Volume corpusculariu mediu (CMV): chì hè è perchè hè altu o bassu
Cuntenutu
- Possibili cambiamenti VCM
- 1. Ciò chì pò esse altu VCM
- 2. Ciò chì pò esse CMV bassu
- CMV in u diagnosticu di anemia
VCM, chì significa Volumenu Corpusculare Mediu, hè un indice prisente in u conte di sangue chì indica a dimensione media di i globuli rossi, chì sò globuli rossi. U valore nurmale di VCM hè trà 80 è 100 fl, è pò varià secondu u laburatoriu.
Cunnosce a quantità di CMV hè particularmente impurtante per aiutà à diagnosticà l'anemia è per monitorà u paziente dopu avè iniziatu u trattamentu. Tuttavia, l'analisi VCM deve esse fatta cun l'analisi di u sangue sanu, principalmente HCM, RDW è emoglobina. Amparate à interpretà u conte di sangue.
Possibili cambiamenti VCM
U volumu corpusculare mediu pò esse aumentatu o diminuitu, ognuna di queste situazioni essendu caratteristica di diversi prublemi di salute:
1. Ciò chì pò esse altu VCM
L'alta VCM indica chì i globuli rossi sò grossi, è di solitu si vede un valore aumentatu di RDW, una situazione cunnisciuta cum'è anisocitosi. Scuprite ciò chì significa RDW in u test di sangue.
U valore aumentatu pò esse indicativu di anemia megaloblastica è anemia perniciosa, per esempiu. Ma pò ancu esse mudificatu in a dipendenza da l'alcol, emorragie, sindromi mielodisplastiche è ipotiroidisimu.
2. Ciò chì pò esse CMV bassu
CMV bassa indica chì i globuli rossi presenti in u sangue sò chjuchi, essendu chjamati microcitichi. I globuli rossi microcitichi si ponu truvà in parechje situazioni, cum'è talassemia minore, sferocitosi congenita, uremia, infezioni croniche è in particulare anemie da carenza di ferru, chì sò ancu cunnisciute cum'è anemie microcitiche ipocromatiche, chì anu ancu un HCM bassu. Capite ciò chì hè HCM.
CMV in u diagnosticu di anemia
Per u diagnosticu di laboratorio di l'anemia, u duttore controlla principalmente i valori di l'emoglobina, in più di l'altri indici, cum'è VCM è HCM. Se l'emoglobina hè bassa, u tipu d'anemia pò esse identificatu da i risultati seguenti:
- VCM bassu è HCM: Significa anemia microcitica, cume l'anemia da carenza di ferru;
- CMV è HCM nurmali: Significa anemia normocitica, chì pò esse indicativa di talassemia;
- High MCV: Significa anemia macrocitica, cum'è l'anemia megaloblastica, per esempiu.
Basatu nantu à u risultatu di u conte di sangue, u duttore pò urdinà altri testi chì ponu cunfirmà u diagnosticu di anemia. Vede chì testi cunfermanu l'anemia.