Cari Persone Capace: u vostru COVID-19 A paura hè a mo realtà di tuttu l'annu
Cuntenutu
- Pensu chì esse capitu si sentissi megliu
- Avemu tutti a respunsabilità di rallentà a diffusione di sta malatia
- Ancu questu passerà
Illustrazione di Brittany England
Ogni vaghjimu, devu dì à a ghjente chì li tengu caru - ma nò, ùn li possu abbraccià.
Devu spiegà longu ritardi in currispundenza. Innò, ùn possu vene à a vostra Cosa Divertente. I asciucà e superfici chì aghju da aduprà in publicu cù salviette disinfettanti. Portu guanti di nitrile in a mo borsa. Portu una maschera medica. Odore cum'è disinfettante per mani.
Rampu e mo solite precauzioni per tuttu l'annu cù. Ùn evitu micca solu insalati, evitu manghjà in i ristoranti in tuttu.
Vò ghjorni - qualchì volta settimane - senza pisà fora di casa. A mo dispensa hè stuccata, u mo armariu medicinali pienu, i mei cari lascianu scappà l'articuli chì ùn possu micca acquistà facilmente da mè. Invernu.
Cum'è una donna incapacitata è malata cronica cù parechje malatie autoimmune chì usa a chimioterapia è altri medicamenti immunosupressori per gestisce l'attività di e malatie, sò abituatu à a paura di l'infezzione. U distanzamentu suciale hè una norma stagiunale per mè.
Quist'annu, pare chì ùn sia guasi solu. Cum'è a nova malattia coronavirus, COVID-19, invade e nostre comunità, e persone capaci sò sperimentate u listessu tippu di paura chì milioni di persone chì campanu cù sistemi immunitari compromessi affrontanu tuttu u tempu.
Pensu chì esse capitu si sentissi megliu
Quandu u distanzamentu suciale hà cuminciatu à entre in a lingua nustrale, pensu chì mi senterebbe rinfurzatu. (Infine! Cura di a cumunità!)
Ma u flip in a cuscenza hè spaventosamente discordante. Cum'è a cunniscenza chì, apparentemente, nimu ùn si hè lavatu e mani currettamente finu à questu puntu. Sottumette e mo paure legittime di sorte di casa in un ghjornu regulare, senza pandemia.
Campà cum'è una donna disabile è medicamente cumplessa m'hà furzatu à diventà una spezia di spertu in un campu chì ùn aghju mai vulsutu sapè esiste. Amici mi anu chjamatu micca solu per offre aiutu, o per cunsiglii di salute indesiderati, ma per dumandassi: Chì duverebbenu fà? Chì facciu?
Quandu a mo perizia hè cercata nantu à a pandemia, hè simultaneamente cancellata ogni volta chì qualcunu ripete: "Chì hè a grande cosa? Site preoccupatu per a gripe? Hè solu dannosu per l'anziani ".
Ciò chì parenu ignurà hè u fattu chì eu, è altri chì campanu cun cundizioni di salute croniche, entremu ancu in stu listessu gruppu à risicu elevatu. È sì, l'influenza hè una paura per tutta a vita per u cumplessu medicu.
Devu truvà cunfortu in a mo cunfidenza chì facciu tuttu ciò chì ci vole à fà - è hè tuttu ciò chì di solitu si pò fà. Altrimenti, l'ansietà per a salute mi puderia avvolgere. (Se site annullatu da l'ansietà cunnessu cù u coronavirus, andate puru pè u vostru duttore di salute mentale o da a Linea di Testu di Crisi.)
Avemu tutti a respunsabilità di rallentà a diffusione di sta malatia
Questa pandemia hè u peghju scenariu di casu cù qualcosa chì campu è chì consideru annantu à l'annu. Passu una grande parte di l'annu, soprattuttu avà, sapendu chì u mo risicu di morte hè altu.
Ogni sintumu di a mo malattia puderia ancu esse un sintumu di un'infezzione. Ogni infizzione puderia esse "quella", è devu solu sperà chì u mo medicu di primaria abbia dispunibilità, chì e cure urgenti sovraccaricate è e camere d'urgenza mi piglinu in una manera piuttostu puntuale, è chì videraghju un duttore chì crede di esse malatu, ancu s'e ùn la pargu.
A realità hè chì u nostru sistema di salute hè difettuatu - per dì u minimu.
I duttori ùn ascultanu micca sempre i so pazienti, è parechje donne luttanu per fà piglià u so dulore in seriu.
I Stati Uniti spende duie volte più in salute chì l'altri paesi à redditu elevatu, cun risultati peggiori da mostrà per questu. È e sale d'urgenza avianu un prublema di capacità prima avemu avutu cun una pandemia.
U fattu chì u nostru sistema di salute ùn sia disprezzu micca preparatu per u focu COVID-19 pare avà chjaru micca solu à e persone chì passanu assai tempu frustratu cù u sistema medicu - ma à u publicu generale.
Benchì mi sia offensivu chì l'alloghju ch'aghju luttatu per tutta a mo vita (cume amparà è travaglià da casa è votu per mail) sia offertu cusì liberamente solu avà chì e masse capaci vedenu queste adattazioni ragiunevuli, Sò d'accordu di tuttu core cù ogni misura di precauzione messa in vigore.
In Italia, i medichi soprascrittu chì curanu e persone cun COVID-19 riportanu chì anu da decide di chì lascià more. Quelli di noi in un risicu più elevatu di cumplicazioni gravi ùn ponu sperà chè l'altri faranu tuttu ciò ch'elli ponu per aiutà à appiattà a curva, perciò i duttori americani ùn sò micca di fronte à sta scelta.
Ancu questu passerà
Al di là di l'isolamentu chì parechji di noi stanu sperimentendu avà, ci sò altre ramificazioni dirette di sta focola chì sò dolorose per e persone cum'è mè.
Finu à quandu simu chjaramente di l'altra parte di sta cosa, ùn possu micca piglià i medicazione chì soppressenu l'attività di e malatie, postu chì queste terapie sopprimenu ulteriormente u mo sistema immunitariu. Ciò significa chì a mo malattia attaccherà i mo organi, musculi, articulazioni, pelle, è ancu di più, finu à ch'ella sia sicura per mè di ripiglià u trattamentu.
Finu à quì, aghju da soffre, cù a mo situazione aggressiva senza restrizioni.
Ma pudemu assicurà chì a quantità di tempu chì simu tutti bluccati in ellu sia u più breve pussibule umanamente. Ch'ella sia immunocomprumessu o micca, l'ubbiettivi di tutti devenu esse di evità di diventà un vettore di malatie per l'altri populi.
Pudemu fà questu, squadra, se ci capimu solu chì simu tutti in questu inseme.
Alyssa MacKenzie hè un scrittore, editore, educatore è difensore basatu appena fora di Manhattan cun un interessu persunale è ghjurnalisticu in ogni aspettu di l'esperienza umana chì si interseca cù disabilità è malatie croniche (suggerimentu: hè tuttu). Ella vole veramente solu chì tutti si sentinu u megliu pussibule. A pudete truvà nant'à u so situ web, Instagram, Facebook o Twitter.