, ciclu di vita è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu hè u diagnosticu
- Ciculu di vita Wuchereria bancrofti
- Cumu prevene
- Cumu hè fattu u trattamentu
U Wuchereria bancrofti, o W. bancrofti, hè u parassita rispunsevule di a filariasi linfatica, pupularmente cunnisciuta cum'è elefantiasi, chì hè una malattia più cumuna in regioni di clima caldu è umidu, principalmente in u Nordu è u Nordeste di u Brasile.
Stu parasitu hè trasmessu per mezu di u morsu di a zanzara di u genaru Culex sp. infettatu, chì rilascia larve infettive in u sangue di a persona mentre viaghjanu versu i vasi linfatichi, resultendu in una risposta infiammatoria è i sintomi caratteristici di a filariasi linfatica, cume u gonfiore di a gamba, di u bracciu, o di un'altra regione di u corpu induve hè u parassita prisente, frebba è dulore musculare, per esempiu.
Principali sintomi
Alcune persone ponu esse infettate da W. bancrofti è ùn mostranu micca segni è sintomi d'infezzione, perchè in queste situazioni i vermi adulti ponu more è esse eliminati, senza chì i sintomi si sviluppinu. Tuttavia, altre persone ponu avè sintomi di infezzione, i principali sò:
- Frebba;
- Chills;
- Aumentazione di i nodi linfatichi, quandu u parassita ghjunghje à a catena linfatica;
- Gonfiore di l'estremità, cunnisciutu pupularmente cum'è elefantiasi, chì pò influenzà e gambe, principalmente testiculi o seni;
- Presenza di calcificazioni è ascessi per via di a morte di parassiti adulti;
- Aumenta a quantità di eosinofili in u sangue, cunnisciuta cum'è eosinofilia, chì accade in cunsequenza di a presenza di u parassita in u corpu.
Inoltre, hè ancu pussibule chì alcune persone sviluppanu infezioni secondarie da batteri di u genaru Streptococcu sp., postu chì l'infezzione da W. bancrofti lascia u sistema immune più compromessu. Verificate altri segni è sintomi di infezzione da Wuchereria bancrofti.
Cumu hè u diagnosticu
U diagnosticu di l'infezzione da Wuchereria bancrofti si face attraversu testi di laburatoriu, postu chì u diagnosticu attraversu i sintomi hè, in a maiò parte di i casi, difficiule, perchè a malattia pò esse asintomatica o avè sintomi simili à altre malatie.
U diagnosticu di laburatoriu hè fattu per via di l'investigazione di microfilariae in sangue perifericu, hè impurtante chì a raccolta di sangue sia fatta di notte, perchè hè durante a notte chì u parassita si trova in a più alta concentrazione in u sangue, permettendu u diagnosticu.
Dopu a cugliera, u sangue hè mandatu à u laburatoriu per esse analizatu attraversu a goccia grossa, chì hè una tecnica chì permette a visualizazione è u cuntu di microfilariae trà e cellule di sangue. Inoltre, altre tecniche diagnostiche ponu esse effettuate, cume PCR è test immunologichi per identificà antigeni o anticorpi contr'à u parassita.
Ciculu di vita Wuchereria bancrofti
Wuchereria bancrofti hà duie forme evolutive, a microfilaria è u vermu adultu. A microfilaria currisponde à a forma giovanile di u parassita è hè a forma chì si trova in u sangue è in i linfonodi, mentre chì a forma adulta di u parassita hè prisente in i vasi linfatichi è produce più microfilarii, chì sò rilasciati in u sangue.
U Wuchereria bancrofti hà dui cicli di vita, unu in a zanzara è l'altru in e persone. A zanzara Culex quinquefasciatus, quandu morde una persona infettata, ispira microfilariae, chjamate ancu L1, chì si sviluppanu per un periudu di 14 à 21 ghjorni in l'intestinu di a zanzara finu à a fase L3 è poi migranu à a bocca.
Quandu morde un'altra persona, a zanzara trasmette a larva L3, chì migra versu i vasi linfatichi è si sviluppa finu à u stadiu L5, chì currisponde à u stadiu adultu è di maturazione sessuale. A larva L5, dopu à u periodu d'incubazione, cumencia à liberà e microfilarie chì circulanu in u sangue.
Cumu prevene
A prevenzione di l'infezzione da Wuchereria bancrofti hè per mezu di misure per impedisce a ripruduzzione è u morsu di a zanzara rispunsevule di a trasmissione di a malatia, hè cunsigliatu d'utilizà moschettieri, aduprà repellenti è evità l'acqua stagnante, per esempiu. Inoltre, hè impurtante d'investisce in misure d'igiene ambientale, chì hè ancu pussibule di evità e zanzare.
Cumu hè fattu u trattamentu
Trattamentu per W. bancrofti si deve fà secondu a guida di u duttore, di solitu si consiglia di aduprà Dietilcarbamazina per circa 12 ghjorni. Questu rimediu hè u più adattu per luttà contr'à stu parassita, postu chì agisce sia contru à u vermu adultu sia contr'à e microfilarie.
In certi casi l'usu di Ivermectin pò ancu esse raccomandatu, tuttavia stu rimediu ùn funziona micca contr'à i vermi adulti, solu contr'à i microfilarii.