Cosa da sapè nantu à u pruritu vaginale
Cuntenutu
- Panoramica
- Cause di pruritu vaginale
- Irritanti
- Malatie di a pelle
- Infezzione di levadura
- Vaginosi batterica
- Malatie di trasmissione sessuale
- Ménopause
- Stressu
- Cancer di vulva
- Quandu vede u vostru duttore nantu à prurite vaginale
- Cosa duvete aspittà durante u vostru appuntamentu
- Trattamentu medicu per prurito vaginale
- Infezzioni vaginali di levitu
- BV
- ETS
- Ménopause
- Altre cause
- Rimedi casalinghi per prurito vaginale
Includemu prudutti chì pensemu utili per i nostri lettori. Se cumprate per mezu di ligami nantu à sta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumissione. Eccu u nostru prucessu.
Panoramica
U pruritu vaginale hè un sintimu scunfortu è qualchì volta dulurosu chì accade spessu à causa di sostanze irritanti, infezioni o menopausa.
Pò dinò accade à causa di certi disordini di a pelle o di malatie di trasmissione sessuale (ETS). In rari casi, prurigine vaginale pò sviluppà per via di u stress o di u cancheru vulvare.
A maiò parte di u pruritu vaginale ùn hè micca una causa di preoccupazione. Tuttavia, duvete cuntattà u vostru duttore o ginecologu se u pruritu hè severu o se sospettate chì avete una situazione sottostante.
U vostru duttore pò determinà a causa di u vostru pruritu vaginale per mezu di un esame è di teste. Puderanu ancu pudè raccomandà trattamenti adatti per stu sintimu scomudu.
Cause di pruritu vaginale
Eccu alcune di e possibili cause per prurito di a vagina è di l'area circostante.
Irritanti
Esporà a vagina à chimichi irritanti pò causà prurito vaginale. Questi irritanti ponu scatenà una reazione allergica chì crea una eruzione cutanea pruriginosa nantu à e varie zone di u corpu, cumprese a vagina. Irritanti chimichi cumuni includenu:
- savonu
- bagni à bulle
- sprays femminili
- douches
- contraceptivi attuali
- creme
- prufumi
- detergenti
- addolcitori di tissuti
- carta igienica prufumata
Sì avete diabete o incontinenza urinaria, a vostra urina pò ancu causà irritazione vaginale è prurito.
Malatie di a pelle
Alcune malatie di a pelle, cum'è eczema è psoriasis, ponu causà rossi è pruriti in a regione genitale.
L'eczema, cunnisciutu ancu cum'è dermatite atopica, hè un rash chì si presenta principalmente in e persone cun asma o allergie. L'eruzione hè rossa è pruriginosa cù una texture squamosa. Si pò sparghje in u vaginu in alcune donne cun eczema.
A psoriasis hè una cundizione cumuna di a pelle chì face furmà squame, prurite, macchie rosse longu à u scalp è l'articuli. A volte, focolai di sti sintomi ponu accade ancu in a vagina.
Infezzione di levadura
U levitu hè un fungu naturale chì hè nurmalmente prisente in u vaginu. Di solitu ùn face micca prublemi, ma quandu a so crescita ùn hè micca cuntrullata, pò esse una infezzione scomoda.
Questa infezzione hè cunnisciuta cum'è infezzione vaginale di levitu. Hè una cundizione assai cumuna, chì affetta 3 donne nantu à 4 in un certu puntu di a so vita, secondu a Clinica Mayo.
L'infezzione si face spessu dopu à piglià un cursu d'antibiotici, chì sti tippi di medicazione ponu distrughje e bone batteri cù i batteri cattivi. A bona batteria hè necessaria per mantene a crescita di u levitu.
A crescita eccessiva di u lievitu in a vagina pò causà sintomi scomodi, inclusi pruriti, brucia è scarichi sfumati.
Vaginosi batterica
A vaginosi batterica (BV) hè un altru mutivu cumunu di prurigine vaginale.
Cum'è una infezzjoni vaginale di levadura, BV hè scatenata da un sbilanciu trà batteri boni è cattivi chì si trovanu naturalmente in a vagina.
A cundizione ùn face micca sempre sintomi. Quandu i sintomi apparsu, includenu tipicamente pruriti vaginali è una scarica anormale, puzzolente. U scaricamentu pò esse magru è sordu grisgiu o biancu. In certi casi, puderia ancu esse spumante.
Malatie di trasmissione sessuale
Numerose ETS ponu esse trasmesse durante i rapporti sessuali senza prutezzione è causanu prurite in a vagina. Questi includenu:
- clamidia
- verruche genitali
- gonorrea
- herpes genitale
- trichomoniasi
Queste condizioni ponu ancu causà sintomi addiziunali, cumpresi crescita anormali, scarica vaginale verde o gialla, è dolore mentre urina.
Ménopause
E donne chì passanu a menopausa o chì l'anu digià fatta sò più à risicu di prurigine vaginale.
Questu hè dovutu à a riduzione di i livelli di estrogeni chì si verificanu durante a menopausa, chì porta à atrofia vaginale. Questu hè un diluente di a mucosa chì pò purtà à una secchezza eccessiva. A siccità pò causà prurigazioni è irritazione sè ùn avete micca trattamentu per questu.
Stressu
U stress fisicu è emotivu pò causà prurito è irritazione vaginali, ancu s'ellu ùn hè micca assai cumunu. Puderia accade quandu u stress indebulisce u vostru sistema immunitariu, lascendu vi più propensi à l'infezioni chì causanu prurite.
