ricorre à sti testi, u duttore face un esame pelvicu, chì consiste in un esame visuale è fisicu di l'organi riproduttivi di a donna.
Cumu deve esse u trattamentu
U trattamentu per l'utru bicornu ùn hè micca normalmente necessariu, perchè a maiò parte di i casi ùn portanu micca à l'apparizione di segni o sintomi. Tuttavia, se i sintomi si verificanu chì causanu assai disagiu o se a donna ùn hè micca capace di restà incinta o di mantene una gravidanza per via di sta situazione, u ginecologu pò raccomandà una chirurgia.