Vaccinu contr'à u morbillo: quandu si deve piglià è pussibuli effetti latu
Cuntenutu
U vaccinu contr'à u morbellu hè dispunibule in duie versioni, u vaccinu triplu-virale, chì prutege contra 3 malatie causate da virus: morbillo, parotite è rubeola, o Tetra Virale, chì prutege ancu da a varicella. Stu vaccinu face parte di u prugramma di vaccinazione di basa di u zitellu è hè amministratu cum'è iniezione, aduprendu virus attenuati di u morbillo.
Stu vaccinu stimula u sistema immunitariu di l'individuu, inducendu a furmazione di anticorpi contr'à u virus di u morbillo. Cusì, se a persona hè esposta à u virus, hà digià l'anticorpi chì impediscenu a proliferazione di i virus, lasciendulu tutalmente prutettu.
Per chì ghjè
U vaccinu contra u morbellu hè per tutti cum'è un modu per prevene a malattia è micca cum'è trattamentu. Inoltre, prevene ancu e malatie cum'è a parotite è a rosella, è in u casu di Tetra Viral prutege ancu da a varicella.
Generalmente, a prima dose di u vaccinu hè amministrata à 12 mesi è a seconda dose trà 15 è 24 mesi. Tuttavia, tutti l'adulescenti è l'adulti chì ùn sò micca stati vaccinati ponu piglià 1 dose di sta vaccina in ogni tappa di a so vita, senza a necessità di rinfurzà.
Capite perchè accade u morbillo, cumu prevene è altri dubbi cumuni.
Quandu è cumu piglià
U vaccinu contra u morbellu hè per iniezione è deve esse applicatu à u bracciu da u duttore o l'infermiera dopu a pulizia di a zona cun alcolu, cum'è seguitu:
- Zitelli: A prima dosi deve esse amministrata à 12 mesi è a seconda trà 15 è 24 mesi di età. In u casu di u vaccinu tetravalente, chì prutege ancu da a varicella, una sola dose pò esse presa trà 12 mesi è 5 anni.
- Adulescenti è adulti vaccinati: Pigliate una sola dosa di u vaccinu in una clinica privata o clinica.
Dopu avè seguitu stu pianu di vaccinazione, l'effettu prutettore di a vaccinazione dura una vita. Stu vaccinu pò esse presu à tempu à u vaccinu di a varicella, ma in bracci diversi.
Verificate chì vaccinazioni sò obligatorii in u calendariu di vaccinazione di u to figliolu.
Possibili effetti collaterali
U vaccinu hè generalmente ben tolleratu è a zona di iniezione hè solu dolorosa è rossa. Tuttavia, in certi casi, dopu l'applicazione di u vaccinu, sintomi cum'è irritabilità, gonfiore in u situ di iniezione, febbre, infezioni di e vie respiratorie superiori, gonfiore di a lingua, gonfiore di a glàndula parotide, perdita di appetitu, chianci, nervosità, ponu insomnia, rinite, diarrea, vomitu, lentezza, indisposizione è stanchezza.
Quale ùn deve micca piglià
U vaccinu contra u morbillo hè contraindicatu in e persone cun ipersensibilità sistemica cunnisciuta à a neomicina o à qualsiasi altru cumpunente di a formula. Inoltre, u vaccinu ùn deve micca esse amministratu à e persone cun sistemi immunitari indeboliti, chì includenu pazienti cun immunodeficienze primarie o secondarie, è duverebbe esse rimandatu in i pazienti cù malatie febrile acute acute.
U vaccinu ùn deve micca esse amministratu à e donne incinte, o à e donne chì anu intenzione di diventà incinta, chì ùn hè micca cunsigliatu di stà incinta in 3 mesi dopu avè pigliatu u vaccinu.
Fighjate u video seguente è amparate à identificà i sintomi di u morbillo è à prevene a trasmissione: