Vaccinu HPV: à chì serve, quale pò piglià è altre dumande
Cuntenutu
- Quale deve piglià
- 1. Attraversu SUS
- 2. In particulare
- Tipi di vaccini è dosi
- Quale ùn pò piglià
- Campagna di vaccinazione in e scole
- Effetti secundarii di u vaccinu
- Perchè hè preferibile vaccinà i masci è e zitelle finu à 15 anni?
- Hè necessariu avè testi prima di piglià u vaccinu?
- Quale hè chì u vaccinu ùn hà micca bisognu di aduprà un preservativu?
- U vaccinu HPV hè sicuru?
U vaccinu contr'à u VPH, o virus di u papilloma umanu, hè datu cum'è iniezione è hà a funzione di prevene e malatie causate da stu virus, cum'è e lesioni precancerose, u cancheru di u collu di l'utru, a vulva è a vagina, l'anu è e verruche genitali. Stu vaccinu pò esse presu in u postu di salute è e cliniche private, ma hè ancu offertu da SUS in posti di salute è in campagne di vaccinazione sculare.
A vaccina offerta da SUS hè quadrivalente, chì prutege contra i 4 tipi più cumuni di virus HPV in Brasile. Dopu pigliatu u vaccinu, u corpu produce l'anticorpi necessarii per luttà contr'à u virus è cusì, se a persona hè infetta, ùn sviluppa micca a malatia, essendu prutetta.
Ancu s'ellu ùn hè ancu dispunibule per esse applicatu, Anvisa hà digià appruvatu un novu vaccinu contra l'HPV, chì prutege contra 9 tippi di virus.
Quale deve piglià
U vaccinu HPV pò esse presu in i seguenti modi:
1. Attraversu SUS
U vaccinu hè dispunibule gratuitamente in i centri di salute, in 2 à 3 dosi, per:
- Masci è zitelle da 9 à 14 anni;
- Omi è donne da 9 à 26 anni campendu cun HIV o AIDS, i pazienti chì anu avutu un urganu, un trapianto di midollo osseu è e persone sottoposte à trattamentu per u cancer.
U vaccinu pò ancu esse pigliatu da masci è femine chì ùn sò più vergini, ma a so efficacità pò esse ridutta, postu chì forse anu dighjà statu in cuntattu cù u virus.
2. In particulare
U vaccinu pò ancu esse pigliatu da e persone anziane, tuttavia, sò dispunibuli solu in e cliniche private di vaccinazione. Hè indicatu per:
- E donne è e donne trà 9 è 45 anni, s'ellu hè u vaccinu quadrivalente, o qualsiasi età di più di 9 anni, se hè u vaccinu bivalente (Cervarix);
- Masci è omi trà 9 è 26 anni, cù u vaccinu quadrivalente (Gardasil);
- Ragazzi è zitelle trà 9 è 26 anni, cù u vaccinu nonavalente (Gardasil 9).
U vaccinu pò esse presu ancu da e persone chì sò sottumessi à u trattamentu o chì anu avutu infezzione da HPV, perchè pò prutegge contra l'altri tippi di virus HPV, è impedisce a furmazione di novi verruche genitali è risicu di cancheru.
Tipi di vaccini è dosi
Ci hè 2 vaccini sfarenti contr'à l'HPV: u vaccinu quadrivalente è u vaccinu bivalente.
Vaccinu quadrivalente
- Adatta per donne trà 9 è 45 anni, è omi trà 9 è 26 anni;
- Prutegge contra i virus 6, 11, 16 è 18;
- Prutegge contra e verruche genitali, u cancheru di u collu di l'utru in e donne è u cancheru di u pene o di l'annu in casu d'omi;
- Fabbricatu da u laburatoriu Merck Sharp & Dhome, essendu chjamatu cummerciale Gardasil;
- Hè u vaccinu uffertu da SUS per i masci è e zitelle trà 9 è 14 anni.
- Dosi: Ci hè 3 dosi, in u calendariu 0-2-6 mesi, cù a seconda dose dopu à 2 mesi è a terza dose dopu à 6 mesi di a prima dose. In i zitelli, l'effettu prutettore pò esse ottenutu solu cù 2 dosi, cusì alcune campagne di vaccinazione ponu furnisce solu 2 dosi.
Vede l'istruzzioni per sta vaccina cliccendu nantu à: Gardasil
Vaccinu bivalente
- Indicatu da 9 anni è senza limite di età;
- Prutegge solu da i virus 16 è 18, chì sò a più grande causa di cancheru di u collu di l'utru;
- Prutegge contra u cancheru di u collu di l'utru, ma micca da e verruche genitali;
- Fabbricatu da u laburatoriu GSK, essendu vendutu cummercialmente cum'è Cervarix;
- Dosi: Quandu hè presu finu à 14 anni, sò fatte 2 dosi di u vaccinu, cù un intervallu di 6 mesi trà elli. Per e persone di più di 15 anni, 3 dosi sò fatte, in u calendariu 0-1-6 mesi.
Scuprite più nantu à sta vaccinazione in u fogliu: Cervarix.
