Quandu, esattamente, duvete autoisolà se pensate chì avete u Coronavirus?
Cuntenutu
- Prima, una recapitulazione di a larga gamma di sintomi COVID-19, perchè importa quì.
- Allora, quandu duverete autoisolà si pensate chì avete u coronavirus?
- Quandu pudete lascià l'autoisolamentu?
- Rivista per
Se ùn avete micca digià un pianu in piazza per ciò chì fate se pensate chì avete u coronavirus, avà hè u tempu di mette in fretta.
A bona nutizia hè chì a maiò parte di e persone cun una nova infezione da coronavirus (COVID-19) anu solu un casu ligeru è sò tipicamente capaci di isolà è ricuperà in casa, secondu i Centri per u Controlu è a Prevenzione di Malattie (CDC). L'agenzia offre ancu specifiche nantu à cume si cura una persona cun u coronavirus è una lista di verifica di i requisiti chì devenu esse soddisfatti prima di lascià l'autoisolamentu. (Ricordatu: E persone immunocompromesse ponu esse più probabili di sperienze casi severi di COVID-19.)
Ma ci hè una infurmazione impurtante chì ùn hè micca trattata, cum'è quandu, esattamente, Duvete isolassi da e persone di a vostra casa (è, sapete, u publicu generale) se pensate chì avete u coronavirus. I test per COVID-19 sò sempre scarsi in parechje parte di i Stati Uniti, è pò piglià ghjorni per uttene i vostri risultati ancu se riesci à esse testatu, dice l'espertu in malattie infettive Amesh A. Adalja, MD, studioso senior in Johns Hopkins Centru per a Sicurezza Sanitaria. Allora, se aspettate per cunfirmà definitivamente se avete, in fattu, COVID-19 prima di piglià e precauzioni ghjuste, pudete sparghje attivamente u virus à l'altri.
In un mondu perfettu, camperebbe u restu di u vostru sughjornu in casa cumandendu benissimu u pane è recuperendu a vostra fila Netflix senza preoccupassi di cume trattà una infezione da coronavirus. Ma in realtà, ci hè un risicu di cuntrazione di u virus, ancu di fà qualcosa di minore cum'è andà in a buttrega o manighjà u vostru mail, soprattuttu se u virus circula assai in a vostra zona. Dunque, hè impurtante pensà à questu sughjettu in anticipu. Sottu, l'esperti scumpartenu quandu (è cumu) per autoisolà si pensate chì avete u coronavirus.
Prima, una recapitulazione di a larga gamma di sintomi COVID-19, perchè importa quì.
Soprattuttu, hè impurtante enfatizà chì COVID-19 hè un novu virus chì hè statu scupertu solu à a fine di u 2019. "Avemu amparatu di più ogni ghjornu", dice u duttore Adalja.
Dittu chistu, à questu puntu, pudete probabilmente recite i sintomi principali di coronavirus in u vostru sonnu: tosse secca, frebba, mancanza di respiru. Ma micca tutte e persone sperimentanu i stessi sintomi di COVID-19. A ricerca emergente suggerisce chì a diarrea, a nausea è u vomitu pò esse cumuni in e persone cun coronavirus, cù a perdita di l'odore è u gustu.
L'Organizazione Mondiale di a Salute (OMS) hà una lista più larga di sintomi COVID-19 cà i CDC, cumprese:
- Frebba
- Stanchezza
- Tosse secca
- Dolori è dolore
- Congestion nasale
- Nasu chì corre
- Mal di gola
- Diarrea
In generale, "i sintomi di solitu cumincianu à esse lievi cù frebba, tosse secca o mancanza di fiatu intermittente u primu ghjornu", dice Sophia Tolliver, M.D., medicu di medicina di famiglia in u Centru Medicu Wexner di l'Università Statale di l'Ohio.
Ma dinò, ùn hè micca sempre u casu. "Ci sò potenzialmente alcuni schemi [di sintomi] chì sò più cumuni ch'è l'altri, ma nimu sò 100 per centu cunstanti", spiega Prathit Kulkarni, M.D., assistente prufessore di malatie infettive à u Baylor College of Medicine. "Ancu s'ellu ci hè un mudellu cumunu, pò esse o micca in ogni occasione individuale."
Fondamentalmente, ci sò una mansa di diversi sintomi chì puderete ghjunghje cun quellu puderia esse COVID-19 o puderia esse un segnu di qualcosa d'altru interamente. (Vede: I sintomi più cumuni di Coronavirus da circà, secondu l'esperti)
Allora, quandu duverete autoisolà si pensate chì avete u coronavirus?
Da una prospettiva di salute publica, l'approcciu u più sicuru hè di autoisolà si subitu dopu avè nutatu qualsiasi sintomi chì sò "novi o sfarenti" paragunatu à cumu si sente normalmente-cumpresi i sintomi citati chì parenu esse segni cumuni di COVID-19, dice u duttore Kulkarni.
