I peghju focolai in a Storia di i Stati Uniti
Cuntenutu
- 1633-1634: Varicella da i coloni europei
- 1793: Febre gialla da i Caraibi
- 1832-1866: Colera in trè onde
- 1858: A scarlatina hè ghjunta ancu in onde
- 1906-1907: "Maria tifusa"
- 1918: Influenza H1N1
- 1921-1925: Epidemia di difteria
- 1916-1955: U piccu di a polio
- 1957: Influenza H2N2
- 1981-1991: Seconda epidemia di morbillo
- 1993: Acqua contaminata in Milwaukee
- 2009: Influenza H1N1
- 2010, 2014: Tosse feroce
- Ottanta à oghje: HIV è AIDS
- 2020: COVID-19
- Restate aggiornatu
- Educazione
- Pruteggite voi è a vostra famiglia
Una epidemia hè da i Centri di Cuntrollu è Prevenzione di e Malatie (CDC) cume un improvvisu aumentu di u numeru di casi di una malattia infettiva in una comunità o zona geografica durante un periodu di tempu specificu.
Un spike in u numeru di casi di a stessa malattia in una zona al di là di ciò chì i funzionari sanitari aspettanu di vede hè un focu. I termini ponu esse aduprati indistintamente, ancu se l'epidemie sò spessu cunsiderate più diffuse.
À u filu di l'anni, parechji focolai di malatie infettive sò accadute è si sò sparse in i Stati Uniti.
1633-1634: Varicella da i coloni europei
A varicella hè ghjunta in America di u Nordu in u 1600. I sintomi includenu febbre alta, brividi, dolore à u schernu severu è eruzioni cutanee. Hà cuminciatu in u Nordeste è a pupulazione nativa americana hè stata devastata da questu mentre si sparghjia à punente.
In u 1721, più di 6.000 casi sò stati segnalati nant'à una pupulazione di Boston di 11.000. Circa 850 persone sò morte da a malatia.
In u 1770, Edward Jenner hà sviluppatu un vaccinu da a varicella di a vacca. Aiuta u corpu à diventà immune à a varicella senza causà a malattia.
Avà: Dopu una grande iniziativa di vaccinazione in u 1972, a varicella hè partuta da i Stati Uniti. In fatti, i vaccini ùn sò più necessarii.
1793: Febre gialla da i Caraibi
Un estate umidu, i rifugiati chì fughjenu una epidemia di frebba gialla in l'Isule Caraibiche anu imbarcatu in Filadelfia, purtendu u virus cun elli.
A frebba gialla provoca ingiallimentu di a pelle, frebba è vomitu insanguinatu. Durante u focu di u 1793, si stima chì u 10 per centu di a pupulazione di a cità sia morta è assai altri anu fughjitu a cità per evitalla.
Un vaccinu hè statu sviluppatu è dopu licenziatu in 1953. Un vaccinu hè abbastanza per a vita. Hè suprattuttu cunsigliatu per quelli 9 mesi è più vechje, soprattuttu se campate o viaghjate in zone à risicu elevatu.
Pudete truvà un elencu di paesi induve a vaccinazione hè raccomandata per viaghjà nantu à u situ di i Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie (CDC).
Avà: E zanzare sò chjave per a diffusione di sta malatia, in particulare in e zone cum'è l'America Centrale, l'America Meridionale è l'Africa. L'eliminazione di e zanzare hà riesciutu à cuntrullà a frebba gialla.
Mentre a frebba gialla ùn hà cure, qualchissia chì si ripiglia da a malatia diventa immune per u restu di a so vita.
1832-1866: Colera in trè onde
I Stati Uniti avianu trè serii onde di colera, un'infezzione di l'intestini, trà u 1832 è u 1866. A pandemia hà iniziatu in India è si hè diffusa rapidamente in u globu attraversu e rotte cummerciale.
New York City hè stata a prima cità di i Stati Uniti à sente l'impattu. Trà di a pupulazione tutale hè mortu in e grande cità.
Ùn hè chjaru ciò chì hà finitu a pandemia, ma pò esse statu u cambiamentu di clima o l'usu di misure di quarantena. À u principiu di u 1900, i focolai avianu finitu.
U trattamentu immediatu hè cruciale perchè u colera pò causà a morte. U trattamentu include antibiotici, supplementazione di zincu è reidratazione.
Avà: U colerà causa sempre guasi un annu in u mondu sanu, secondu u CDC. U trattamentu mudernu di e acque reflue è di l'acqua anu aiutatu à eradicà u colera in certi paesi, ma u virus hè sempre prisente in altrò.
Pudete uttene un vaccinu per u colera se avete intenzione di viaghjà in zone à risicu elevatu. U megliu modu per prevene u colera hè di lavà e mani regolarmente cun acqua è sapone è evità di beve acqua contaminata.
1858: A scarlatina hè ghjunta ancu in onde
A scarlatina hè una infezzione batterica chì pò accade dopu à a gola streptococca. Cum'è u colera, l'epidemie di scarlatina sò venute in onde.
Scarlatina a più cumuna. Hè raru in i zitelli di menu di 3. L'adulti chì sò in cuntattu cù i zitelli malati anu un risicu aumentatu.
Studi più anziani sustenenu chì a scarlatina sia calata per via di una nutrizione migliorata, ma e ricerche mostranu chì i miglioramenti in a salute publica eranu più probabili a causa.
Avà: Ùn ci hè micca vaccinazione per prevene a strep gola o a scarlatina. Hè impurtante per quelli chì anu sintomi di streptococca per circà trattamentu rapidamente. U vostru duttore tratterà tipicamente a scarlatina cù antibiotici.
1906-1907: "Maria tifusa"
Una di e più grande epidemie di febbre tifoide di tutti i tempi hè scuppiata trà u 1906 è u 1907 in New York.
Mary Mallon, spessu chjamata "Maria Tifoide", hà spartu u virus à circa 122 New Yorkeri durante u so tempu di cucinera in una tenuta è in una unità ospedaliera.
Circa i New Yorkers chì anu cuntrattu u virus da Mary Mallon hè mortu. U CDC un totale di 13.160 morti in 1906 è 12.670 morti in 1907.
E prove mediche anu dimustratu chì Mallon era un trasportatore sanu per a febbre tifoidea. A frebba tifuida pò causà malatie è macchie rosse chì si formanu nantu à u pettu è l'addome.
Un vaccinu hè statu sviluppatu in u 1911, è un trattamentu antibioticu per a febbre tifoide hè diventatu dispunibule in u 1948.
Avà: Oghje a frebba tifuida hè rara. Ma si pò spannà per mezu di u cuntattu direttu cù e persone chì anu u virus, è ancu per u cunsumu di cibu o acqua contaminati.
1918: Influenza H1N1
H1N1 hè una ceppa di grippa chì circuleghja sempre u globu annu.
In u 1918, era u tippu di grippa daretu à a pandemia di grippa, chjamata qualchì volta a grippa spagnola (ancu s'ellu ùn venia micca da a Spagna).
Dopu à a Prima Guerra Mundiale, i casi di influenza diminuinu pianu pianu. Nisunu di i suggerimenti furniti à l'epica (purtendu maschere, bere oliu di carbone) ùn eranu cure efficaci. I trattamenti d'oghje includenu riposu à u lettu, fluidi è medicazione antivirale.
Avà: E razze di l'influenza mutanu ogni annu, rendendu e vaccinazioni di l'annu passatu menu efficaci. Hè impurtante d'avè a vostra vaccinazione annuale per diminuisce u risicu per l'influenza.
1921-1925: Epidemia di difteria
A difteria hà apicultatu in u 1921, cù. Provoca gonfiore di e mucose, ancu in a vostra gola, chì ponu ostaculà a respirazione è a deglutizione.
A volte una tossina batterica pò entrà in u sangue è causà danni fatali à u core è à i nervi.
À a mità di l'anni 1920, i circadori anu licenziatu un vaccinu contr'à a malatia batterica. I tassi di infezione sò cascati in i Stati Uniti.
Avà: Oghje più di i zitelli in i Stati Uniti sò vaccinati, secondu u CDC. Quelli chì contranu a malatia sò trattati cù antibiotici.
1916-1955: U piccu di a polio
A polio hè una malatia virale chì affetta u sistema nervosu, causendu paralisi. Si diffonde per u cuntattu direttu cù e persone chì anu l'infezzione.
I focolai sò stati regolarmente in i Stati Uniti attraversu l'anni cinquanta, cù dui focolai principali di poliomielite in u 1916 è in u 1952. Di i 57.628 casi segnalati in u 1952, ci sò stati 3.145 morti.
In u 1955, u vaccinu di u duttore Jonas Salk hè statu appruvatu. Hè statu rapidamente aduttatu in u mondu. In u 1962, u numeru mediu di casi hè calatu à 910. I raporti chì i Stati Uniti sò liberi di poliomielite dapoi u 1979.
Avà: A vaccinazione hè assai impurtante prima di viaghjà. Ùn ci hè micca rimediu per a polio. U trattamentu implica aumentà i livelli di cunfortu è prevene cumplicazioni.
1957: Influenza H2N2
Un focu maiò di influenza hè accadutu di novu in u 1957. U virus H2N2, uriginariu di l'acelli, hè statu signalatu per a prima volta in Singapore di ferraghju 1957, dopu in Hong Kong d'aprile 1957.
Hè apparsu in cità custiere di i Stati Uniti in l'estate di u 1957.
U numeru stimatu di morti era di 1,1 milioni in u mondu sanu è.
Questa pandemia hè cunsiderata cum'è lieve perchè hè stata catturata prestu. I scienziati anu sappiutu sviluppà un vaccinu basatu annantu à a cunniscenza da a creazione di u primu vaccinu contra a gripe in u 1942.
Avà: H2N2 ùn circuleghja più in l'omu, ma infetta quantunque l'acelli è i porci. Hè pussibule chì u virus possi torna saltà da l'animali à l'omu in l'avvene.
1981-1991: Seconda epidemia di morbillo
U morbillo hè un virus chì provoca frebba, nasu chì cola, tosse, ochji rossi è mal di gola, è più tardi un rash chì si sparghje in tuttu u corpu.
Hè una malatia assai cuntagiosa chì si sparghje per l'aria. pigliatu u morbellu prima di u vaccinu. In a seconda parte di u 20u seculu, a maiò parte di i casi sò stati dovuti à una cobertura inadegwata di vaccinazione.
I medichi anu cuminciatu à ricumandà una seconda vaccina per tutti. Dapoi, ogni annu hà avutu tipicamente, ancu se questu hè statu superatu in 2019.
Avà: I Stati Uniti anu sperimentatu picculi focolai di morbillo in l'ultimi anni. U CDC afferma chì i viaghjatori chì ùn sò micca vaccinati chì visitanu à l'estrangeru ponu cuntrae a malattia. Quand'elli tornanu in casa à i Stati Uniti, u trasmettenu à l'altri chì ùn sò micca vaccinati.
Assicuratevi di uttene tutte e vaccinazioni chì u vostru duttore ricumanda.
1993: Acqua contaminata in Milwaukee
Unu di i dui stabilimenti di trattamentu di l'acqua di Milwaukee hè diventatu contaminatu da cryptosporidium, un parassita chì provoca l'infezione da cryptosporidiosis. I sintomi includenu disidratazione, frebba, crampi di stomacu è diarrea.
Un studiu iniziale hà indicatu chì 403.000 persone si sò ammalate è 69 persone sò morte, secondu u Cunsigliu di a Qualità di l'Acqua è di a Salute, chì ne face u più grande focu d'acqua in a storia di i Stati Uniti.
A maiò parte di e persone si sò recuperate da soli. Di e persone chì sò morte, a maggioranza avia compromessu i sistemi immunitari.
Avà: A criptosporidiosi hè sempre una preoccupazione annuale. U CDC riporta chì i casi trà u 2009 è u 2017. U numaru di casi è di focola varieghja in un annu datu.
Cryptosporidium si diffonde per mezu di u terrenu, l'alimentu, l'acqua, o in cuntattu cù e feci contaminate. Hè una di e più cumune cause di malatie chì si producenu per l'usu di l'acqua recreativa estiva è pò esse facilmente diffusa da animali di splutazione o in paràmetri di cura di i zitelli.
Assicuratevi di praticà una bona igiene persunale, cume lavassi e mani, quandu campeghju, o dopu avè toccu l'animali. Evita di nuà si avete a diarrea.
2009: Influenza H1N1
In a primavera di u 2009, u virus H1N1 hè statu rilevatu in i Stati Uniti è si hè spartu rapidamente in tuttu u paese è in u mondu. Stu focu hà fattu notizie cum'è l'influenza suina.
Chì ci sò stati 60,8 milioni di casi, 274.304 ospedalizazioni, è 12.469 morti in i Stati Uniti.
Globalmente, u 80 per centu di e morti di sta epidemica hè stata stimata per esse accaduta in e persone menu di 65 anni.
À a fine di dicembre 2009, u vaccinu H1N1 hè diventatu dispunibule per tutti quelli chì a volenu. I livelli di attività di virus anu cuminciatu à rallentà.
Avà: A ceppa H1N1 circula sempre di stagione, ma cagiuneghja menu morti è ospedalizazioni. E razze di l'influenza mutanu ogni annu, rendendu e vaccinazioni di l'annu precedente menu efficaci. Hè impurtante d'avè a vostra vaccinazione annuale per diminuisce u risicu per l'influenza.
2010, 2014: Tosse feroce
A pertussis, cunnisciuta cum'è tosse convulsa, hè altamente contagiosa è una di e malatie più frequenti in i Stati Uniti. Questi attacchi di tosse ponu durà mesi.
I zitelli troppu ghjovani per a vaccinazione anu u risicu u più altu per i casi periculosi per a vita. Durante u primu focu,.