Cancer di vulva
In rari casi, prurigine vaginale pò esse un sintimu di cancheru vulvare. Questu hè un tipu di cancheru chì si sviluppa in a vulva, chì hè a parte esterna di i genitali di a femina. Include e labbre interne è esterne di a vagina, u clitoride è l'apertura di a vagina.
U cancheru vulvariu ùn pò micca sempre causà sintomi. Tuttavia, quandu i sintomi si verificanu, ponu include pruriti, sanguinamenti anormali, o dolore in a zona vulvare.
U cancheru vulvariu pò esse trattatu cù successu se u vostru duttore u diagnostica in i primi stadii. Questa hè una altra ragione chì i controlli annuali di ginecologu sò essenziali.
Quandu vede u vostru duttore nantu à prurite vaginale
Hè impurtante di vede u vostru duttore per prurito vaginale se u pruritu hè abbastanza severu per disturbà a vostra vita d'ogni ghjornu o u sonnu. Ancu se a maiò parte di e cause ùn sò micca gravi, ci sò qualchi trattamenti chì ponu diminuì u disagiu di a prurigine vaginale.
Duvete ancu cuntattà u vostru duttore se u vostru pruritu vaginale persiste per più di una settimana o se u vostru pruritu accade cù i sintomi seguenti:
- ulcere o blister nantu à a vulva
- dulore o tenerezza in a zona genitale
- rossu rossu o gonfiore
- prublemi per urinate
- una scarica vaginale insolita
- disconfort durante i rapporti sessuali
Se ùn avete micca dighjà un OBGYN, pudete cercà i duttori in a vostra zona attraversu u strumentu Healthline FindCare.
Cosa duvete aspittà durante u vostru appuntamentu
U vostru duttore vi dumanderà nantu à i vostri sintomi, cumpresu quantu sò severi è quantu duranu. Puderanu dumandà dinò nantu à e vostre attività sessuale. Anu ancu bisognu di fà un esame pelvicu.
Durante un esame pelvicu, u vostru duttore ispezionerà visualmente a vulva è puderà aduprà un speculum per vede l'internu di a vagina. Puderanu appughjà nantu à u vostru addome mentre inserisce un dittu inguantatu in a vostra vagina. Questu li permette di verificà l'organi riproduttivi per eventuali anomalie.
U vostru duttore pò ancu raccoglie un campione di tessutu di a pelle da a vostra vulva o un campione di a vostra scarica per analisi. U vostru duttore pò ancu fà test di sangue o urina.
Trattamentu medicu per prurito vaginale
Una volta chì u vostru duttore trova a causa sottostante di u vostru pruritu vaginale, vi cunsigliaranu opzioni di trattamentu. U corsu specificu di trattamentu necessariu dipende da a cundizione particulare chì causa u prublema.
Infezzioni vaginali di levitu
U vostru duttore pò trattà infezioni vaginali di lieviti cù farmaci antifungali. Queste vene in varie forme, cumprese creme, unguenti, o pillole. Sò dispunibili nantu à prescription or over the counter.
In ogni casu, se u vostru duttore ùn hà mai diagnosticatu una infezzjoni di levadura, assicuratevi di parlà cun u vostru duttore prima di piglià qualsiasi medicazione senza prescrizione.
BV
I duttori spessu trattanu BV cù antibiotici. Queste ponu vene cum'è pillule chì pigliate per via orale o cum'è creme chì inserite in a vostra vagina. Indipendentemente da u tippu di trattamentu chì aduprate, hè impurtante seguità l'istruzzioni di u vostru duttore è compie u cicculu cumpletu di medicazione.
ETS
Pudete trattà ETS cun antibiotici, antivirali, o antiparasitichi. Duvete piglià i vostri medicamenti regolarmente è evità i rapporti sessuali finu à chì a vostra infezione o malattia scorri.
Ménopause
Pruritazione ligata à a ménopause pò esse trattata cù crema di estrogeni, pasticchi, o un inseritu anellu vaginale.
Altre cause
Altri tippi di prurigine è irritazione vaginali sò spessu chjaru da soli.
Intantu, pudete applicà creme o lozioni steroidei per riduce l'infiammazione è alleviare u disagiu. Tuttavia, duvete limità quantu li aduprate perchè ponu ancu cunduce à irritazioni croniche è prurite se li abusate troppu.
Rimedi casalinghi per prurito vaginale
Pudete prevene a maiò parte di e cause di prurigine vaginale attraversu una bona igiene è abitudini di vita. Ci hè parechje misure chì pudete fà in casa per prevene l'irritazione è l'infezzione vaginali:
- Aduprate acqua calda è un detergente delicatu per lavà a vostra zona genitale.
- Evite saponi parfumati, lozioni è bagni à bulle.
- Evite aduprà prudutti cum'è spray vaginali è douches.
- Cambià fora di vestiti bagnati o umidi subitu dopu à a natazione o l'eserciziu.
- Purtate biancheria intima di cuttone è cambia i vostri mutanni ogni ghjornu.
- Manghjate yogurt cun culture vive per riduce a probabilità di cuntene infezioni da lieviti.
- Aduprate preservativi durante i rapporti sessuali.
- Pulisci sempre da davanti à daretu dopu avè un muvimentu intestinale.
Leghjite stu articulu in spagnolu