Induve Va U Sperma Dopu Una Isterectomia?
Cuntenutu
- U sessu hè diversu dopu una isterectomia?
- Possu ancu avè un orgasmu?
- Induve vanu l'ove?
- Una donna pò sempre ejaculare?
- Altri effetti
- Quandu si parla cù un duttore
- U fondu
Una isterectomia hè una chirurgia chì elimina l'utru. Ci hè una varietà di motivi chì qualcunu pò avè sta procedura, cumprese i fibromi uterini, l'endometriosi è u cancheru.
Hè stimatu chì circa e donne in i Stati Uniti ricevenu una isterectomia ogni annu.
Pudete avè parechje dumande nantu à cumu hè u sessu dopu una isterectomia - una di e quali pò esse induve u sperma va dopu u sessu. A risposta à questu hè in realtà abbastanza semplice.
Dopu à l'isterectomia, e zone restanti di u vostru trattu riproduttivu sò separate da a vostra cavità addominale. Per via di questu, u sperma ùn hà induve andà. Hè eventualmente espulsu da u vostru corpu cù e vostre secrezioni vaginali normali.
Pudete ancu avè qualchì altra dumanda nantu à u sessu dopu una isterectomia. Continuate à leghje mentre discurremu di questu sughjettu è ancu di più sottu.
U sessu hè diversu dopu una isterectomia?
Hè pussibule chì u sessu possi cambià dopu à una isterectomia. Tuttavia, l'esperienze individuali ponu esse diverse.
Studii anu trovu chì, per parechje donne, a funzione sessuale ùn hè micca cambiata o migliurata dopu una isterectomia. Stu effettu sembra ancu esse indipendente da u tippu di procedura chirurgica aduprata.
Generalmente, hè raccomandatu di aspettà 6 settimane dopu a vostra procedura prima di fà sessu. Alcuni cambiamenti chì pudete notà ponu include un aumentu di a secchezza vaginale è una voglia sessuale più bassa (libido).
Questi effetti sò più prevalenti sè avete ancu avutu i vostri ovari rimossi. Accadenu per l'assenza di ormoni chì sò nurmalmente produtti da l'ovari.
In alcune donne, a terapia ormonale pò aiutà cun questi sintomi. Aduprà un lubrificante à base d'acqua durante u sessu pò ancu facilità un aumentu di a secchezza vaginale.
Un altru cambiamentu chì pò accade hè chì a vagina pò esse più stretta o più corta dopu à a vostra chirurgia. In alcune donne, sta penetrazione piena hè difficiule o dolorosa.
Possu ancu avè un orgasmu?
Hè sempre pussibule d'avè un orgasmu dopu à una isterectomia. In fattu, assai donne ponu sperimentà un aumentu di a forza o di a frequenza di l'orgasimu.
Parechje di e condizioni per cui l'isterectomia hè eseguita sò ancu associate cù sintomi cum'è sessu doloroso o sanguinamentu dopu u sessu. Per via di questu, l'esperienza sessuale pò esse migliorata per parechje donne dopu a chirurgia.
Tuttavia, alcune donne ponu notà una diminuzione di l'orgasimu. I studii ùn sò chjaru perchè esattamente ciò accade, ma pare chì l'effetti di l'isterectomia nantu à a sensazione nantu à a zona preferita di una donna di stimolazione sessuale.
Per esempiu, e donne per e quali e cuntrazioni uterine sò un aspettu impurtante di l'orgasimu ponu esse più propensi à sperimentà una diminuzione di a sensazione sessuale. Intantu, e donne chì sperimentanu l'orgasimu principalmente per via di a stimolazione clitorisca ùn ponu micca nutà un cambiamentu.
Induve vanu l'ove?
In certi casi, l'ovari ponu ancu esse rimossi durante una isterectomia. Questu hè particularmente veru si sò affettati da e cundizioni cum'è endometriosi o cancer.
Se cunservate unu o i dui ovari è ùn avete micca ghjunghje à a ménopause, un ovu serà sempre liberatu ogni mese. Questu ovu entrerà eventualmente in a cavità addominale induve si degraderà.
