Risposta immune
Cuntenutu
Riproduce u video di salute: //medlineplus.gov/ency/videos/mov/200095_eng.mp4Chì hè questu? Ripruduce u video di salute cù a descrizzione audio: //medlineplus.gov/ency/videos/mov/200095_eng_ad.mp4Panoramica
I globuli bianchi speciali di u sangue chjamati limfociti ghjucanu un rollu chjave in a risposta di u sistema immune à l'invasori stranieri. Ci hè dui gruppi principali, tramindui chì si formanu in a midula ossea.
Un gruppu, chjamatu limfociti T o cellule T, migra versu una glàndula chjamata timu.
Influenzati da ormoni, maturanu quì in parechji tippi di cellule, cumprese cellule helper, killer è suppressor. Sti sfarenti tippi travaglianu inseme per attaccà invasori stranieri. Forniscenu ciò chì si chjama immunità mediata da e cellule, chì pò diventà carente in e persone cun HIV, u virus chì causa u SIDA. L'HIV attacca è distrugge e cellule T aiutanti.
L'altru gruppu di linfociti sò chjamati linfociti B o cellule B. Maturanu in a midula ossea è guadagnanu a capacità di ricunnosce invasori stranieri specifici.
E cellule B mature migranu attraversu i fluidi di u corpu versu i linfonodi, a milza è u sangue. In latinu, i fluidi corporei eranu cunnisciuti cum'è umori. Cusì e cellule B furniscenu ciò chì hè cunnisciutu cum'è immunità umorale. E cellule B è e cellule T circulanu liberamente in sangue è in linfa, circhendu invasori stranieri.
- Sistema Immune è Disordini