Autore: Marcus Baldwin
Data Di Creazione: 15 Ghjugnu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 23 Sittembre 2024
Anonim
La vaccinazione antinfluenzale nel nuovo assetto demografico
Video: La vaccinazione antinfluenzale nel nuovo assetto demografico

Cuntenutu

A vaccinazione di l'anziani hè assai impurtante per furnisce l'immunità necessaria per luttà è prevene infezioni, perciò hè di primura chì e persone di più di 60 anni prestinu attenzione à u calendariu di vaccinazione è à e campagne di vaccinazione, in particulare quella di l'influenza, chì hè cunsigliatu per e persone di più 55 è accade ogni annu.

I vaccini raccomandati in u calendariu di vaccinazione di l'anziani, determinati da a Società Brasiliana di Immunizazioni in cungiunzione cù a Società Brasiliana di Geriatria è Gerontologia, sò 8: contr'à l'influenza, pneumonia pneumococcica, tetanus, difteria, epatite, febbre gialla, triplu virale, herpes zoster è méningite méningocoque. Alcuni di sti vaccini sò messi à dispusizione gratuitamente da u Ministeru di a Salute per mezu di SUS, mentre chì certi ponu esse acquistati solu in cliniche private, cum'è contra l'herpes zoster, u meningococcu è l'epatite A, per esempiu.

U calendariu di vaccinazione per l'anziani seguita e raccomandazioni di a Società Brasiliana di Immunizazioni in cunjunzione cù a Società Brasiliana di Geriatria è Gerontologia, è include:


1. Vaccinu contra a gripe

L'influenza hè una infezzione respiratoria causata da diversi serotipi di u virus Influenza, prevenendu cusì l'influenza. Inoltre, cum'è in certi casi per via di u debilitamentu di u sistema immunitariu è di cambiamenti in a capacità respiratoria, chì hè cumunu quandu una persona invechja, i virus responsabili di l'influenza ponu favurisce u sviluppu di complicazioni, cum'è pneumonia è, cusì, influenza u vaccinu hè ancu capaci di prevene sta complicazione.

U vaccinu contra l'influenza hè cumpostu di frammenti di virus inattivi è, dunque, ùn ci hè risicu di causà infezioni in a persona dopu a vaccinazione, stimulendu solu a risposta di u sistema immune, è hè cunsigliatu per e persone di più di 55 anni.

  • Quandu piglià: Una volta à l'annu, preferibbilmente prima di l'iniziu di u vaghjimu, quandu i virus cumincianu à circulà più spessu è ci hè una probabilità più grande di piglià l'influenza, postu chì a ghjente stà di solitu più longu in lochi chjusi è cù poca circulazione d'aria. Ciò chì favurisce a circulazione di u virus. .
  • Quale ùn deve micca piglià: persone cun una storia di reazione anafilattica o allergie severa à l'ova di pullastru è i so derivati, o à qualsiasi altru cumpunente di u vaccinu. U vaccinu deve esse rimandatu in e persone cun infezioni febrili moderate o gravi o cambiamenti in a coagulazione di u sangue, se fattu per via intramusculare.

U vaccinu contra a gripe hè offertu gratuitamente da SUS, in i centri di salute, è hè impurtante chì u vaccinu sia presu ogni annu per chì u so effettu prutettore sia garantitu, chì u virus Influenza hè capace di mutà è, dunque, pò diventà resistente à u vaccinu precedente. Dunque, hè impurtante chì l'anziani ricevenu a vaccinazione ogni annu durante a stagione di campagna di u guvernu per assicurà chì u so sistema immunitariu combatti u virus di a gripe in modu efficace. Vede più nantu à u vaccinu contra a gripe.


2. Vaccinu pneumococcu

U vaccinu pneumococcu prevene infezioni causate da u batteriu Streptococcus pneumoniae, principalmente pneumonia è meningite batterica, in più di impedisce à sta batteria di sparghjassi in u corpu è di causà un'infezzione generalizata di u corpu.

Ci hè 2 sfarenti tippi di sta vaccina per l'anziani, chì sò u Polisaccaride 23-valente (VPP23), chì cuntene 23 tippi di pneumococchi, è u Coniugatu 13-valente (VPC13), chì cuntene 13 tippi.

