Perchè l'odore di u mo periodu?
Cuntenutu
- U periodu puzza à "morte"
- U periodu puzza "pesciu"
- Altri cambiamenti d'odori
- Quandu vede u vostru duttore
Includemu prudutti chì pensemu utili per i nostri lettori. Se cumprate per mezu di ligami nantu à sta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumissione. Eccu u nostru prucessu.
Panoramica
Un periodu menstruale cunsiste in u spargimentu di un ovu micca fertilizatu, sangue è tessuti di rivestimentu uterinu. Hè cumpletamente nurmale chì sta cumbinazione abbia un ligeru odore dopu à a surtita di u vaginu. Questu hè probabilmente ligatu à a sustanza vaginale stessa, ma i batteri è l'acidità ponu ancu ghjucà un rolu.
Ogni odore chì pudete notà durante u vostru periodu pò ancu fluttuà. I periodi "sani" ponu avè un ligeru odore di sangue. Puderanu ancu avè un ligeru odore metallicu da ferru è batteri.
In generale parlendu, l'odori di periodu ùn sò micca noti à l'altri. E pratiche di bona igiene ponu ancu cumbatte l'odori nurmali di u periodu è vi rendenu più cunfortu durante a menstruazione.
Un forte odore da "quì sottu" pò esse causa di preoccupazione, perchè puderia esse un segnu d'infezzione. In quessi casi, l'odori sò accumpagnati da altri sintomi, cum'è a secrezione vaginale o u dolore pelvicu chì ùn sò micca legati à a menstruazione normale.
Amparate più nantu à alcuni di l'odori cumuni associati à i periodi, è chì sintomi meritanu a visita di un duttore.
U periodu puzza à "morte"
U vostru periodu pò pruduce un odore, chì pò ancu esse diversu mese à mese.
Alcune donne segnalanu chì u so periodu "puzza a morte", ancu se questu ùn hè micca necessariamente una causa di preoccupazione. L'odore forte hè probabilmente dovutu à u sangue è i tessuti chì esce da a vagina cù e batteri. Hè normale chì a vagina abbia batteri, ancu se a quantità pò fluttuà.
L'odore "putrefattu" resultante da i batteri mischiati cù u flussu menstruale ùn deve micca esse abbastanza forte per l'altri da rilevallu. Puderete pudè cuntrullà tali odori cambiendu spessu pads è tamponi, soprattuttu durante i ghjorni à flussu intensu.
Un odore "putrefattu" pò accade quandu un tampone hè lasciatu troppu longu o sminticatu. Questa pò accade à a fine di un periodu, quandu ùn avete micca da inserisce un tampone novu cusì spessu è ùn avete più sanguinamentu. Sè site preoccupatu chì pudete avè scurdatu di caccià un tampone, pruvate à sente à l'apertura di a vostra vagina per e corde. Se ùn li pudete micca sente, vedi u vostru duttore per un esame vaginale per cunfirmà.
Se u vostru periodu puzza è si nota sintomi insoliti, vedi u vostru duttore. Puderia esse qualcosa d'altru in corso.
U periodu puzza "pesciu"
Alcune donne segnalanu un odore di "pesciu" durante a menstruazione. A diversità di l'altri odori cumuni, a piscia indica generalmente un prublema medicu chì avete bisognu di vede un duttore. Questu odore hè attribuitu u più spessu à a vaginosi batterica, un tipu d'infezzione. Hè ancu assai più forte cà un odore di periodu nurmale.
Pudete avè una vaginosi batterica se l'odore di "pesciu" hè accumpagnatu da:
- ardenti, in particulare durante a minzione
- irritazione
- prurito
- scàrichi vaginali fora di u sangu
A vaginosi batterica pò esse rimarcabile durante u vostru periodu, ma ùn hè micca causata da u ciclu menstruale. Risulta da a crescita eccessiva di batteri vaginali normali.
Mentre a causa esatta di sta crescita eccessiva ùn hè micca capita, a vaginosi batterica pare esse a più cumuna in e donne chì sò. Douching pò ancu aumentà u vostru risicu per stu tipu d'infezzione.
A vaginosi batterica hè trattata cù antibiotici. Una volta chì a batteria hè bilanciata dopu u trattamentu, ùn duverete più nutà alcun odore insolitu o altri sintomi durante u vostru periodu.
Altri cambiamenti d'odori
Altri cambiamenti d'odori durante u vostru periodu ponu include un odore di "palestra sudata" o un odore di cipolle o di sale. Quessi sò più probabilmente causati da ùn praticà micca una bona igiene durante u ciclu mestruale.
E abitudini adeguate di igiene ponu aiutà à cumbatte l'odori abituali associati à a menstruazione. Questu pò esse simplice per assicurà chì cambiate tamponi, liners, o pads ogni pochi ore.
E dusce di ogni ghjornu sò ancu impurtanti, è pudete aiutà à prevene l'odori periodichi pulendu solu l'esternu di a vostra vagina. I prudutti deodorizanti, cume i panni è i spray, ùn sò micca cunsigliati per via di a pussibilità di irritazione. Ùn duvete micca dusciate ancu, chì u prucessu pò sbarrazzassi di batteri vaginali sani è pò cunduce à l'infezioni.
Evite tamponi parfumati è altri prudutti, chì ponu causà irritazioni è reazzioni allergiche. Hè megliu d'utilizà prudutti senza prufumi è di portà biancheria intima è vestitu di cuttuni traspiranti per tene à cantu l'odori sgradevuli.
Cumprate quì biancheria intima di cuttone traspirante.
Quandu vede u vostru duttore
Mentre alcuni odori sò cumpletamente normali quandu avete u vostru periodu, altri ponu esse un segnu chì avete bisognu di vede u vostru duttore. Hè sopratuttu u casu se qualchì odore insolitu accumpagna i sintomi seguenti:
- fluidi vaginali gialli o verdi
- sanguinamentu chì hè più pesu di u normale
- stomacu o dolore pelvicu
- crampi chì sò peghju di u normale
- frebba
Di regula, duvete vede u vostru ginecologu ogni volta chì suspettate prublemi di salute riproduttiva. Mentre a maiò parte di l'odori sò sani, alcuni ponu esse segni di una infezzione. U vostru duttore pò ancu identificà o escludere cundizioni più gravi, cum'è a malatia infiammatoria pelvica.