Vaccinu nonavalente
- Pò esse amministratu à masci è femine trà l'età di 9 è 26 anni;
- Prutegge contra 9 sottotipi di virus HPV: 6, 11, 16, 18, 31, 33, 45, 52 è 58;
- Prutegge da u cancheru di u collu di l'utru, di a vagina, di a vulva è di l'annu, è ancu da e verruche causate da u VPH;
- Hè fabbricatu da i laboratorii Merck Sharp & Dhome, sottu u nome cummerciale di Gardasil 9;
- Dosi: se a prima vaccinazione hè fatta finu à l'età di 14 anni, 2 dosi devenu esse amministrate, a seconda essendu fatta trà 5 à 13 mesi dopu a prima. Se a vaccinazione hè dopu à l'età di 15 anni, duvete seguità u schema di 3 dosi (0-2-6 mesi), induve a seconda dose hè fatta dopu à 2 mesi è a terza dose hè fatta 6 mesi dopu a prima.
Quale ùn pò piglià
U vaccinu HPV ùn deve esse amministratu se:
- Gravidanza, ma a vaccinazione pò esse presa subitu dopu à a nascita di u zitellu, sottu à a guida di l'ostetricu;
- Quandu avete qualchì tipu di allergia à i cumpunenti di u vaccinu;
- In casu di frebba o malatia acuta;
- In casu di una riduzione di u numeru di piastrine è di prublemi di coagulazione di u sangue.
A vaccinazione pò aiutà à prevene l'infezzione da HPV è u cancheru di u collu di l'utru, ma ùn hè micca indicata per trattà a malatia. Dunque, hè ancu impurtante di aduprà preservativi in tutti i cuntatti intimi è, in più, a donna deve cunsultà u ginecologu almenu una volta à l'annu è fà esami ginecologichi cume i test di Papanicolaou.
Campagna di vaccinazione in e scole
U vaccinu HPV face parte di u calendariu di vaccinazione, essendu liberu in u SUS per e femine è i masci trà 9 è 14 anni. In 2016, SUS hà iniziatu à vaccinà i masci da 9 à 14 anni, postu chì inizialmente era dispunibule solu per quelli di 12 à 13 anni.
I masci è e zitelle di stu gruppu d'età devenu piglià 2 dosi di u vaccinu, a prima dosi essendu dispunibile in e scole publiche è private o in e cliniche di salute publica. A 2a dosi deve esse presa in una unità di salute 6 mesi dopu a prima o a seconda stagione di vaccinazione prumossa da SUS.
Effetti secundarii di u vaccinu
U vaccinu HPV pò avè cum'è effetti secundarii dolore, rossu o gonfiore à u situ di u morsu, chì pò esse riduttu cù l'applicazione di un ciottulu di ghiacciu, prutettu cù un pannu, à u locu. Inoltre, u vaccinu HPV pò causà mal di testa, vertigini, nausea, vomitu è frebba sopra i 38 ° C, chì ponu esse cuntrullati cù un antipireticu cum'è Paracetamol, per esempiu. Se l'individu hè suspettu di l'origine di a frebba, deve cuntattà u duttore.
Alcune ragazze anu segnalatu cambiamenti in a sensibilità di e so gambe è difficoltà à camminà, tuttavia, studii cù u vaccinu ùn confermanu micca chì sta reazione sia causata da a so amministrazione, essendu più propensi à esse legata à altri fattori cum'è ansietà o paura di l'agi, esempiu. Altri cambiamenti relativi à sta vaccina ùn sò micca stati cunfirmati da studii scientifichi.
Fighjate u video seguente è capite l'impurtanza chì a vaccinazione hà per a salute:
Perchè hè preferibile vaccinà i masci è e zitelle finu à 15 anni?
Articuli scientifichi indicanu chì u vaccinu HPV hè più efficace quandu hè applicatu à quelli chì ùn anu micca principiatu a vita sessuale, è, dunque, SUS applica u vaccinu solu à i zitelli è l'adulescenti trà 9 è 14 anni, tuttavia, tutti ponu piglià u vaccinu in cliniche private.
Hè necessariu avè testi prima di piglià u vaccinu?
Ùn ci hè bisognu di fà alcun test per verificà l'infezione da u virus HPV prima di piglià u vaccinu, ma hè impurtante sapè chì u vaccinu ùn hè micca cusì efficace in e persone chì anu dighjà avutu un cuntattu intimu.
Quale hè chì u vaccinu ùn hà micca bisognu di aduprà un preservativu?
Ancu quelli chì anu pigliatu e duie dosi di u vaccinu devenu sempre aduprà un preservativu in tuttu u cuntattu intimu perchè sta vaccina ùn prutege micca contr'à altre malatie di trasmissione sessuale, cum'è u SIDA o a sifilide, per esempiu.
U vaccinu HPV hè sicuru?
Stu vaccinu hè statu dimustratu per esse sicuru durante i prucessi clinichi è, in più, dopu esse amministratu à e persone in parechji paesi, ùn hè statu dimustratu per causà effetti collaterali gravi à u so usu.
Tuttavia, ci sò segnalati casi di persone chì ponu diventà nervosi è ansiosi durante a vaccinazione è ponu passà, ma stu fattu ùn hè micca direttamente ligatu à u vaccinu applicatu, ma à u sistema emotivu di a persona.