Chì hè a valvula aortica bicuspida, perchè accade è cumu trattallu
Cuntenutu
- Chì sò e cause
- Cumu identificà
- Possibili complicazioni
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Hè pussibule praticà attività fisiche?
A valvula aortica bicuspidale hè una malatia cardiaca congenita, chì si pone quandu a valvula aortica hà 2 volantini, invece di 3, cume si deve, una situazione chì hè relativamente cumuna, chì hè prisente in circa 1 à 2% di a pupulazione.
A valvula aortica bicuspidale ùn pò micca causà sintomi o qualsiasi tipu d'alterazione, in ogni modu, in alcune persone pò evoluzione cun complicazioni cù u tempu, cum'è stenosi aortica, insufficienza aortica, aneurisma o endocardite infettiva, chì pò causà vertigini, palpitazioni o mancanza d'aria , per esempiu.
Queste complicazioni accadenu perchè a valvula bicuspidale hè più affettata da u passaghju di u flussu di sangue, chì pò purtà à ferite. Dunque, hè impurtante chì u trattamentu sia fattu appena identificatu, cù una guida da u cardiologu, chì pò indicà esami annuali, usu di medicazione o chirurgia per rimpiazzà a valvula.
Chì sò e cause
Chiunque pò nasce cù a valvula aortica bicuspida, chì e so cause esatte ùn sò ancu state chiarite. Questu hè un difettu sviluppatu durante u sviluppu di l'embrione in l'utru maternu, un periodu in u quale ci hè una fusione di 2 di e valvole, furmendu una. Questu hè probabilmente dovutu à cause genetiche, cù alcuni casi ereditati da genitori à figlioli.
Inoltre, a valvula aortica bicuspida pò apparì sola o assuciata cù altre malformazioni cardiovascolari, cume a coartazione è a dilatazione di l'aorta, l'interruzzione di l'arcu aorticu, u difettu di u septu interventriculare, u sindrome di Maritima o u sindrome di Turner, per esempiu.
U core cuntene 4 valvole, chì controllanu u flussu di sangue in modu chì u core possa pompà sia à i pulmoni sia à u restu di u corpu, in modu chì seguite una direzzione unica è ùn vultessi micca in a direzione opposta durante u battitu di u core, tuttavia, ste valvule ponu esse difettose durante a furmazione di questu organu. I difetti di e valvule sò e cause principali di u mormuru di u core, capite ciò chì hè, e cause è cume trattà stu prublema.
Cumu identificà
Una valvula aortica bicuspida pò funzionà nurmalmente, micca necessariamente avanzendu versu una malattia, dunque una grande parte di e persone chì anu stu disordine ùn anu micca sintomi. Generalmente, in questi casi, u duttore pò rilevà una alterazione durante l'esame fisicu di rutina, in u quale un murtulaghju cù un sonu caratteristicu pò esse ascoltatu longu u battitu di u core, chjamatu clicculu di eiezione sistolica.
Tuttavia, in circa 1/3 di i casi, hè pussibule per a valvula bicuspida mostrà cambiamenti in a so funzione, di solitu in età adulta, chì altera u flussu di sangue è pò causà sintomi cum'è:
- Stanchezza;
- Mancanza di respira;
- Sturdimentu;
- Palpitazioni;
- Svenimentu.
Sti sintomi ponu accade in una misura più grande o minore, secondu a gravità di u cambiamentu causatu è e so influenze nantu à u funziunamentu di u core.
Per cunfirmà a diagnosi di a valvula aortica bicuspida, u cardiologu richiederà un ecocardiogramma, chì hè un esame capace d'identificà sia a forma di e valvule cardiache sia u funziunamentu di u core. Capite cumu si face l'ecocardiogramma è quandu hè necessariu.
Possibili complicazioni
E cumplicazioni chì una persona cun valvula aortica bicuspida pò presentà sò:
- Stenosi aortica;
- Insufficiency aortic;
- Dilatazione o dissezione aortica;
- Endocardite infettiva.
Malgradu apparisce solu in pochi casi, sti cambiamenti ponu accade in chiunque cun sta situazione, postu chì u stress meccanicu durante u passaghju di u sangue hè più grande in quelli chì anu a valvula bicuspida. A pussibilità di cumplicazioni hè più grande cù l'anni, è hè più grande in e persone di più di 40 anni.
Cumu hè fattu u trattamentu
Generalmente, una persona cun una valvula aortica bicuspida pò purtà una vita normale, chì questu cambiamentu ùn solitu micca causà sintomi o ripercussioni nantu à a capacità fisica di a persona. In questi casi, un seguitu annuale cù u cardiologu hè necessariu, chì richiederà un ecocardiogramma, radiografia di u torace, ECG, holter è altri testi capaci di identificà cambiamenti o peghju di a cundizione, se esiste.
U trattamentu definitivu hè fattu cù chirurgia, è e procedure chì implicanu dilatazione, correzioni minori o ancu chirurgia di rimpiazzamentu di valvule ponu esse indicate, per i quali hè necessaria una analisi rigorosa di a forma di a valvula, i so cambiamenti è u so impegnu per a procedura. Funziunamentu di u core , assai impurtante per determinà u tippu ideale di chirurgia, chì deve esse individualizata, cun valutazione di i rischi è di e malatie chì ogni persona hà.
A valvula pò esse cambiata da una valvula meccanica o biologica, chì hè indicata da u cardiologu è u chirurgu cardiacu. U recuperu da a chirurgia richiede tempu, richiedendu un periodu di ospedalizazione di circa 1 à 2 settimane, in più di u riposu è di una dieta equilibrata. Verificate ciò chì pare a recuperazione dopu a cirurgia di sustituzione di a valvula aortica.
In certi casi, u duttore pò ricumandà ancu l'usu di medicazione, cum'è droghe antiipertensive, beta-bloccanti o inibitori ACE, o statine, per esempiu, cume un modu per riduce i sintomi o ritardà u peghju di i cambiamenti cardiaci, essendu cessazione di fumà, A pressione sanguigna è u cuntrollu di u colesterolu sò ancu raccomandati.
Inoltre, e persone cun a valvula bicuspida ponu avè bisognu di profilassi antibiotica, aduprendu antibiotici periodichi per prevene l'infezioni da batteri chì causanu endocardite infettive. Capite ciò chì hè è cumu trattà l'endocardite.
Hè pussibule praticà attività fisiche?
In a maiò parte di i casi, una persona cun una valvula aortica bicuspidale pò praticà attività fisiche è cunduce una vita normale, è ci ponu esse restrizioni solu in i casi in cui u paziente progredisce cun complicazioni, cume una dilatazione o un restringimentu di a valvula, o cù cambiamenti in u funziunamentu di u core..
Tuttavia, hè assai impurtante chì un praticante di esercizii fisichi cù questa alterazione fessi valutazioni periodiche cù u cardiologu è l'esami di ecocardiogramma, per monitorà a funzionalità di a valvula è s'ellu ci hè un'evoluzione à qualsiasi complicazione.
Inoltre, l'atleti à prestazioni elevate, per via di i sforzi elevati fatti, ponu sviluppà u "core di l'atleta", in cui a persona hà cambiamenti adattativi fisiologichi in u core, cù a possibilità di un aumentu di a cavità ventriculare è di ispessimentu di u core muru. Sti cambiamenti ùn solitanu micca avanzà à malatie cardiache, è sò generalmente reversibili cù a sospensione di l'eserciziu. Tuttavia, ci deve esse una attenzione stretta à questi cambiamenti in valutazioni periodiche da u cardiologu.