Perchè Ùn Seraghju micca "Cunquistatu" Ansietà o "Vai in Guerra" cù Depressione
![Perchè Ùn Seraghju micca "Cunquistatu" Ansietà o "Vai in Guerra" cù Depressione - Salute Perchè Ùn Seraghju micca "Cunquistatu" Ansietà o "Vai in Guerra" cù Depressione - Salute](https://a.svetzdravlja.org/health/why-i-wont-conquer-anxiety-or-go-to-war-with-depression-1.webp)
Cuntenutu
- Fighjendu vechji mudelli in una nova manera
- Amparendu à lascià andà
- Mettendu a resa in azzione
- Sposta a narrazione
- Praticà u terzu modu
- Dumandate aiutu
- L'aiutu hè fora
Sentu chì qualcosa sottile accade quandu ùn facciu micca a mo salute mentale u nemicu.
Aghju resistutu à e etichette di salute mentale per un bellu pezzu. Per a maiò parte di a mo adolescenza è di a ghjovana età adulta, ùn aghju micca dettu à nimu chì aghju sperimentatu ansietà o depressione.
L'aghju tenuta per mè. Credu chì parlà ne fessi più forte.
Parechje di e mo sperienze durante quellu tempu eranu una lotta, è aghju passatu per elli in isolamentu autoimpostu. Aviu evitatu i diagnostichi è i psichiatri diffidati. Tuttu finì quandu sò diventatu mamma.
Quandu eru solu eiu, pudia sgrignà è suppurtà. Puderia chjappà in biancu u mo modu per l'ansietà è a depressione, è nimu era u più sàviu. Ma u mo figliolu m'hà chjamatu. Ancu da zitellu, aghju vistu cume i mo umori sottili anu influenzatu u so comportamentu è u so sensu di benessere.
Se mi paria cool à a superficie ma mi sentia ansiosu sottu, u mo figliolu agisce. Quandu l'adulti intornu à mè ùn anu pussutu rilevà nunda, u mo figliolu hà dimustratu per mezu di e so azzioni ch'ellu sapia chì qualcosa era passatu.
Questu era particularmente chjaru quandu avemu viaghjatu.
Se avessi qualchì ansietà anticipativa mentre ci preparavamu per un volu, u mo figliolu cuminciava à rimbalzà da i muri. Tutte e so cumpetenze di ascoltu andonu per a finestra. Paria guadagnà una quantità inumana di energia.
Si hè trasfurmatu in un flipper in a linea di securità, è ci hè vulsutu ogni unza di u mo focusu per impediscelu di scumbattà contr'à i scunnisciuti o di chjappà a valisgia di qualchissia. A tensione si culleria finu à ch'e pudessi spirà di sollievu à a nostra porta.
Quandu mi sò stallatu, era perfettamente calmu.
Una volta chì aghju sperimentatu u ligame trà e mo emozioni è i so tempi abbastanza chì era fora di un dubbitu ragiunevule, aghju cuminciatu à ghjunghje. Aghju cuminciatu à capì chì ùn pudia micca fà lu solu, chì in realtà mi hà fattu un genitore megliu per dumandà sustegnu.
Ancu se ùn vulia micca dumandà aiutu quandu hè venutu à mè, tuttu era diversu quandu si trattava di u mo figliolu.
Eppuru, quandu cercu supportu per i sintomi di ansietà è depressione, ùn l'aghju micca avvicinatu cum'è un ghjocu à summa zero.
Hè cusì, ùn sò micca eiu versus a mo salute mentale.
Fighjendu vechji mudelli in una nova manera
Ancu se a differenza pò sembrà semantica, sentu chì qualcosa di suttu accade quandu ùn facciu micca a mo salute mentale u nemicu.
Invece, pensu à l'ansietà è a depressione cum'è parte di ciò chì mi rende umanu. Questi stati ùn sò micca quellu chì sò ma sperienze chì vanu è vanu.
Ùn li "battenu micca" quant'è i guardu chì fluttuanu in è fora di a mo vita, cum'è una brezza puderia stirà un sipariu sopra un vetru. A so presenza hè tempurale, ancu s'ellu ci vole un bellu pezzu per passà.
Ùn aghju micca da sentu cum'è se stessi in guerra. Invece, possu pensà à sti stati chì passanu cum'è visitatori familiari, ciò chì li face sentì assai più innocu.
Questu ùn significa micca chì ùn pigliu micca passi per piglià cura di me stessu è migliurà u mo statu di mente. Certamente, è aghju amparatu chì aghju bisognu. In listessu tempu, ùn aghju micca da passà tanta energia à resistelu, curreggiallu, è falsificallu.