In casi rarissimi, a gravidanza hè stata segnalata dopu una isterectomia. Questu accade quandu ci hè sempre una cunnessione tra a vagina o u cervice è a cavità addominale, chì permette à i sperma di ghjunghje à un ovu.
Una donna pò sempre ejaculare?
L'eiaculazione femminile hè una liberazione di fluidu chì accade durante a stimolazione sessuale. Questu ùn accade micca in tutte e donne, cun stime chì menu di u 50 per centu di e donne ejaculanu.
I surghjenti di stu fluidu sò glandule chjamate glande di Skene, chì si trovanu vicinu à l'uretra. Puderete ancu senteli chjamati "prostate femine".
U fluidu stessu hè statu qualificatu di culore biancu spessore è lattosu. Ùn hè micca listessu chì a lubrificazione vaginale o l'incontinenza urinaria. Contene vari enzimi prostatici, glucosiu, è piccule quantità di creatinina.
Perchè sta zona ùn hè micca eliminata durante una isterectomia, hè ancu pussibule per una donna di ejaculare dopu a so procedura. In realtà, in un studiu di sondaggio di eiaculazione femminile, 9,1 per centu di i rispondenti anu dichjaratu avè avutu una isterectomia.
Altri effetti
Alcuni altri effetti nantu à a salute chì pudete sperimentà dopu una isterectomia includenu:
- Sanguinamentu o purtata vaginale. Questu hè cumunu per parechje settimane dopu a vostra procedura.
- Custipazione. Puderete avè prublemi tempuranei per pruduce muvimenti intestinali dopu a vostra chirurgia. U vostru duttore pò raccomandà lassativi per aiutà cun questu.
- Sintomi di ménopause. S'è vo avete ancu cacciatu i vostri ovari, avarete sintomi di ménopause. A terapia ormonale pò aiutà cun questi sintomi.
- Incontinenza urinaria. Alcune donne chì anu avutu una isterectomia ponu avè incontinenza urinaria.
- Sentimenti di tristezza. Pudete sente tristezza o un sensu di perdita dopu una isterectomia. Mentre questi sentimenti sò normali, parlate cù u vostru duttore se li trovi difficiuli à trattà cun elli.
- Aumentatu u risicu di altre condizioni di salute. Sì i vostri ovari sò rimossi, pudete esse in un risicu aumentatu di cose cum'è l'osteoporosi è e malatie cardiache.
- Incapacità di purtà una gravidanza. Perchè l'utru hè necessariu per sustene una gravidanza, e donne chì anu avutu una isterectomia ùn puderanu micca purtà una gravidanza.
Quandu si parla cù un duttore
Qualchì disconfortu è sentimenti di tristezza sò normali dopu una isterectomia. Tuttavia, hè una bona idea di parlà cù u vostru duttore se avete bisognu:
- sentimenti di tristezza o di depressione chì ùn si ne vanu
- prublemi frequenti o disconfort durante u sessu
- una libido significativamente abbassata
Cuntattate subitu u vostru duttore se sperimentate unu di i seguenti mentre si recuperanu da una isterectomia:
- sanguinamentu vaginale pesante o coaguli di sangue
- secrezione vaginale à forte odore
- sintomi di una infezzjoni di l'urinariu (UTI)
- difficultà urinate
- frebba
- segni di un situ di incisione infettatu, cum'è gonfiore, tenerezza o drenaggiu
- nausea o vomitu
- dulore persistente o severu
U fondu
Inizialmente, avè sessu dopu una isterectomia pò esse un adattamentu. Tuttavia, pudete ancu andà à avè una vita sessuale normale. In fattu, assai donne trovanu chì a so funzione sessuale hè a stessa o migliurata dopu una isterectomia.
In certi casi, pudete nutà cambiamenti chì influenzanu l'attività sessuale, cume una secca vaginale aumentata è una libido abbassata. Alcune donne ponu sperimentà una diminuzione di l'intensità di l'orgasimu, secondu u so situ preferitu di stimolazione.
Hè impurtante di discute l'effetti potenziali di una isterectomia cù u vostru duttore prima di a prucedura. Se avete avutu una isterectomia è avete prublemi o dolore cù u sessu o notate una diminuzione di libido, vedi u vostru duttore per discutere e vostre preoccupazioni.