Cosa hè a valeriana è cumu piglià
Cuntenutu
- Per chì ghjè
- 1. Difficultà à dorme è stanchezza mentale
- 2. Stress, irritabilità è ansietà
- 3. Stanchezza mentale è mancanza di cuncentrazione
- 4. Sintomi di ménopause
- 5. Crampi menstruali
- Cumu piglià a valeriana
A valeriana hè una pianta medicinale di a famiglia di e valerianaceae, chì pò ancu esse cunnisciuta cum'è valeriana, valeriana-das-boticas o valeriana salvatica, è chì hè aduprata popularmente per trattà l'insonnia, l'ansietà è l'inquietudine.
U nome scientificu di sta pianta hè Valeriana officinalis è si pò truvà in butteghe di alimenti sanitarii, farmacie è alcuni supermercati, in forma di radiche secche per fà infusioni, olii o capsule.
Per chì ghjè
Perchè hè un tranquilizante naturale, a valeriana pò esse usata cum'è trattamentu naturale per parechji disordini cum'è:
1. Difficultà à dorme è stanchezza mentale
A sustanza attiva in a valeriana, l'acidu valericu, influenza u funziunamentu di e cellule nervose, avendu un effettu tranquilizante, pudendu diminuisce u tempu chì una persona dorme.
2. Stress, irritabilità è ansietà
A Valeriana hà sustanzi chì ponu interagisce cù neurotrasmittenti sedativi in u corpu umanu, chjamatu GABA, chì riduce i sintomi di stress è ansietà, per esempiu.
Tuttavia, a valeriana ùn hè micca efficace in u trattamentu di l'ansietà generalizzata, in questu casu l'ideale hè di circà un psicologu per aiutà in u trattamentu di stu sintumu.
3. Stanchezza mentale è mancanza di cuncentrazione
L'estratto di Valeriana aumenta a concentrazione di GABA è questu diminuisce l'irritabilità è l'ansietà, cusì a sensazione di stanchezza è a mancanza di contrazione tendenu à diminuisce, chì a persona hà una sensazione di sollievu.
4. Sintomi di ménopause
Valeria hè ampiamente aduprata per induce u sonnu è migliurà a qualità di u sonnu di notte. Per via di questu, cun u so effettu rilassante, a valeriana hè efficace per i sintomi di a menopausa, soprattuttu di notte, induve e donne riportanu vampate di calore è sudore.
5. Crampi menstruali
A Valeriana hà pruprietà anti-spasmolitiche è rilassanti, chì diminuiscenu a forza di i spasmi è e cuntrazioni caratteristiche di i crampi menstruali, aiutendu à alleviare stu sintumu.
Cumu piglià a valeriana
A valeriana pò esse presa in forma di tè o cunsumata in capsule, tuttavia, per un trattamentu specificu e capsule sò più sicure, chì cusì a persona pò avè un cuntrollu più grande di a quantità chì cunsuma.
A quantità di valeriana pò varià secondu l'indicazione, chì pò esse:
- Per migliurà u sonnu: 450 mg hè cunsigliatu una ora prima di andà in lettu, l'effetti di u trattamentu sò più efficaci dopu a terza settimana di usu;
- Stanchezza mentale è mancanza di concentrazione: 100 mg, una volta à ghjornu, si ponu sente dopu à a prima settimana;
- Riduce u stress: 300 à 450 mg à ghjornu, divisi in trè dosi durante u ghjornu, sempre accumpagnati da un pastu;
- Sintomi di ménopause: 255 mg trè volte à ghjornu, risultati significativi sò mustrati intornu à 8 settimane dopu à l'iniziu di u trattamentu;
- Riduzzione di crampi menstruali: 225 mg trè volte à ghjornu, a riduzzione di u dolore hè nutava da u secondu ciclu menstruale.
Malgradu esse una medicina naturale è cù pochi effetti secundarii segnalati, a valeriana deve esse raccomandata da un erborista, perchè in dosi eccessive pò causà tremori, mal di testa, vertigini, allucinazioni, instabilità emotiva, diarrea è un sintimu di "resaca".
A valeriana ùn deve ancu esse usata durante a gravidanza è l'allattamentu. Inoltre, cume a capacità di reazione pò esse affettata, unu ùn deve micca guidà o cunsumà alcolu dopu avè pigliatu u supplementu o bevutu u tè.