Vicinu à annegà
"Vicinu à l'affucamentu" significa chì una persona hè guasi morta per ùn esse capace di respirà (suffucendu) sottu l'acqua.
Se una persona hè stata salvata da una situazione quasi annegata, i primi aiuti rapidi è l'assistenza medica sò assai impurtanti.
- Migliaia di persone si anneganu in i Stati Uniti ogni annu. A maiò parte di l'affucazioni si trovanu à poca distanza di sicurezza. Azione immediata è i primi aiuti ponu impedisce a morte.
- Una persona chì si annega ùn pò di solitu gridà per aiutu. Stà attentu à i segni di annegamentu.
- A maiò parte di annegamenti in i zitelli di menu di un annu si producenu in a vasca.
- Pò esse pussibule rinvivisce una persona chì si annega, ancu dopu un longu periudu sottu à l'acqua, soprattuttu se a persona hè ghjovana è era in acqua assai fredda.
- Sospettate un accidente se vedi qualcunu in l'acqua pienu vistutu. Attenti à i muvimenti irregulari di natazione, chì hè un segnu chì u nuotatore si stanca. Spessu, u corpu affonda, è solu a testa si vede sopra l'acqua.
- Pruvatu di suicidiu
- Tentativu di natà troppu luntanu
- Disturbi cumportamentali / di sviluppu
- Colpi à a testa o attacchi mentre in l'acqua
- Bere alcolu o aduprà altre droghe mentre in barca o in natazione
- Infartu o altri prublemi cardiaci mentre si bagna o si bagna
- Mancatu di aduprà i ghjetti salvatichi (dispositivi di flottazione di a persona)
- Falendu per ghjacciu finu
- Incapacità di natà o di piglià panicu mentre si nata
- Lascendu i zitelli chjuchi incustumati intornu à e vasche o e piscine
- Comportamenti di risicu
- Natà in acqua troppu prufonda, aspra o turbulenta
I sintomi ponu varià, ma ponu include:
- Distensione addominale (panza gonfia)
- Pelliccia turchina di u visu, soprattuttu intornu à e labbre
- Dolore di pettu
- Pelli fredde è aspettu pallidu
- Cunfusione
- Tussa cù sputum rosa è spumante
- Irritabilità
- Letargia
- Mancu rispiru
- Agitazione
- Rispirazioni poche o ansime
- Inconscienza (mancanza di reattività)
- Vumitu
Quandu qualchissia affoca:
- Ùn mette micca in periculu.
- Ùn entre micca in l'acqua o surtite nantu à u ghjacciu, salvu chì ùn sia assolutamente sicuru chì hè sicuru.
- Stendite un palu longu o un ramu à a persona o aduprate una corda di lanciu attaccata à un oggettu flottante, cume un anellu di salvataggio o una giacca di salvataggio. Lanciate à a persona, poi tiratela in terra.
- Se site furmatu per salvà e persone, fate subitu solu se site assolutamente sicuru chì ùn vi causerà micca male.
- Tenite à mente chì e persone chì sò cascate attraversu u ghjacciu ùn ponu micca pudè capisce l'uggetti à a so portata o tene mentre sò tirati in modu sicuru.
Se u respiru di a persona hè firmatu, cuminciate à salvà a respirazione u più prestu. Ciò significa spessu inizià u prucessu di respirazione di salvataggio appena u salvatore pò ghjunghje à un dispositivu di flottazione cume una barca, una zattera o una tavola da surf, o ghjunghje à l'acqua induve hè abbastanza superficiale per stà.
Continuate à respirà per a persona ogni pochi secondi mentre a traslocu in terra secca. Una volta in terra, date CPR quant'è necessariu. Una persona hà bisognu di CPR s'ella hè incusciente è ùn si pò sente un pulse.
Fate sempre casu cù a mossa di una persona chì si annega. E ferite à u collu sò pocu cumuni in e persone chì sopravvivenu vicinu à l'affucamentu, a menu chì sò stati colpiti in a testa o mostranu altri segni di ferita, cume sanguinamentu è tagli.E ferite à u collu è à a spina dorsale ponu accade ancu quandu una persona si immerge in acqua troppu prufonda. Per via di questu, e linee guida di l'American Heart Association raccomandanu contra l'immobilizazione di a spina, à menu chì ci sò evidenti feriti à a testa. Fà cusì pò rende più difficiule di fà una respirazione di salvataggio nantu à a vittima. Tuttavia, duvete pruvà à mantene a testa è u collu di a persona stabile è allineati cù u corpu u più pussibule durante u salvamentu da l'acqua è CPR. Pudete appiccicà a testa à un tablone o una camella, o assicurà u collu mettendu asciugamani rotolati o altri oggetti intornu.
Seguitate questi passi addiziunali:
- Dà i primi aiuti per qualsiasi altre ferite gravi.
