Perchè u mo Vagina Odore Cum'è Ammonia?
Cuntenutu
- Ammoniaca è u vostru corpu
- Cause
- Vaginosi batterica
- Gravidanza
- Disidratazione
- Sudore
- Ménopause
- Prevenzione
- U fondu
Ogni vagina hà u so propiu odore. A maiò parte di e donne a descrivenu cum'è un muscu muscu o ligeramente acru, chì sò tramindui normali. Mentre a maiò parte di l'odori vaginali sò causati da batteri, à volte a vostra urina pò ancu influenzà l'odore.
Un odore simile à l'ammoniaca in a vostra vagina pò esse allarmante prima, ma di solitu ùn hè nunda di seriu. Continuate à leghje per amparà ciò chì puderebbe causallu è cumu si pò gestisce.
Ammoniaca è u vostru corpu
Prima di immersione in e pussibili cause di un odore di ammonia in a vostra vagina, hè impurtante capisce cumu è perchè u vostru corpu produce ammonia. U vostru fegatu hè incaricatu di scumparte e proteine. L'ammoniaca, chì hè tossica, hè u risultatu di stu prucessu. Prima di abbandunà u fegatu, l'ammonia hè scumpartuta in urea, chì hè assai menu tossica.
Urea hè liberata in u flussu di sangue è trasferita in i vostri rini, induve lascia u vostru corpu quandu urinate. Quellu debule odore di ammonia chì hè cumunu in l'urina hè u risultatu di sottoprodotti di ammonia in urea.
Cause
Vaginosi batterica
A vostra vagina cuntene un fragile equilibriu di batteri boni è cattivi. Ogni interruzzione in questu equilibriu pò causà troppu cattivi batteri, purtendu à una infezzione chjamata vaginosi batterica. U CDC riporta chì a vaginosi batterica hè l'infezzione vaginale in donne trà l'età di 15 è 44 anni. Parechje donne cun vaginosi batterica riportanu avè nutatu un odore di pesciu chì vene da a so vagina, ma altri sentenu un odore più chimicu, simile à l'ammonia.
Ulteriori sintomi di vaginosi batterica includenu:
- dulore, prurito, o ardenti
- sensazione di brusgiu quandu urina
- scarica fina, acquosa chì hè bianca o grisgia
- prurito à l'esternu di a vostra vagina
Alcuni casi di vaginosi batterica si ne vanu da per elli, ma altri richiedenu antibiotici. Pudete riduce u risicu di piglià una vaginosi batterica ùn duchendu, chì pò scunvince l'equilibriu di e bone è di e cattive batterie in a vostra vagina. Inoltre, pudete riduce u risicu di vaginosi batterica aduprendu i preservativi in maniera consistente.
Gravidanza
Parechje donne segnalanu avè notatu un odore simile à l'ammoniaca in a prima gravidanza. Ùn hè chjaru perchè accade questu, ma hè probabilmente ligatu à cambiamenti in dieta o infezioni.
Certi alimenti, cum'è l'asparagus, ponu influenzà l'odore di a vostra urina. Quandu sò incinte, alcune donne cumincianu à bramà cibi chì ùn solenu manghjà. I duttori ùn sò micca sicuri per quessa chì accade.
Sì manghjate un novu alimentu chì face chì a vostra urina sente un odore diversu, pudete nutà chì l'odore persiste per via di urina secca intornu à a vostra vagina o in a vostra biancheria intima. Di solitu questu ùn hè micca una causa di preoccupazione, ma pudete vulete tene un ghjurnale alimentariu per aiutà a traccia di quale alimentu hè a causa.
A hà ancu trovu chì e donne incinte segnalanu un sensu di l'olfattu aumentatu durante u so primu trimestre. Questu significa chì pudete esse ghjustu nutendu l'odore normale di a vostra urina.
In certi casi, l'odore insolitu pò esse u risultatu di vaginosi batterica. Mentre questu di solitu ùn hè micca seriu in e donne chì ùn sò micca incinte, a vaginosi batterica hè ligata à a nascita prematura è à i pesi bassi di nascita.Sè site incinta è avete qualchì sintomi di vaginosi bacteriana, cuntattate immediatamente u vostru duttore.
