Neutropenia febrile: chì hè, cause è trattamentu
Cuntenutu
A neutropenia febrile pò esse definita cum'è una diminuzione di a quantità di neutrofili, essendu rilevata in u test di sangue menu di 500 / µL, assuciata à una febbre superiore o uguale a 38ºC per 1 ora. Sta situazione hè più frequente in i malati di cancheru dopu a chimioterapia è pò purtà à cunsequenze è cumplicazioni in u trattamentu s'ellu ùn hè micca trattatu immediatamente.
I neutrofili sò e principale cellule di sangue incaricate di prutege è di luttà contr'à e infezioni, u valore nurmale hè cunsideratu trà 1600 è 8000 / µL, chì pò varià secondu u laburatoriu. Quandu u numeru di neutrofili hè uguale o più grande di 500 / µL, hè cunsiderata a neutropenia grave, cusì a persona hè più suscettibile à sviluppà infezioni da microorganismi chì abitanu naturalmente l'organisimu.
Cause di neutropenia febrile
A neutropenia febbrile hè una complicazione frequente in i pazienti cun cancheru sottumessi à chimioterapia, essendu una di e cause principali di mortalità in questi pazienti, postu chì a diminuzione di i neutrofili aumenta u risicu di a persona d'avè infezioni gravi.
In più di a chimioterapia, a neutropenia febrile pò accade in cunsequenza di infezioni croniche causate da funghi, batteri è virus, in particulare u virus Epstein-Barr è l'epatite. Amparate nantu à altre cause di neutropenia.
Cumu hè u trattamentu
U trattamentu di a neutropenia febrile varieghja secondu a gravità. I pazienti chì sò stati identificati cum'è neutropenia febbrile grave, in cui a quantità di neutrofili hè inferiore o uguale a 200 / µL, sò generalmente trattati cù l'usu di antibiotici appartenenti à a classe di beta-lattami, cefalosporine di quarta generazione o carbapenemi. Inoltre, in u casu di un paziente chì hè clinicamente instabile o chì hè suspettatu di avè una infezione resistente, l'usu di un altru antibioticu per luttà contr'à l'infezzione pò esse raccomandatu.
In i casi di neutropenia febrile à bassu risicu, u paziente hè di solitu monitoratu, è un conteggio di sangue cumpletu deve esse effettuatu periodicamente per verificà i livelli di neutrofili. Inoltre, se una infezzione fungale o batterica hè cunfirmata, l'usu di antimicrobici, sia antibiotici sia antifungali, pò esse raccomandatu da u duttore secondu l'agente rispunsevule di l'infezzione.
Quandu a neutropenia febrile si verifica dopu a chimioterapia, hè raccomandatu chì u trattamentu antibioticu sia iniziatu u più prestu pussibule in 1 ora dopu a verificazione di a frebba.