Cosa hè a xeroftalmia è cumu identificà
Cuntenutu
A xeroftalmia hè una malattia prugressiva di l'ochji chì hè causata da una carenza di vitamina A in u corpu, chì porta à a secchezza di l'ochji, chì pò causà, à longu andà, cumplicazioni cum'è cecità notturna o l'apparizione di ulcere in a córnea, per esempiu.
Ancu s'ellu hà cumplicazioni gravi, a xeroftalmia hè generalmente curabile, chì si pò uttene aumentendu l'ingestione di vitamina A in cibi cum'è u latte integrale, u furmagliu o l'ova, o integrendu cù a vitamina.
Principali sintomi
I sintomi di a xeroftalmia cumincianu un pocu è peghju postu chì a mancanza di vitamina A s'aggrava. Cusì, cù u tempu, sintomi cum'è:
- Sensazione di bruciu in l'ochji;
- Ochju seccu;
- Difficultà à vede in ambienti più foschi;
In a so forma più avanzata, a xeroftalmia cumencia à causà lesioni è ulcere in a córnea, chì ponu esse viste cum'è piccule macchie bianche nantu à l'ochju, chjamate macchie Bitot, chì, se lasciate senza trattamentu, ponu purtà à a cecità. Scopri di più nantu à sti spot è cumu trattà.
Chì causa a xeroftalmia
L'unica causa di xeroftalmia hè a mancanza di vitamina A in u corpu, chì si tratta di una vitamina assai impurtante in a cumpusizione di e proteine chì assorbenu a luce in a retina. Siccomu u corpu ùn pruduce micca vitamina A, hè assai impurtante di ingeriscela in a dieta, per mezu di alimenti cum'è u fegatu di l'animali, carne, latte o ova.
Tuttavia, ci sò alcuni tippi di diete chì limitanu u cunsumu di stu tipu di alimentu, è ancu i posti induve l'accessu à questi alimenti hè assai limitatu. In quessi casi, hè sempre impurtante di piglià supplementi di vitamina A per prevene a xeroftalmia è altri prublemi causati da a mancanza di vitamina A.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu iniziale raccomandatu per a xeroftalmia hè di aumentà a vostra assunzione di alimenti cù vitamina A, cume u fegatu, i latticini o l'ove. Tuttavia, in casi più avanzati pò esse necessariu cumplementà cù vitamina A, per mezu di compresse o iniezioni direttamente in a vena. Vede un elencu più cumpletu di cibi ricchi di vitamina A.
In i casi induve ci sò lesioni in a córnea, l'oftalmologu pò avè bisognu di prescrive l'usu di antibiotici durante u trattamentu cù i supplementi per eliminà e pussibuli infezioni chì accadenu in a córnea, evitendu u peghju di e cumplicazioni.
I sintomi di solitu si migliuranu in pochi ghjorni di supplementazione di vitamina A, ma ci sò casi induve i prublemi di vista ùn migliuranu micca, soprattuttu s'ellu ci sò dighjà cicatrici nantu à a córnea, chì à longu andà pò ancu resultà in cecità.
Cumu prevene a xeroftalmia
U megliu modu per prevene a xeroftalmia hè di cunsumà regolarmente alimenti cù vitamina A, tuttavia, s'ellu ci sò restrizioni dietetiche o se stu tipu di alimentu ùn hè micca prontu dispunibile, duvete investisce in u cunsumu di supplementi di vitamina A per assicurà livelli adeguati in u corpu .
Ci hè un risicu più grande di sviluppà xeroftalmia in e persone cun fattori di risicu cum'è:
- U cunsumu eccessivu di bevande alcoliche;
- Fibrosi cistica;
- Malatie di fegatu o intestinali;
- Diarrea cronica.
Cusì, quandu hè pussibule, stu tipu di fattori di risicu deve esse evitati, cuminciendu cù un trattamentu adattatu in casu di malatie, per esempiu.