Sò capace di truvà un equilibriu trà piglià cura è piglià a carica. Spinghje un mudellu prufondu richiede una quantità enorme di energia. Rimarcà chì hè ghjuntu in visita piglia qualcosa di diversu.
Chì qualcosa hè accettazione.
Aghju un prufondu sensu di sollievu da ramintà mi chì ùn aghju micca da "riparà" i mo stati mentali. Ùn sò micca sbagliati o cattivi. Sò solu. Facendu questu, sò capace di sceglie di ùn identificà cun elli.
Invece di, "Oh no, mi sentu torna ansiosu. Perchè ùn mi possu micca sentì nurmale? Chì ci hè di mè? " Puderaghju dì: "U mo corpu si sente torna spaventatu. Ùn hè micca una bella sensazione, ma sò chì passerà ".
L'ansietà hè spessu una risposta automatica, è ùn ne aghju micca assai cuntrollu una volta chì hè acuta. Quandu sò quì, possu o luttà contr'à ellu, scappà da ellu, o rende mi.
Quandu mi luttu, di solitu trovu chì u facciu più forte. Quandu corru, trovu chì aghju solu un sollievu tempurale.Ma in quelli rari mumenti quandu possu veramente arrende mi è lascialu passà per mè, ùn li dò alcunu putere.
Ùn m'hà micca impegnu.
Amparendu à lascià andà
Una risorsa maravigliosa chì aghju utilizatu chì insegna questu approcciu di "rinuncia" à l'ansietà hè ILovePanicAttacks.com. U fundatore hè Geert, un omu di Belgio chì hà sperimentatu ansietà è panicu per tutta a so vita.
Geert hà fattu a so missione persunale per ghjunghje à u fondu di a so ansietà, è sparte e so scuperte attraversu u so parcorsu assai umile è praticatu.
Da i cambiamenti di dieta à a meditazione, Geert hà sperimentatu cun tuttu. Mentre ùn hè micca un prufessiunale sanitariu certificatu, sparte a so sperienza onesta cum'è una vera persona chì cerca di campà a vita senza paura. Perchè u so viaghju hè cusì reale è familiare, aghju trovu a so prospettiva rinfrescante.
In u corsu hè una tecnica specifica chjamata metudu di tsunami. L'idea hè chì, se vi permettite di rende vi, cum'è si fussi purtatu da una immensa onda di marea, puderete semplicemente galleggiare per l'esperienza di l'ansietà piuttostu chè di resistela.
Dopu pruvatu, raccomandu questu approcciu cum'è una prospettiva diversa nantu à u panicu è l'ansietà. Hè estremamente liberu di capì chì si pò lascià andà a lotta contr'à a paura è invece permette di flutà cun ella.
A stessa teoria pò esse vera per a depressione, ma pare un pocu diversa.
Quandu a depressione accade, trovu chì devu cuntinuà à cuntinuà. Devu cuntinuà à travaglià, cuntinuà à fà u mo travagliu, cuntinuà à curà u mo figliolu, cuntinuà à manghjà e mo verdure. Devu fà ste cose ancu se pò esse veramente, veramente difficiule.
Ma ciò chì ùn aghju micca da fà hè di rimpruverà mi per sentelu cusì. Ùn devu micca avè una battaglia cù a mo mente chì elenca tutte e ragioni per chì fallu cum'è persona è cusì sperimentate depressione.
A stu mumentu di a mo vita, sò abbastanza sicuru chì ùn ci hè micca un'anima in terra chì ùn si sia micca depressa almenu una volta in a so vita. Credu veramente chì u spettru cumpletu di emozioni hè solu parte di l'esperienza umana.
Ciò ùn hè micca per fà luce di depressione clinica. Certamente sustendu chì a depressione pò è deve esse trattata da prufessiunali sanitari autorizati. Quelli trattamenti ponu sembra assai diversi da una persona à l'altra.
Parlu di un cambiamentu di attitudine in quantu mi raportu à a mo esperienza di depressione. In fatti, lascià andà a mo resistenza à u diagnosticu in realtà mi hà purtatu à circà aiutu in primu locu. Ùn mi sentu più minacciatu da l'idea di esse etichettatu.
Invece di permette à sti sentimenti di definiscimi cum'è una persona, possu piglià un puntu di vista staccatu. Puderaghju dì: "Eccu chì aghju una sperienza assai umana". Ùn aghju micca da ghjudicammi.
Quandu u feghju cusì, ùn mi sentu micca male, menu o isolatu più. Mi sentu assai più cunnessu à a razza umana. Questu hè un cambiamentu assai impurtante, perchè gran parte di a mo esperienza di depressione è ansietà hè nata da u sentimentu disconnessu.