  • Quandu piglià: in generale, un regime di 3 dosi hè iniziatu, cuminciendu cù VPC13, seguitatu, dopu sei à dodici mesi, da VPP23, è un'altra dose di rinforzu di VPP23 dopu 5 anni. Se a persona anziana hà digià ricevutu una prima dose di VPP23, VPC13 deve esse applicatu dopu à 1 annu è pianificà a dose di rinforzu di VPP23 dopu 5 anni di a prima dose.
  • Quale ùn deve micca piglià: persone chì anu manifestatu una reazione anafilattica à a dosa precedente di u vaccinu o qualsiasi di i so cumpunenti. Inoltre, u vaccinu deve esse rimandatu in casu di frebba o cambiamenti in a coagulazione di u sangue, s'ellu hè datu per via intramusculare.

Stu vaccinu hè fattu di rigalu da u SUS per e persone anziane cù un risicu più altu di infezzione, cum'è quelli chì campanu in case di cura cumunità, per esempiu, è l'altri ponu esse vaccinati in cliniche private.


3. Vaccinu contra a frebba gialla

Stu vaccinu furnisce prutezzione contra l'infezzione da frebba gialla, una infezzione virale periculosa trasmessa da e zanzare è pò esse amministrata in i centri di salute SUS gratuitamente. Stu vaccinu hè raccomandatu per abitanti di zone endemiche, persone chì viaghjanu in zone cù a malattia o ogni volta chì ci hè un requisitu internaziunale, in una zona cunsiderata à risicu.

  • Quandu piglià: attualmente, u ministeru di a salute raccomanda solu 1 dose per a vita da 9 mesi di età, tuttavia, e persone chì ùn anu mai avutu a vaccinazione anu da piglià a dose se vive o viaghjanu in una regione à risicu elevatu, chì include e zone rurali in u Nordu è Midwest di u paese o paesi chì anu casi di febbre gialla, cum'è i paesi africani è l'Australia, per esempiu.
  • Quale ùn deve micca piglià: Anziani cun una storia di reazione allergica dopu l'ingestione di ova di pollu o cumpunenti di vaccinu, malatie chì riducenu l'immunità, cum'è u cancer, u diabete, u SIDA o l'usu di droghe immunosoppressive, chimioterapia o radioterapia, per esempiu, è in casi di malattia febrile acuta .

U vaccinu contra a frebba gialla deve esse amministratu solu in i casi di più grande necessità, evitendu u so usu per anziani fragili è persone cun immunità compromessa. Hè perchè u vaccinu hè fattu da campioni di virus attenuati vivi è ci hè un raru risicu di sviluppà una reazione seria, cù un ritrattu simile à a frebba gialla, chjamatu "visceralizazione di u virus".

4. Vaccinu meningococcu

Stu vaccinu furnisce prutezzione contru i batteri Neisseria meningitidis, cunnisciutu ancu cum'è Meningococcus, chì hè capace di sparghjesi attraversu u sangue è di causà infezioni gravi, cum'è a meningite è a meningococcemia, chì hè quandu i batteri rispunsevuli di a meningite righjunghjenu u sangue è causanu una infezzione generalizata.

Cum'ellu ùn ci hè ancu assai studii scentifichi fatti cù sta vaccinazione in l'anziani, hè di solitu raccomandatu in certi casi di risicu più elevatu, cume in situazioni d'epidemia di a malattia o di viaghji in zone à risicu.

  • Quandu piglià: una sola dosi deve esse amministrata in casi d'epidemie.
  • Quale ùn deve micca piglià: persone cun allergie à qualsiasi cumpunente di u vaccinu. Rimandà in casu di malatie cù frebba o malatie chì causanu disordini di coagulazione.

U vaccinu meningococcu hè dispunibule solu in e cliniche private di vaccinazione.

5. Vaccinu contra l'herpes zoster

L'herpes zoster hè una malattia causata da a riattivazione di u virus di a varicella chì pò stà allughjatu annantu à i nervi di u corpu per parechji anni, è provoca l'apparizione di piccule vesciche rosse è assai dolorose nantu à a pelle. Questa infezzione hè più cumuna in l'anziani è in e persone cun immunità indebolita, è cume pò esse assai scomoda è lascia sequelle dolorose nantu à a pelle chì ponu durà anni, parechje persone anziane anu optatu per a prevenzione.

  • Quandu piglià: una sola dose hè raccomandata per tutte e persone di più di 60 anni. Per e persone chì anu dighjà avutu l'herpes zoster, duvete aspettà almenu sei mesi à 1 annu per chì a vaccinazione sia applicata.
  • Quale ùn deve micca piglià: persone cun allergie à i cumpunenti di u vaccinu, o quelli cun immunità indebulita per via di malatie o l'usu di medicazione, cum'è e persone cun AIDS, cancru, aduprendu corticosteroidi sistemichi o chimioterapia, per esempiu.

