Vulvodynia: chì hè, sintomi principali è trattamentu
Cuntenutu
Vulvodynia o vestibulitis vulva hè una cundizione induve ci hè un dolore crunicu o un cunfortu in a regione di a vulva di a donna. Stu prublema provoca sintomi cum'è u dolore, irritazione, rossu o stinging in a regione genitale, hè per quessa chì u prublema hè spessu cunfusu cù dermatosi o infezioni in a regione genitale.
Di solitu, stu prublema rende u cuntattu intimu dulurosu, cù sintomi di dolore chì ponu durà ore o ghjorni dopu u rapportu sessuale. Questa hè una malattia chì ùn hà micca cura, è cusì u trattamentu hà per scopu di riduce u dolore è u disagiu, per migliurà a qualità di vita.
Principali Sintomi
Alcuni di i sintomi principali di Vulvodynia includenu:
- Dolore à u toccu è irritazione in a regione vulva;
- Rossu è sensazione stinging in a regione genitale;
- Sensibilizazione aumentata;
- Sensazione di stinging and burning in a regione vulva;
- Difficultà per inserisce tamponi vaginali o applicatori;
- Dolore durante i rapporti sessuali;
- Difficultà à fà attività cum'è l'equitazione o u ciclistu.
Generalmente, stu prublema rende u cuntattu intimu dolorosu, cù sintomi di dolore chì ponu durà ore o ghjorni dopu a relazione. U dulore risentitu pò esse o ùn pò micca esse custante, è i sintomi ponu manifestà da un disconfortu leve à un dolore severu chì rende difficiule a realizazione di l'attività di ghjornu di basa, cum'è per esempiu sedendu.
Cause di Vulvodynia
Vulvodynia pò influenzà e donne di tutte l'età, da l'adolescenza à a menopausa.
Ancu se e cause chì portanu à l'emergenza di stu prublema ùn sò ancu cunnisciute, tuttavia, ci sò alcuni fattori chì sò associati à l'emergenza di stu prublema chì includenu:
- Dolore neuropaticu;
- Fattori genetichi;
- Prublemi o disfunzioni in u pianu pelvicu;
- Cambiamenti ormonali;
- Cambiamenti in i percorsi nervi.
Inoltre, l'apparizione di sta malattia hè ancu associata à altri fattori cum'è fibromialgia, sindrome di l'intestione irritabile, stress post-traumaticu, depressione, emicrania o candidiasi ricorrente.
Cumu hè fattu u Diagnosticu
U diagnosticu di sta malatia pò esse fattu da u ginecologu, chì hà da fà esami di osservazione è di toccu, per identificà i punti di tenerezza o di dulore. Questu esame hè spessu fattu cù un tampone di cotone per esercità pressione nantu à punti specifici in a regione genitale.
Punti di dolore caratteristici di Vulvodynia
Chì ghjè u trattamentu
U trattamentu per Vulvodynia dipende da u tippu è l'intensità di i sintomi sperimentati, postu chì ùn esiste un trattamentu definitu per sta malattia, dunque ci hè bisognu di adattà u trattamentu à ogni situazione.
Dunque, u trattamentu pò includere l'applicazione di farmaci d'attualità cum'è lidocaina, piglià rimedi orali cum'è pillule di estrogeni, antidepressivi o antiepileptici chì rilassanu i musculi, eseguendu psicoterapia o cunsiglii sessuali. In i casi i più gravi, pò ancu esse raccomandatu di fà una chirurgia chjamata vestibulectomia. Inoltre, a cura quotidiana di a regione genitale hè ancu assai impurtante, in particulare a cura di a pelle è l'igiene di a vulva, postu chì l'usu di prudutti aggressivi o irritanti pò aggravà i sintomi.
U trattamentu pò ancu esse cumplementatu da a realizazione di fisioterapia ginecologica cù dispositivi cum'è TENS per riduce u dolore è esercizii chì rinfurzanu u pavimentu pelvicu, cum'è esercizii Kegel, Pompoarismu o cù coni vaginali.