Limfatiche è u senu
Cuntenutu
Riproduce u video di salute: //medlineplus.gov/ency/videos/mov/200103_eng.mp4Chì hè questu? Ripruduce u video di salute cù a descrizzione audio: //medlineplus.gov/ency/videos/mov/200103_eng_ad.mp4Panoramica
U corpu hè principalmente cumpostu di fluidi. Tutte e so cellule cuntenenu è sò circundate da fluidi. Inoltre, quattru à cinque litri di sangue circulanu per u sistema cardiovascolare à un mumentu datu. Unipochi di quellu sangue scappa da u sistema mentre passa per picculi vini sanguini chjamati capillari in i tessuti di u corpu. Fortunatamente, ci hè un "sistema circulatoriu secundariu" chì riassorbe u fluidu scappatu è u rimette in e vene.
Ddu sistema hè u sistema limfaticu. Corre in parallelu à e vene è si ghjetta in elle. Li formi linfatichi à u livellu microscòpicu. E piccule arterie, o arteriole, portanu à capillari, chì a so volta portanu à piccule vene, o venule. I capillari linfatichi si trovanu vicinu à i capillari di sangue, ma ùn sò micca in realtà cunnessi. L'arteriole trasmette u sangue à i capillari da u core, è e venule piglianu u sangue da i capillari. Quandu u sangue scorre per i capillari hè sottu pressione. Questu hè chjamatu pressione idrostatica. Questa pressione impone una parte di u fluidu in u sangue fora di u capillariu in u tessulu circundante. Ossigenu da i globuli rossi, è nutrienti in u fluidu poi diffusenu in u tessutu.
U diossidu di carbonu è i prudutti di rifiuti cellulari in u tessutu si diffondenu in u sangue. I capillari reabsorbenu a maiò parte di u fluidu. I capillari linfatichi assorbenu u fluidu chì ferma.
L'edema, o gonfiore, si verifica quandu u fluidu in o trà e cellule perde in i tessuti di u corpu. Hè causatu da eventi chì aumentanu u flussu di fluidu fora di u sangue o impediscenu u so ritornu. L'edema persistente pò esse un segnu di prublemi serii di salute è deve esse verificatu da un prufessiunale sanitariu.
U sistema linfaticu pò ghjucà un rolu assai preoccupante in a diffusione di u cancheru di u senu.
Li nodi linfatichi filtranu a limfa mentre passa per u sistema. Sò situati in punti specifici in tuttu u corpu cum'è in l'ascelle è in alta in a gola.
A circulazione linfatica in u tissutu di u senu aiuta à regulà l'equilibriu fluidu lucale è filtrà e sostanze dannose. Ma u sistema limfaticu di u senu pò ancu sparghje malatie cum'è u cancheru attraversu u corpu.
I navi linfatichi furniscenu una autostrada longu chì e cellule cancerose invasive si spostanu in altre parti di u corpu.
U prucessu hè chjamatu metastasi. Pò purtà à a furmazione di una massa di cancheru secundariu in un'altra parte di u corpu.
Questa mammografia mostra un tumore è a reta di i vasi linfatichi chì hà invaditu.
Nisuna donna hè troppu ghjovana per sapè chì l'autoesaminazioni regulare di u senu ponu aiutà à catturà i tumori prima in a so crescita, speremu prima ch'elli si sparghinu o metastasizanu.
- Cancer di senu