Meli per i zitelli: risichi è à chì età dà

Cuntenutu
- Chì pò accade se u zitellu cunsuma meli
- Quandu u zitellu pò cunsumà meli
- Cosa da fà sì u zitellu manghja u mele
I zitelli di menu di 2 anni ùn devenu micca dà u meli perchè pò cuntene i batteriClostridium botulinum, un tipu di batteriu chì provoca u botulismu infantile, chì hè una seria infezzione intestinale chì pò causà paralisi di i membri è ancu morte subita. Tuttavia, questu ùn hè micca l'unicu alimentu chì hè capace di causà botulismu, chì i batteri si ponu ancu truvà in ligumi è frutti.
Per questa ragione, si raccomanda chì l'alimentazione di u zitellu sia cumposta esclusivamente da latte maternu quandu hè pussibule, soprattuttu in i primi mesi di vita. Questu hè u modu u più sicuru per assicurà chì u zitellu sia prutettu da fattori esterni chì ponu causà malatie, postu chì u zitellu ùn hà ancu difese per luttà contr'à i batteri, per esempiu. Inoltre, u latte maternu in i primi mesi cuntene l'anticorpi necessarii per aiutà u zitellu à furmassi è à rinfurzà u so sistema di difesa naturale. Cunnosce tutti i benefici di l'allattamentu.

Chì pò accade se u zitellu cunsuma meli
Quandu u corpu assorbe u mele cuntaminatu, pò influenzà i neuroni finu à 36 ore, causendu paralisi di i musculi è influenzendu direttamente a respirazione. U risicu u più seriu di sta intossicazione hè u sindrome di morte subita di u neonatu, in u quale u zitellu pò more durante u sonnu senza avè presentatu in precedenza segni è sintomi. Capite megliu ciò chì hè u sindrome di morte subita in i zitelli è perchè accade.
Quandu u zitellu pò cunsumà meli
Hè sicuru di cunsumà meli per i zitelli solu dopu à u secondu annu di vita, chì u sistema digestivu serà digià più sviluppatu è maturu per luttà contr'à u batteriu botulisimu, senza risichi per u zitellu. Dopu à u secondu annu di vita se sceglite di dà u mele à u vostru zitellu, hè ideale chì sia sirvutu à temperatura ambiente.
Ancu se ci sò alcune marche di mele chì sò attualmente certificati da l'Agenzia Naziunale di Sorveglianza Sanitaria (ANVISA), è chì si trovanu in i standard di qualità imposti da u guvernu, l'ideale ùn hè micca di furnisce u mele à i zitelli di menu di dui anni, postu chì sò ùn ci hè micca una garanzia chì sta batteria sia stata completamente rimossa.
Cosa da fà sì u zitellu manghja u mele
Se u criaturu ingestisce u mele hè necessariu vede subitu un pediatra. U diagnosticu serà fattu osservendu i segni clinichi è in certi casi ponu esse richiesti test di laboratorio. U trattamentu per u botulismu hè fattu da lavaggiu gastricu è, in certi casi, u zitellu pò avè bisognu di dispositivi per facilità a respirazione. Normalmente, a recuperazione hè rapida è u zitellu ùn hè micca in periculu per via di u trattamentu.
L'attenzione à questi segni hè raccomandata per e prossime 36 ore dopu chì u zitellu abbia cunsumatu meli:
- Somnolenza;
- Diarrea;
- Sforzu di respirà;
- Difficultà à alzà a testa;
- Rigidità di i bracci è / o di e ghjambe;
- Paralisi tutale di bracci è / o gambe.
Se dui o più di questi segni apparsu, hè cunsigliatu di vultà in u centru di salute più vicinu, chì questi segni sò indicazioni di botulismu, chì deve esse valutatu dinò da u pediatra.