Un focu di tosse convulsa vene ogni 3 à 5 anni. U CDC chì una crescita di u numeru di casi serà probabilmente a "nova normalità".
Avà: L'occurrence di a malatia hè assai menu di quantu era. U CDC tutte e persone anu bisognu di u vaccinu, ma chì e donne incinte piglianu una vaccinazione durante u terzu trimestru per ottimizà a prutezzione à a nascita.
Hè ancu cunsigliatu chì tutti i zitelli, è tutti quelli chì ùn sò micca stati vaccinati prima, piglianu u vaccinu.
Ottanta à oghje: HIV è AIDS
Documentata per a prima volta in u 1981, l'epidemia cunnisciuta oghje cum'è HIV paria esse una infezzione pulmonare rara. Avà sapemu chì l'HIV danneghja u sistema immune di u corpu è cumprumette a so capacità di luttà contr'à e infezioni.
L'AIDS hè a tappa finale di HIV è, secondu u CDC, in 2018 hè stata a causa di a morte in i Stati Uniti trà e persone 25 à 34 anni. Solu perchè una persona si face HIV ùn significa micca chì hà da sviluppà u SIDA.
L'HIV pò esse trasmessu sessualmente o per mezu di sangue o fluidi corporei da persona à persona. Pò esse trasmessu da a mamma à u nascitoghju s'ellu ùn hè trattatu.
A profilassi pre-esposizione (o PrEP) hè un modu per e populazioni ad alto risicu per evità l'infezione da HIV prima di l'esposizione. A pillula (marca Truvada) cuntene dui medicinali chì sò aduprati in cumbinazione cù altri medicinali per trattà l'HIV.
Quandu qualchissia hè esposta à HIV per attività sessuale o usu di droghe per iniezione, sti medicinali ponu travaglià per impedisce à u virus di stabilisce una infezione permanente.
U CDC crede chì per a prima volta in a storia muderna, u mondu hà l'utensili per cuntrullà l'epidemia di HIV senza vaccinazione o cura, mentre stende a basa per finisce l'HIV.
U cuntrollu di l'epidemica richiede di ghjunghje à gruppi à risicu elevatu cù trattamentu è prevenzione.
Avà: Mentre ùn ci hè micca una cura per l'HIV, u risicu di trasmissione pò esse diminuitu per mezu di misure di sicurezza, cume assicurà chì l'aghi sianu sterilizzati è fà sessu cù metudi di barriera.
E misure di sicurezza ponu esse prese durante a gravidanza per impedisce chì u sindromu sia trasmessu da mamma à zitellu.
Per emergenze, PEP (profilassi post-esposizione) hè una nova medicina antiretrovirale chì impedisce u HIV di sviluppassi in 72 ore.
2020: COVID-19
U virus SARS-CoV-2, un tippu di coronavirus chì provoca a malattia COVID-19, hè statu primu rilevatu in a cità di Wuhan, pruvincia di Hubei, in Cina à a fine di u 2019. Pare chì si sparghji faciule è duramente in a cumunità.
Casi sò stati segnalati in u mondu sanu, è à a fine di maghju 2020, ci sò stati più di 1,5 milioni di casi è più di 100.000 morti in i Stati Uniti.
COPERTURA CORONAVIRUS DI HEALTHLINERestate informatu cù i nostri aggiornamenti in diretta nantu à l'attuale focu COVID-19. Inoltre, visitate u nostru hub di coronavirus per più infurmazioni nantu à cume si preparanu, cunsiglii per a prevenzione è u trattamentu, è raccomandazioni di esperti.
A malatia pò minaccià a vita, è l'adulti anziani è e persone chì anu cundizioni mediche preesistenti, cum'è malatie cardiache o pulmonari o diabete, parenu esse in più risicu di sviluppà complicazioni più gravi.
Ùn ci hè attualmente un vaccinu.
I sintomi primari includenu:
- frebba
- tosse secca
- mancanza di fiatu
- fatigue
Restate aggiornatu
Educazione
Educà se stessi nantu à i focolai di malatie attuali pò aiutà à capisce chì precauzioni duverebbe piglià per tene voi è a vostra famiglia sicuri è sani.
Pigliate u tempu per circà epidemie in corso visitendu i CDC, soprattuttu se viaghjate.
Pruteggite voi è a vostra famiglia
A bona nutizia hè chì a maiò parte di i focolai elencati quì sò rari è, in certi casi, prevenibili. Assicuratevi chì a vostra famiglia sia aggiornata nantu à e so vaccinazioni prima di viaghjà, è uttene l'ultimi vaccini contra a gripe.
Passi semplici in cucina è tecniche di sicurezza alimentare ponu ancu impedisce à voi è a vostra famiglia di cuntrae o di trasferisce infezioni.