Pensate à questu modu: Se sviluppate sempre un nasu seccu è tossu quandu a stagione di u polline tocca, hè probabilmente sicuru di suppurtà chì e allergie sò culpevuli quandu si sviluppanu questi stessi sintomi durante quellu periodu di l'annu, spiega u duttore Kulkarni. Ma sì avete zero storia di allergie è improvvisamente sviluppate i stessi sintomi, puderia esse ora di autoisolà-soprattuttu se questi sintomi persistanu, nota u duttore Kulkarni. "I sintomi devenu sembrà diversi o notevuli in u sensu chì ùn avete micca tossutu duie volte è dopu a tosse hè andata", spiega. "Anu da esse persistenti".
Se sviluppate una frebba, invece, autoisolate subitu, dice u duttore Adalja. "Duvete suppone chì avete coronavirus in questu puntu", aghjusta.
Una volta chì vi isolate, u duttore Tolliver ricumanda di chjamà u vostru duttore ASAP per i prossimi passi. U vostru duttore pò aiutà à valutà u vostru risicu di avè complicazioni COVID-19 è determinà se pudete gestisce i vostri sintomi in casa, spiega Dr Tolliver. Puderanu ancu aiutà à decide se (è cumu) duvete esse testatu. (Assuciatu: Pruvenzi di Coronavirus in Casa sò in Opere)
Mentre l'esperti ricumandenu di isolà sè stessu ogni volta chì site in dubbitu nantu à i vostri sintomi, hè comprensibile chì ùn vulete micca andà in isolamentu per calci. Si sente bellucciu sicuru chì i vostri sintomi ùn sò micca COVID-19, pensate à alluntanassi da u restu di a vostra casa è monitorà i vostri sintomi per vede s'elli si trasformanu in qualcosa di più in un ghjornu o dui, dice David Cennimo, MD, assistente prufessore di malattie infettive in Rutgers New Jersey Medical School. Durante stu tempu, u duttore Cennimo ricumanda di praticà ciò ch'ellu chjama "distanzamentu suciale in casa".
"Ùn avete micca chjusu in una stanza, ma forse ùn siate micca à pusà nantu à u divano inseme [cù u restu di a famiglia] quandu vede a TV", dice. Vulerete ancu assicurà di cuntinuà à lavà e mani à spessu, coprenduci a bocca quandu tossisci, è disinfettendu e superfici cumunamente toccate (sapete, tutte e pratiche di prevenzione di coronavirus chì avete dighjà ammaestrate). È, dinò, chjamate u vostru duttore appena pudete è stà in cuntattu cun elli regolarmente.
Tenite à mente: Alcune persone cun COVID-19 anu sintomi "intermittenti", vale à dì i sintomi venenu è vanu, nota u duttore Adalja. Dunque, prestu attenzione à cume i sintomi cambianu di ghjornu in ghjornu hè particularmente impurtante. "Ùn assume micca chì site bè appena ti senti bè", dice. (Eccu una ripartizione più dettagliata nantu à cumu per isolà in casa se voi o qualcunu cù quale vivete hà COVID-19.)
Quandu pudete lascià l'autoisolamentu?
U CDC hà una guida abbastanza chjara nantu à questu. In casu chì e prove COVID-19 ùn sò micca dispunibili per voi, l'agenzia raccomanda specificamente di finisce l'autoisolamentu quandu soddisfate i criteri seguenti:
- Ùn avete micca avutu a frebba dapoi 72 ore, senza aduprà medicazione chì riduce a febbre.
- I vostri sintomi anu migliuratu (in particulare a tosse è a mancanza di fiatu - assicuratevi di cunsultà u vostru duttore nantu à a progressione di sti sintomi).
- Sò passati almenu sette ghjorni da quandu i vostri sintomi apparsu per a prima volta.
Si tù sò capace di sottumette test per COVID-19, u CDC raccomanda di lasciare l'autoisolamentu dopu chì queste cose accadenu:
- Ùn avete più a frebba, senza l'usu di medicazione chì riduce a febbre.
- I vostri sintomi anu migliuratu (in particulare a tosse è a mancanza di respirazione - assicuratevi di cunsultà u vostru documentu nantu à a progressione di sti sintomi).
- Avete ricevutu dui testi negativi in una fila, 24 ore di distanza.
In ultimamente, parlà cù u vostru duttore regolarmente in tutta l'esperienza - invece di pruvà à capì tuttu da solu - hè cruciale, nota u duttore Tolliver. "Attualmente, hè assai difficiule à dì chì hà o ùn hà micca una infezzione COVID-19. Hè impussibile di sapè solu fighjendu à qualchissia", spiega. "Ùn ci hè mai nisun male in cuntattu cù u vostru duttore di primaria per discute di qualsiasi sintomi lievi, moderate o severi, ancu sè pensate chì i sintomi puderanu esse una falsa alarma. Hè megliu à sbaglià da u latu di a prudenza chè a trascuranza".
L'infurmazioni in sta storia sò precise à tempu di stampa. Quandu l'aghjurnamenti nantu à u coronavirus COVID-19 continuanu à evoluzione, hè pussibule chì alcune informazioni è raccomandazioni in sta storia anu cambiatu da a publicazione iniziale. Vi incuraghjemu à verificà regularmente cù risorse cum'è u CDC, l'OMS, è u vostru dipartimentu di salute publica lucale per i dati è raccomandazioni più aggiornati.