U vaccinu contra a zoster pò esse applicatu in cliniche private di vaccinazione. Scopri di più nantu à ciò chì hè è cumu trattà l'herpes zoster.

6. Vaccinu antitetanicu è diftericu

U doppiu vaccinu virale, o dT, furnisce prutezzione contra l'infezioni da u tetanu, chì hè una malattia infettiva grave chì pò purtà à a morte, è di difteria, chì hè una malattia infettiva assai contagiosa.

  • Quandu piglià: ogni 10 anni, cum'è rinforzu per e persone chì sò state vaccinate currettamente in a zitellina. Per e persone anziane chì ùn sò micca stati vaccinati o chì ùn anu micca registru di u vaccinu, hè necessariu fà u schema di 3 dosi cun un intervallu di 2 mesi trà ognunu è dopu fà u booster ogni 10 anni.
  • Quandu ùn duvete micca piglià: in casu di reazione anafilattica prima di u vaccinu o di qualsiasi di i so cumpunenti. Deve esse rimandatu in casu di malatie di coagulazione di u sangue, se fattu per via intramusculare.

Stu vaccinu hè dispunibule gratuitamente in i centri di salute, tuttavia, ci hè ancu u vaccinu triplu battericu per adulti, o dTpa, chì in più di u tetanu è a difteria prutegge da a pertussis, in più di u vaccinu contra u tetanu separatamente, chì sò dispunibili in cliniche private in immunizazione.

7. Triple vaccinu virale

Si tratta di u vaccinu contr'à u virus di u morbillo, di l'oreone è di a rosolia, chì hè necessariu in casi di risicu aumentatu d'infezzione, cume focolai, viaghji in lochi risicati, persone chì ùn sò mai state infettate o chì ùn anu micca ricevutu 2 dosi di vaccinu per tutta a vita.

  • Quandu piglià: solu 2 dosi sò necessarie per tutta a vita, cù un intervallu minimu di 1 mese.
  • Quale ùn deve micca piglià: persone cun immunità severamente compromessa o chì anu avutu una reazione anafilattica dopu avè manghjatu un ovu.

Ùn hè micca dispunibule gratuitamente per l'anziani, eccettu durante i periodi di campagna, è hè necessariu andà in una clinica privata di vaccinazione.

8. Vaccinu contra l'epatite

A prutezzione contru l'epatite A è l'epatite B pò esse acquistata per mezu di vaccini separati o cumbinati, per e persone chì ùn anu micca immunità contr'à ste malatie, chì ùn sò mai stati vaccinati o chì ùn anu micca registri di vaccini.

  • Quandu piglià: u vaccinu contr'à l'epatite B, o u cumbinatu A è B, hè fattu in 3 dosi, in u calendariu 0 - 1 - 6 mesi. U vaccinu isolatu contra l'epatite A, invece, pò esse presu dopu una valutazione serologica chì indica una mancanza d'immunità contr'à sta infezzione o in situazioni di esposizione o di focolai, in un regime di duie dosi, cun un intervallu di 6 mesi.
  • Quale ùn deve micca piglià: persone cun reazione anafilattica à i cumpunenti di u vaccinu. Deve esse rimandata in casi di malattia febrile acuta o cambiamenti di coagulazione se aduprata per via intramusculare.

A vaccinazione contra l'epatite B pò esse fatta gratuitamente da SUS, tuttavia a vaccinazione contr'à l'epatite A hè dispunibile solu in e cliniche private di vaccinazione.

Populari Nantu À U Portale

5 Modi A gratitudine hè bona per a vostra salute

5 Modi A gratitudine hè bona per a vostra salute

Hè faciule di fighjà nantu à tutte e co e chì vulete pu ede, creà o perimentà, ma e ricerche mo tranu chì apprezzà ciò chì avete dighjà pò e...
A Ricetta di Patate Dolci Ripiene chì Avarà u vostru ghjocu Veggie

A Ricetta di Patate Dolci Ripiene chì Avarà u vostru ghjocu Veggie

A patata dolce hè una putenza nutritiva, ma que tu ùn ignifica micca chì devenu e e in ipidi è noio i. Pieni di delizio i bròcoli è aromatizzati cù ementi di carvi &...