Cosa hè Vulvoscopia, à chì serve è preparazione
Cuntenutu
A vulvoscopia hè un esame chì permette a visualizazione di a regione intima di a donna in un intervallu 10 à 40 volte più grande, mostrendu cambiamenti chì ùn ponu micca esse vistu à ochju nudu. In questu esame, u Monti di Venere, labbra grandi, pieghji interlabiali, labbra chjuca, clitoride, vestibulu è regione perineale sò osservati.
Questu esame hè fattu in ufficiu da u ginecologu, è di solitu hè fattu cun l'esame cervicale, aduprendu reagenti cume l'acidu aceticu, u blu di toluidina (test Collins) o a soluzione di iodu (test Schiller).
A vulvoscopia ùn face micca male, ma pò fà una donna scomoda à u mumentu di l'esame. Sempre avè l'esame cù u listessu duttore pò fà l'esame più còmode.
À chì serve a vulvoscopia?
A vulvoscopia hè aduprata per diagnosticà malatie chì ùn ponu micca esse vistu à ochju nudu. Questa prova hè specialmente indicata per e donne cun suspettatu HPV o chì anu avutu un cambiamentu in u test di pap. A vulvoscopia cù biopsia pò ancu aiutà in u diagnosticu di malatie cum'è:
- Prurite in a vulva cronica;
- Tumula intraepiteliale vulvare;
- Cancer di vulva;
- Lichen planus o sclerosus;
- Psoriasis Vulvar è
- Herpes genitale.
U duttore pò valutà solu a necessità di fà una biopsia durante l'osservazione di a regione genitale, s'ellu ci hè una lesione suspettu.
Cumu hè fattu
L'esame dura da 5 à 10 minuti, è a donna deve chjinà si nantu à a barella, faccia in faccia, senza biancheria intima è tene e gambe aperte in a sedia ginecologica per chì u duttore possi osservà a vulva è a vagina.
Preparazione prima di l'esame di vulvoscopia
Prima di fà una vulvoscopia hè cunsigliatu:
- Evite ogni cuntattu intimu 48 ore prima di l'esame;
- Ùn rasate micca a regione intima 48 ore prima di l'esame;
- Ùn intruduce nunda in u vaginu, cum'è: medicazione vaginale, creme o tamponi;
- Ùn avè un periodu durante l'esame, si deve preferibilmente fà prima di a menstruazione.
Piglià queste precauzioni hè impurtante perchè quandu a donna ùn seguita micca queste linee guida, u risultatu di a prova pò esse alteratu.