Chì hè u sindrome di distress respiratoriu infantile è cumu trattà
Cuntenutu
U sindromu di distress respiratoriu acutu, cunnisciutu ancu cum'è malattia di a membrana hyaline, sindromu di distress respiratoriu o ARDS solu, hè una malattia chì nasce per via di u ritardu sviluppu di i pulmoni di u zitellu prematuru, causendu difficoltà à respirà, respirazione rapida o sibilante quandu si respira. .
Normalmente, u zitellu hè natu cù una sustanza chjamata surfactant, chì permette à i pulmoni di riempie d'aria, tuttavia, in questa sindrome a quantità di surfactant ùn hè ancu abbastanza per permette una bona respirazione è, dunque, u zitellu ùn respira currettamente.
Cusì, u sindrome di distress respiratoriu acutu in i zitelli hè più cumunu in i zitelli appena nati menu di 28 settimane di gestazione, essendu rilevatu da u duttore subitu dopu a nascita o in e prime 24 ore. Stu sindromu hè curabile, ma u zitellu deve esse ingressu à l'uspidale per fà u trattamentu adattatu, cù droghe basate nantu à tensioattivi sintetichi è l'usu di una maschera d'ossigenu, finu à chì i pulmoni sò sviluppati abbastanza. Capite à chì serve u surfactant pulmonare.
I sintomi in u zitellu
I sintomi principali di u sindrome di distress respiratoriu di a zitiddina includenu:
- Labbra è dita turchine;
- Respirazione rapida;
- E narici sò assai aperte quandu inalanu;
- Sibilante in u pettu quandu si respira;
- Periodi rapidi di arrestu respiratoriu;
- Quantità ridutta di urina.
Questi sintomi indicanu un fallimentu respiratoriu, vale à dì, u zitellu ùn pò micca respirà currettamente è raccoglie ossigenu per u corpu. Sò più cumuni subitu dopu à a consegna, ma ponu piglià finu à 36 ore per apparì, secondu a gravità di u sindrome è a prematurità di u zitellu.
Per diagnosticà sta sindrome, u pediatre valuterà questi segni clinichi di u neonatu, oltre à urdinà analisi di sangue per valutà l'ossigenazione di u sangue è a radiografia di i pulmoni.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per u sindrome di distress respiratoriu infantile deve esse iniziatu appena i sintomi sò rilevati da u pediatra è di solitu hè necessariu chì u zitellu sia ammessu in un incubatore è riceve ossigenu per mezu di una maschera o per mezu di un dispositivu, chjamatu CPAP, chì aiuta u aria chì entra in i pulmoni per uni pochi di ghjorni o settimane, finu à chì i pulmoni sò abbastanza sviluppati. Amparate più nantu à cumu funziona stu dispositivu in: CPAP nasale.
Stu sindromu pò esse prevenutu in certi casi, postu chì l'ostetricu pò indicà iniezioni di droghe corticoidi per a donna incinta chì hè in risicu di avè una nascita prematura, chì pò accelerà u sviluppu di i pulmoni di u zitellu.
Neunatu cù CPAP nasaleNeunatu in incubatoreTrattamentu di fisioterapia
A fisioterapia, realizata da un fisioterapeuta specializatu, pò esse assai utile per u trattamentu di i zitelli cun sindrome di distress respiratoriu, postu chì utilizza tecniche chì ponu aiutà à apre e vie aeree, stimulà i musculi respiratori è facilità a rimozione di secrezioni da i pulmoni.
Cusì, a fisioterapia hè assai impurtante per riduce i sintomi di angoscia respiratoria è e so complicazioni, cume a mancanza di ossigenu, lesioni pulmonari è danni cerebrali.