Perchè u mo Vagina Prurisce di Notte?
Cuntenutu
- Pruritu di notte
- 1. Infezzione di levadura
- 2. Vaginosi batterica
- 3. STIs
- 4. Irritanti è allergeni
- 5. Lichen planus
- 6. Liquen sclerosu
- Quandu per vede un duttore
- Prevenzione
- U fondu
Pruritu di notte
U pruritu vulvaricu affetta i genitali femminili esterni, è pò esse irritante è fastidiu, soprattuttu di notte. Mentre stu sintumu pò accade à ogni mumentu di a ghjurnata, puderia sembrà più pronunziatu di notte perchè ci sò menu distrazioni. Questu vi rende hyperaware di u pruritu.
Alcune cundizioni si aggravanu a notte, ma in generale, stende fermu mentre pruvate à dorme hè spessu una causa di sta cuscenza accresciuta di e sensazioni corporee. Ci hè una varietà di cause di pruritu vulvare, è hè impurtante scopre ciò chì hè per affruntà u pruritu.
Eccu sei cause cumuni di prurite vulvare:
1. Infezzione di levadura
Candida hè un tipu di levitu truvatu in u vaginu. Circa circa e donne anu normalmente candida senza sintomi. Tuttavia, qualchì volta u levitu si multiplica, causendu una infezzione di levitu.
In i Stati Uniti, l'infezioni di levadura sò a seconda infezioni vaginali più cumuni dopu infezioni batteriche. Hè sicuru di dì chì a maiò parte di e donne anu avutu una infezzjoni di levadura in a so vita.
I sintomi di una infezzjoni di levadura ponu include:
- prurito in u vaginu, particularmente a vulva
- dulore in u vaginu
- dulore cun sessu o urinate
- scaricamentu anormale
Perchè l'infezioni di lieviti sò cusì cumuni, parechje donne applicanu creme antifungali senza ricetta appena sperimentanu pruriti vulvari. Questu puderia micca funzionà, soprattuttu se u pruritu hè causatu da qualcosa chì ùn hè micca ligatu, cum'è una infezione di trasmissione sessuale (STI).
U vostru duttore pò diagnosticà una infezzjoni di levadura basata annantu à i vostri sintomi è un esame pelvicu. Puderanu ancu piglià un campione di scaricamentu da a vostra vagina per mandallu in un laburatoriu per determinà chì tippu di infezione fungale avete.
U trattamentu per una infezzjoni di levadura pò cunsiste in medicazione orale o vaginale, sia topici sia suppositori. A quantità di tempu duverete stà nantu à a medicazione varierà secondu a gravità di l'infezzione.
2. Vaginosi batterica
A vaginosi batterica (BV) hè più cumuna ch'è l'infezzioni di lieviti, facendula in e donne trà l'età di 15 è 44 anni. Ùn si sà micca ciò chì face a BV o cume e donne a piglianu.
L'infezzione si verifica quandu troppu di certe batterie si trovanu in a vagina, è accade spessu in donne chì sò sessualmente attive.
BV ùn causa micca sempre sintomi, ma quandu si face, ponu include:
- una scarica fina bianca o grisgia
- dulore vaginali o prurite
- un odore di pesciu
- ardenti durante l'urinazione
- prurite vulvare
BV duverà esse diagnosticatu da un duttore attraversu un esame o test di laboratorio da campioni di dimissione.
Mentre BV a volte si ne và senza trattamentu, questu ùn hè micca a norma. Sì avete sintomi, hè megliu vede un duttore per trattamentu cù antibiotici.
3. STIs
Infezioni di trasmissione sessuale, o STI, ponu causà una varietà di sintomi, cumprese prurite vulvare. Tuttavia, parechje persone cun IST ùn anu micca sintomi. E STI chì ponu causà prurite vulvare includenu trichomoniasi è pidochji pubichi.
A maiò parte di e persone cun trichomoniasis (chjamatu ancu trich) ùn anu micca sintomi, ma puderete sperimentà:
- prurite vulvare è vaginale
- odore vaginale sgradevole
- spotting anormali
- ardenti genitali o rossi
Sì avete diagnosticatu cun trich, pò esse facilmente trattatu cù antibiotici.
I pidocchi pubici, o granchi, sò un altru tipu di STI chì pò causà prurite vulvare, spessu peghju di notte. Di solitu si pò vede sè avete pidochji pubichi fighjendu a vostra zona genitale, ma duvete ancu vede u vostru duttore per un diagnosticu ufficiale.
U trattamentu hè simile à quellu di i pidocchi: Avete bisognu di trattà l'infezzione è di tumbà i pidochji nantu à i vostri panni è biancheria. Sò necessarii shampoo è lozioni speciali per i pidocchi, è pudete coglie qualsiasi pidochji o ova rimanenti.
Se u trattamentu senza ricetta ùn funziona, ci sò lozioni è pillule da prescrizzione chì puderebbenu esse necessarii.
4. Irritanti è allergeni
A volte a fonte di prurite vulvare hè qualcosa di simplice cum'è irritante per a pelle o allergie. Diversi chimichi puderanu causà eczema, purtendu à inflammazioni è prurite.