Disidratazione
A vostra urina hè una cumbinazione di acqua è prudutti di rifiuti, cumpresu urea. Quandu u vostru corpu hè disidratatu, i prudutti di rifiutu in a vostra urina sò più concentrati. Quessa pò fà chì a to urina abbia un forte odore d'ammoniaca è ancu un culore più scuru. Quandu sta urina si secca nantu à a pelle o a biancheria intima, puderebbe custatà un odore persistente di ammonia.
Altri sintomi di disidratazione includenu:
- fatigue
- vertigini
- cresce a sete
- diminuzione di urinazione
Pruvate à beie più acqua tutta a ghjurnata è vede se l'odore si ne và. Sì i vostri altri sintomi di disidratazione si ne vanu ma stai sempre prufumendu ammonia, cuntattate u vostru duttore.
Sudore
Sicondu a Cleveland Clinic, u 99 per centu di u sudore hè acqua. L'altru 1 per centu hè cumpostu da altre sostanze, cumpresa l'ammoniaca. U vostru sudore hè liberatu per mezu di dui tippi di ghiandole sudoripare, chjamate glutine eccrine è apocrine. E glàndule apocrine tendenu à esse più cumuni in e zone cù assai folliculi pilosi, cumprendu a vostra inguine.
Mentre u sudore di i dui tippi di glandule hè inodore, u sudore di e ghiandole apocrine hè più propensu à sente quandu vene in cuntattu cù i batteri nantu à a vostra pelle. Oltre à tutte quelle ghiandole apocrine, u vostru inguernu cuntene assai batteri, chì ne rendenu un ambiente perfettu per l'odori, ancu quelli chì sentenu l'ammonia.
A sudazione è i batteri sò tramindui parti cruciali di a vostra salute generale, ma pudete limità l'odore chì creanu da:
- pulisce accuratamente a vostra vulva cun acqua calda, paghendu attente à e pieghje in i vostri labbra
- purtendu biancheria intima 100% cuttone, ciò chì facilita a sudazione di evaporà da u vostru corpu
- evitendu i pantaloni stretti, chì rendenu più difficiule chì u sudore si evapuri da u vostru corpu
Ménopause
Dopu a menopausa, parechje donne sviluppanu vaginitis atrofica postmenopausale. Questu causa un assottimentu di u vostru muru vaginale è infiammazione. Questu pò fà vi propensu à l'incontinenza urinaria, chì pò lasciare a zona intornu à a vostra vagina chì puzza cum'è ammonia. Aumenta ancu u risicu di sviluppà infezioni vaginali, cume a vaginosi batterica.
Altri sintomi di vaginitis atrofica postmenopausa includenu:
- siccità
- sensazione di brusgiu
- diminuite a lubricazione durante u sessu
- dulore durante u sessu
- pruritu
Alcuni sintomi ponu esse facilmente gestiti aduprendu un lubrificante naturale à base d'acqua. Pudete ancu dumandà à u vostru duttore nantu à a terapia di sostituzione ormonale. Intantu, portà un mutandine pò aiutà à assorbe tutte e perdite d'urina per tutta a ghjurnata.
Prevenzione
Mentre parechje cose ponu fà chì a vostra vagina puzza cum'è ammonia, ci sò parechje cose chì pudete fà per aiutà à prevene, cumprese:
- micca douching, perchè disturbà l'equilibriu di i batteri in a vostra vagina
- beie assai acqua, soprattuttu quandu faci eserciziu
- asciugà da fronte à daretu per riduce u risicu di cuntaminà una infezzione batterica
- cù 100% di biancheria intima di cuttone è pantaloni larghi
- lavà regularmente a vulva cù acqua calda
- purtendu mutandine o cambiendu spessu a vostra mutandine sè site propensu à perdite d'urina
U fondu
Se notate l'odore di ammonia intornu à a vostra vagina, puderia esse dovutu à sudore in più, urina, o un'infezzione. Sì l'odore ùn si ne và cù un lavatu regulare è bevendu più acqua, cuntattate u vostru duttore. Pudete bisognu di una ricetta per aiutà à trattà una infezione sottostante.