Quandu I Neoni Neuvati Cumincianu à Vede?
Cuntenutu
- A vista di u to babbu: Neunatu à 4 mesi
- A vista di u to ciucciu: 5 à 8 mesi
- A vista di u to ciucciu: 9 à 12 mesi
- Sintomi di prublemi oculari è di vista in i zitelli
- Passi prossimi
U mondu hè un locu novu è sorprendente per un zitellu chjucu. Ci hè tante nuove abilità da imparà. È appena u vostru zitellu principia à parlà, à pusà si, è à marchjà, ampareranu ancu à aduprà pienu i so ochji.
Mentre i zitelli sani nascenu cù a capacità di vede, ùn anu ancu sviluppatu a capacità di focalizà i so ochji, di muveli accuratamente, o ancu di usalli inseme cum'è coppia.
L'elaborazione di l'infurmazioni visive hè una parte impurtante per capisce u mondu chì ci circonda. I prublemi di vista è d'ochji in i zitelli ponu purtà ritardi in u sviluppu, dunque hè impurtante di esse cuscenti di certe tappe chì u vostru zitellu cresce è a so visione matura.
A vista di u to babbu: Neunatu à 4 mesi
Quandu u vostru zitellu hè natu, stanu fighjendu nantu à voi è u mondu chì li circonda per ochji sfocati. Puderanu focalizà megliu nantu à l'uggetti trà 8 è 10 pollici di distanza da a so faccia. Hè solu a distanza adatta per chì u vostru zitellu viderà a to fàccia mentre li stringhje in i vostri bracci.
Dopu à a bughjura di u to senu, u mondu hè un locu luminosu, stimulare visualmente. À u principiu, serà difficiule per u vostru zitellu di seguità trà sfarenti ughjetti, o ancu di distingue e cose. Ma questu ùn durerà micca.
In i primi mesi di u to babbu, i so ochji cuminceranu à travaglià inseme assai più efficacemente. Ma a coordinazione pò esse difficiule, è pudete nutà chì un ochju sembra girandulà, o chì entrambi l'ochji parenu attraversati. In a maiò parte di i casi, questu hè normale.
Sè vo cuntinuvate à nutà chì un ochju in particulare pare circà à l'internu o à l'esternu abbastanza spessu, vale a pena di parlà cù u vostru pediatra à a vostra prossima visita.
Puderete ancu rimarcà chì u vostru zitellu sviluppeghja una cuurdinazione manu-ochju, sopratuttu quandu fighjate i so ochji chì seguitanu un oggettu in muvimentu è poi e so mani chì si stendenu per ellu.
Ancu s'ellu ùn si sà quantu i zitelli ponu distingue i culori à a nascita, a visione di i culori ùn hè prubabilmente micca cumplettamente sviluppata in questu stadiu, è u vostru zitellu prufiterà di culori brillanti nantu à i so ghjoculi è coperte.
À circa 8 settimane di età, a maiò parte di i zitelli ponu facilmente fighjà nantu à a faccia di i so genitori.
Circa 3 mesi, l'ochji di u to zitellu devenu seguità e cose intornu. Se waggle un ghjoculu di culore vivu vicinu à u to babbu, duvete esse capace di vede i so ochji chì seguitanu i so movimenti è e so mani chì arrivanu per afferrallu.
Pigliate l'abitudine di parlà cù u vostru zitellu è di indicà e cose chì vedite.
A vista di u to ciucciu: 5 à 8 mesi
A vista di u to zitellu continuerà à migliurà dramaticamente durante sti mesi. Cumincieranu à sviluppà e cumpetenze nove, cumprese a percezione di a prufundità. Questa capacità di determinà quantu vicinu o luntanu un oggettu hè basatu annantu à l'uggetti intornu à ellu ùn hè micca qualcosa chì u vostru zitellu possa fà à a nascita.
Di solitu, l'ochji di un criaturu ùn travaglianu abbastanza bè inseme finu à circa 5 mesi. À quell'età, i so ochji ponu furmà a visione 3D di u mondu ch'elli averanu bisognu di cumincià à vede e cose in prufundità.
Una migliore coordinazione manu-ochju aiuta u vostru zitellu à vede qualcosa di interessante, à piglià lu, à girallu è à esplorallu in parechji modi. U vostru ciucciu li piacerà à fighjà a to faccia, ma pò ancu esse interessatu à fighjà libri cù oggetti cunnisciuti.
Parechji criaturi cumincianu à striscia o sò altrimente mobili intornu à 8 mesi o più. Esse mobile aiuterà u vostru zitellu à migliurà ulteriormente a so coordinazione manu-ochju-corpu.
Durante questu tempu, a visione di u culore di u to babbu migliurà dinò. Pigliate u to zitellu in lochi novi è interessanti, è cuntinuvate à signalà è etichettà e cose chì vedete inseme. Pendite un mobile in a culla di u vostru zitellu, è assicuratevi chì anu abbastanza tempu per ghjucà in securità in terra.
A vista di u to ciucciu: 9 à 12 mesi
Quandu u vostru zitellu hà 1 annu, seranu capaci di ghjudicà bè e distanze. Questa hè una capacità chì vene utile quandu stanu attraversendu u lettu o navigendu u salottu da una parte à l'altra. À questu puntu, ponu ancu lancià e cose cù una certa precisione, allora fate attenzione!
Oramai, u to ciucciu pò vede e cose assai chjaramente, vicinu è luntanu. Puderanu prestu cuncintràrisi ancu nantu à l'uggetti chì movenu rapidamente. Guderanu di ghjucà à piattassi cù ghjoculi, o di sguillà cun voi. Cuntinuate à chjamà oggetti quandu parlate cù u vostru zitellu per incuragisce l'associu di parolle.
Sintomi di prublemi oculari è di vista in i zitelli
A maiò parte di i zitelli nascenu cù ochji sani chì si svilupperanu in modu adeguatu mentre crescenu. Ma i prublemi di l'ochji è di a visione ponu accade.
Questi sintomi ponu indicà un prublema:
- strappatura eccessiva
- palpebre chì sò rosse o in crosta
- unu o i dui ochji parenu girandulà in permanenza
- sensibilità estrema à a luce
- una pupilla chì pare bianca
Queste ponu esse segni di prublemi cum'è:
- canali lacrimali bluccati
- infezzione di l'ochji
- disfunzione di cuntrollu musculu oculare
- pressione elevata in l'ochju
- cancru ochju
Se si nota unu di sti sintomi, chjamate u vostru duttore.
Passi prossimi
Mentre u vostru ciucciu vi pò vede subitu dopu à a nascita, passanu l'annu prossimu à migliurà a so visione è à ammaestrà novi cumpetenze.
Pudete incuragisce stu sviluppu solu impegnendu si cù u vostru zitellu è esse cuscenti di qualsiasi segnu chì pò indicà un prublema. Parlate cù u vostru duttore se site preoccupatu.
Jessica Timmons hè una scrittora freelance dapoi u 2007. Ella scrive, edita è cunsulta per un grande gruppu di conti stabile è qualchì prughjettu occasionale unicu, tuttu mentre ghjuglia cù a vita impegnata di i so quattru figlioli cù u so maritu sempre accomodante. Ella ama u pesu pesu, veramente grandi latte, è u tempu in famiglia.