Irritanti cumuni è allergeni includenu:
- savonu
- bagnu à bolle
- detergente
- biancheria intima in nylon
- certi tippi di vestiti
- douching
- spermicidi o lubricanti
- talcu
- fragrances
- medicazione
- salviette per i zitelli
- preservativi in lattice
- mutandine
Sè di colpu si custata una pruritura vulvare dopu à passà à un novu pruduttu, vale a pena di piantà l'usu di u pruduttu per vede se i vostri sintomi migliuranu.
5. Lichen planus
U lichenu pianu pò influenzà e varie parti di u corpu, cumprese a pelle, i capelli, e unghie è e mucose. Quandu a cundizione si verifica in a vagina, provoca macchie bianche è piaghe chì ponu esse dolorose. Se si verificanu esternamente nantu à a vulva, si pò manifestà cum'è urti piatti, pruriginosi, di culore di prugna.
Sta situazione di a pelle hè una risposta immune anormale: U sistema immunitariu principia à attaccà a pelle o e mucose. E cause esatte è i trigger ùn sò micca cunnisciuti, ma alcune cose chì ponu esse trigger sò:
- vaccinu contra a gripe
- epatite C
- piglià antiinflamatori nonsteroidali (AINE)
- certi medicazione
Sì avete sintomi chì sembranu lichen planus, consultate u vostru duttore. Puderanu diagnosticà sta situazione basatu annantu à i vostri sintomi, un esame, è una biopsia di a zona, se necessariu.
Per alleviare i pruriti vulvari à causa di lichen planus, u vostru duttore pò prescrive corticosteroidi topichi o medicazione orale per affrontà a risposta immunitaria anormale. L'antihistaminici ponu ancu esse utili per affruntà u pruritu.
6. Liquen sclerosu
Lichen sclerosus hè una cundizione crònica di a pelle cumuna in donne in post-menopausa. Diluce a pelle è pò causà prurito, dolore, è ancu vesciche. Ancu se pò esse in ogni locu di u corpu, hè spessu vistu nantu à i genitali è l'anu.
E cause esatte di a cundizione ùn sò micca cunnisciute, ma pò corre in famiglie. Altri fattori chì ponu esse in ghjocu includenu squilibri ormonali, in particulare estrogeni, è prublemi immunologichi.
Lichen sclerosus puderia micca causà sintomi in u principiu, ma à u prugressu, pudete nutà:
- macchie bianche nantu à a pelle chì crescenu dopu è diventanu zone di assottigliamento
- prurite vulvare
- attualità dulurosa
- prurito anale o sangu
- dulore cun urinazione
- vesciche
U vostru duttore pò fà un esame è determinà se sta situazione pò causà i vostri sintomi.
U trattamentu spessu cunsiste in:
- steroidi topichi per aiutà à gestisce ogni dolore o prurito
- iniezioni di steroidi
- medicazione orale
- antidepressivi triciclici per aiutà u dolore vulvare
Quandu per vede un duttore
Sapete u vostru corpu è ciò chì hè normale per voi è ciò chì ùn hè micca.
Sì avete rimarcatu qualsiasi tipu di prurito chì ùn si ne và, pigliate nota di l'ora di u ghjornu è di l'intensità di u pruritu. In questu modu pudete dà à u vostru duttore più informazioni nantu à i vostri sintomi.
Sì u vostru pruritu vulvariu hè severu o ùn si ne và in pochi ghjorni, chjamate u vostru duttore per un appuntamentu. Duvete ancu chjamà u vostru medicu se sperimentate sintomi addiziunali, cume sanguinamentu anormale o dimissione.
Prevenzione
Mentre ùn pudete micca esse capace di prevene cumpletamente tutte e prurite vulvare, pudete praticà l'autocura per mantene a vostra vagina sana. Pratica un sessu più sicuru per riduce u risicu di e STI, è uttene esami ginecologichi regulari è screening.
U pruritu vulvariu ùn hè micca sempre uguale à l'infezioni di u lievitu, dunque hè impurtante vede un duttore se avete qualchì pruritu chì ùn si ne và micca o si sente fora di l'urdinariu.
A vostra vulva hè una zona sensibile di a pelle, hè dunque impurtante di curalla adeguatamente. Purtate robba sciolta è biancheria intima di cuttone, è aduprate e dite per lavà invece di un pannu grezzu.
Pigliate nota di i detergenti chì aduprate. I prufumi artificiali è parechje chimiche ponu esse abrasive per a zona è ancu causà reazioni allergiche.
U fondu
U pruritu vulvariu pò esse causatu da una varietà di cundizioni, è pò spessu sembrà peghju di notte per mancanza di distrazioni.
Se avete rimarcatu prurite vulvare chì ùn si ne và dopu à qualchi ghjornu, o hè prisente cù altri sintomi cum'è secrezione o rossu, chjamate u vostru duttore. Puderanu fà un esame, furnisce un diagnosticu, è sviluppà qualsiasi pianu di trattamentu necessariu.