- Mantene a persona calma è tranquilla. Circate subitu assistenza medica.
- Cacciate i panni freddi è bagnati da a persona è copre cù qualcosa di caldu, se hè pussibule. Questu aiutà à prevene l'ipotermia.
- A persona pò tossisce è avè difficoltà à respirà una volta chì a respirazione riparte. Rassicurate a persona finu à ottene assistenza medica.
Cunsiglii di sicurezza impurtanti:
- Ùn pruvate micca un salvamentu di nuoto sè ùn site micca furmatu in salvataggio d'acqua, è pudete fà cusì senza mette in periculu voi stessu.
- Ùn andate micca in acqua ruvida o turbulenta chì pò mette in periculu.
- Ùn andate micca nantu à u ghjacciu per salvà qualcunu.
- Se pudete ghjunghje à a persona cù u vostru bracciu o un oggettu allargatu, fate cusì.
A manuvra Heimlich ùn face parte di u salvamentu di rutina di l'affucamenti vicinu. Ùn eseguite micca a manuvra di Heimlich a menu chì i tentativi ripetuti di posizionà e vie respiratorie è di respirazione di salvamentu anu fallitu, è pensate chì a via aerea di a persona sia bloccata. Eseguisce a manuvra di Heimlich aumenta e probabilità chì una persona incosciente vomite è poi soffoca u vomitu.
Chjamate 911 o u vostru numeru di emergenza lucale sì ùn pudete micca salvà a persona chì si annega senza mette si in periculu. Sè site furmatu è capaci di salvà a persona, fate cusì, ma chjamate sempre per aiutu medicu u più prestu pussibule.
Tutte e persone chì anu sperimentatu un annegamentu vicinu devenu esse verificate da un prufessore sanitariu. Ancu se a persona pò sembrà prestu OK à a scena, e cumplicazioni pulmonari sò cumuni. Puderanu sviluppà squilibri chimichi di fluidi è di corpu (elettroliti). Altre ferite traumatiche ponu esse presenti, è ritmi irregulari di u core ponu accade.
Tutte e persone chì anu sperimentatu un annegamentu vicinu chì necessitanu qualsiasi forma di rianimazione, cumprese a respirazione di salvataggio solu, devenu esse trasportati à l'uspidale per a valutazione. Questu deve esse fattu ancu se a persona pare alerta cù una bona respirazione è un forte impulsu.
Alcuni consiglii per aiutà à prevene quasi l'affucazione sò:
- Ùn beie alcolu nè aduprà altre droghe quandu si bagna o in barca. Ciò include certi medicinali prescritti.
- L'annegamentu pò accade in ogni cuntinente d'acqua. Ùn lasciate micca acqua stagnante in bacini, secchi, petti di ghjacciu, piscine per zitelli, o bagnarole, o in altre zone induve un zitellu pò entra in l'acqua.
- Assicuratevi i coperchi di i sedili di toilette cun un dispositivu di sicurezza per i zitelli.
- Recinzione intornu à tutte e piscine è spa. Assicurate tutte e porte chì portanu à l'esternu, è installate allarmi di piscina è porta.
- Se u vostru zitellu manca, verificate subitu a piscina.
- Ùn permette mai à i zitelli di nuà solu o senza surveglianza indipendentemente da a so capacità di natà.
- Ùn lasciate mai i zitelli solu per un periodu di tempu nè lasciateli lascià a vostra linea di vista intornu à alcuna piscina o corpu d'acqua. Annegamenti sò stati quandu i genitori sò partuti "per solu un minutu" per risponde à u telefunu o a porta.
- Osservate e regule di sicurezza in acqua.
- Pigliate un corsu di sicurezza in acqua.
Annegamentu - vicinu
- Annuamentu di salvamentu, tirà aiutu
- Annuà u salvamentu nantu à u ghjacciu, aiuta à bordu
- Annegamentu di salvezza, arrivendu à l'assistenza
- Salvataggio per annegamentu, assistenza à bordu
- Annegamentu di salvezza in u ghjacciu, catena umana
Hargarten SW, Frazer T. Ingiuri è prevenzione di ferite. In: Keystone JS, Kozarsky PE, Connor BA, Nothdurft HD, Mendelson M, Leder, K, eds. Medicina di viaghju. 4a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 50.
Richards DB. Annegamentu. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2018: chap 137.
Thomas AA, Caglar D. Annegamentu è ferita d'immersione. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 91.
Vanden Hoek TL, Morrison LJ, Shuster M, et al. Parte 12: arrestu cardiacu in situazioni speciali: Linee guida di l'Associazione Americana di u Cori 2010 per Rianimazione Cardiopulmonare è Cura Cardiovascolare di Emergenza.Circulazione. 2010; 122 (18 Suppl 3): S829-861. PMID: 20956228 www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20956228.