Mettendu a resa in azzione
Se sta prospettiva sembra intrigante, ci sò alcune cose chì pudete pruvà à mette in opera.
Sposta a narrazione
Invece di aduprà frasi cum'è "Aghju depressione", pudete dì "Sò in depressione".
Quandu pensu à "avè" depressione, immagginu chì a portu intornu in un zainu nantu à u mo spinu. Quandu pensu à sperimentallu, sò capace di mette u saccu à dossu. Hè solu passendu per. Ùn hè micca attaccatu un passaghju.
Basta à lascià quellu possessivu pò fà una grande differenza. Quandu ùn mi identificu micca cù i mo sintomi di salute mentale, anu menu tene nantu à mè.
Ancu s’ella pare chjuca, e parolle anu assai putere.
Praticà u terzu modu
Avemu automaticamente trascinatu in lotta o volu. Hè solu naturale. Ma pudemu sceglie cuscente un'altra opzione. Hè accettazione.
L'accettazione è a resa sò sfarenti di fughje, perchè ancu in fughje simu sempre à agisce. A rinuncia hè cusì efficace è cusì sfuggente perchè hè, in sostanza, non azzione. Rende si hè di caccià a to vuluntà fora di l'equazione.
Un modu per fà questu hè accettendu a depressione è l'ansietà cum'è stati mentali. U nostru statu di mente ùn hè micca quellu chì simu, è pò cambià.
Stu tipu di rinuncia ùn significa micca chì rinunziamu è rastreu in u lettu. Significa chì rinunciemu à u nostru bisognu di riparà, di esse diversi di quelli chì simu, è pudemu simpliciamente accettà ciò chì sperimentemu avà.
Un altru modu assai tangibile di rinuncia, soprattuttu quandu sperimentate ansietà, hè di praticà u metudu di tsunami.
Dumandate aiutu
Chiede aiutu hè un'altra forma di resa. Pigliate da un stuzzicadore biancu staghjunatu chì aduprava per evità a vulnerabilità à tutti i costi.
Quandu e cose diventanu troppu, qualchì volta ghjunghje hè a sola cosa da fà. Ùn ci hè micca una persona in terra chì sia troppu luntana per aiutu, è ci sò milioni di prufessiunali, vuluntarii è persone regulare chì volenu furnisce.
Dopu avè risistitu à allungà a manu per tanti anni, aghju decisu di cambià a mo strategia.
Quandu l'aghju fattu, un amicu in realtà mi ringraziò per avè avvicinatu à ella. Mi hà dettu chì a facia sente chì facia qualcosa di bè, cum'è chì avia un scopu maiò. Sò statu allevatu di sente chì ùn eru micca statu un fardu, è mi sò cuntentu chì ella sintessi in realtà chì l'avia ancu aiutata.
Aghju realizatu chì u ritardu ci mantenia da una cunnessione più stretta. Una volta chì aghju espostu e mo vulnerabilità, quella cunnessione hè accaduta naturalmente.
Dumandendu aiutu, ùn solu ci permettemu di esse sustenuti, ma simu dinò affirmendu l'umanità di quelli chì permettemu di aiutacci. Hè un sistema di ciclu chjosu.
Simplicemente ùn pudemu micca sopravvive senza l'altru, è esprimendu a vulnerabilità rompe e barriere trà noi.
L'aiutu hè fora
Se voi o qualchissia chì sapete hè in crisa è cunsidereghja suicidiu o autolesionamentu, per piacè cercate supportu:
- Chjamate 911 o u vostru numeru di servizii d'urgenza lucale.
- Chjamate a linea di vita naziunale per a prevenzione di u suicidiu à u 800-273-8255.
- Testu HOME à a Crisa Textline à 741741.
- Micca in i Stati Uniti? Truvate una linea d'aiutu in u vostru paese cù Befrienders Worldwide.
Mentre aspettate l'aiutu per arrivà, stà cun elli è rimuovere tutte l'arme o sostanze chì ponu causà danni.
Se ùn site micca in a listessa casa, stà à u telefunu cun elli finu à l'arrivu di l'aiutu.
![](https://a.svetzdravlja.org/health/6-simple-effective-stretches-to-do-after-your-workout.webp)
Crystal Hoshaw hè una mamma, scrittore è praticante di yoga di lunga data. Hà amparatu in studi privati, palestre, è in ambienti unu-à-unu in Los Angeles, Tailanda, è in a Baia di San Francisco. Ella sparte strategie attenti à l'ansietà per mezu di corsi in linea. A pudete truvà nant'à Instagram.