Vaccinu HIV
Cuntenutu
U vaccinu contr'à u virus HIV hè in fase di studiu, essendu studiatu da scentifichi di u mondu sanu, ma ùn ci hè ancu nisun vaccinu chì sia veramente efficace. Nel corso di l'anni, ci sò state assai ipotesi chì a vaccina ideale sarebbe stata trovata, tuttavia, a stragrande maggioranza ùn hà micca riesciutu à passà a seconda fase di a prova di u vaccinu, è ùn hè stata messa à dispusizione di a pupulazione.
HIV hè un virus cumplessu chì agisce direttamente nantu à a cellula principale di u sistema immunitariu, causendu cambiamenti in a risposta immune è rendendu più difficiule a lotta. Amparate più nantu à HIV.
Perchè l'HIV ùn hà ancu un vaccinu
Attualmente, ùn esiste micca una vaccina efficace contr'à u virus HIV, perchè si comporta in modu diversu da l'altri virus, cum'è l'influenza o a varicella, per esempiu. In casu di HIV, u virus affetta una di e più impurtanti cellule di difesa in u corpu, u linfocitu CD4 T, chì controlla a risposta immune di tuttu u corpu. I vaccini "nurmali" offrenu una parte di u virus vivu o mortu, chì hè sufficiente per fà chì u corpu ricunnosca l'agente offensivu è stimuli a produzzione d'anticorpi contr'à quellu virus.
Tuttavia, in u casu di HIV, ùn basta micca solu à stimulà a produzzione di anticorpi, perchè questu ùn hè micca abbastanza per u corpu per luttà contr'à a malattia. E persone seropositive anu assai anticorpi chì circulanu in u so corpu, tuttavia questi anticorpi ùn sò micca capaci di eliminà u virus HIV. Cusì, u vaccinu HIV deve travaglià diversamente da l'altri tippi di vaccini dispunibili contr'à i virus più cumuni.
Ciò chì face difficiule di creà u vaccinu HIV
Unu di i fattori chì impediscenu a creazione di u vaccinu HIV hè u fattu chì u virus attacca a cellula rispunsevule di a regulazione di u sistema immunitariu, u linfocitu T CD4, chì provoca una produzione di anticorpi incontrollata. Inoltre, u virus HIV pò subisce parechje modifiche, è pò avè caratteristiche diverse trà e persone. Cusì, ancu se u vaccinu per u virus HIV hè scupertu, una altra persona pò purtà u virus mudificatu, per esempiu, è cusì u vaccinu ùn averà nisun effettu.
Un altru fattore chì rende i studii difficiuli hè chì u virus HIV ùn hè micca aggressivu in l'animali, è dunque, i testi ponu esse fatti solu cù e scimmie (perchè hà un DNA assai simile à l'omu) o in l'omi stessi. A ricerca cù e scimie hè assai cara è hà regule assai strette per a prutezzione di l'animali, chì rendenu tali ricerche micca sempre fattibili, è in l'omu ùn ci sò parechje ricerche chì anu passatu a 2a fase di studii, chì currisponde à a fase in cui u vaccinu hè amministratu à un numeru più grande di persone.
Amparate più nantu à e fasi di prova di vaccini.
Inoltre, parechji tippi di HIV cù caratteristiche diverse sò state identificate, principalmente ligate à e proteine chì u custituiscenu. Cusì, per via di a diversità, fà una vaccina universale hè difficiule, chì a vaccina chì pò travaglià per un tippu di HIV pò esse micca efficace per l'altru.