Asma occupazionale
L'asma occupazionale hè un disordine pulmonare induve e sostanze trovate in u situ di travagliu facenu chì e vie aeree di i pulmoni si gonfianu è si restringenu. Questu porta à attacchi di respiro sibilante, mancanza di respiro, strettezza toracica è tosse.
L'asma hè causatu da inflammazioni (gonfiori) in e vie aeree di i pulmoni. Quandu si verifica un attaccu d'asma, u rivestimentu di i passaghji aerei gonfia è i musculi chì circundanu e vie aeree diventanu stretti. Questu rende e vie aeree più strette è riduce a quantità di aria chì pò passà.
In e persone chì anu e vie aeree sensibili, i sintomi di l'asma ponu esse scatenati da a respirazione di sostanze chjamate trigger.
Parechje sostanze in u situ di travagliu ponu scatenà sintomi d'asma, purtendu à l'asma occupazionale. I trigger più cumuni sò a polvere di legnu, a polvere di granu, a pelu di l'animali, i funghi, o chimichi.
I seguenti travagliadori sò à più risicu:
- Bakers
- Produttori di detergenti
- Manifatturi di droghe
- Agricultori
- Travagliadori di elevatori di granu
- I travagliadori di laboratori (in particulare quelli chì travaglianu cù animali di laboratorio)
- Travagliadori di metallu
- Frese
- Travagliadori in plastica
- Travagliatori
I sintomi sò generalmente dovuti à u restringimentu di e vie aeree è à l'estremità di i spasmi di i musculi chì rivestenu e vie aeree. Queste riduce a quantità di aria chì pò passà, chì pò purtà à sordi sibilanti.
I sintomi si presentanu di solitu pocu dopu esse esposti à a sostanza. Spessu si migliuranu o si ne vanu quandu si lascia u travagliu. Alcune persone ùn anu micca sintomi finu à 12 o più ore dopu esse esposti à u trigger.
I sintomi di solitu aggravanu versu a fine di a settimana di travagliu è ponu andà via u weekend o in vacanze.
I sintomi includenu:
- Tussendu
- Mancanza di fiatu
- Sensazione stretta in u pettu
- Sibilanti
U fornitore di assistenza sanitaria hà da fà un esame fisicu è dumandà a vostra storia medica. U fornitore ascolterà i vostri pulmoni cun un stetoscopiu per verificà a respirazione sibilante.
E prove ponu esse urdinate per cunfirmà a diagnosi:
- Analisi di sangue per circà anticorpi à a sustanza
- Test di provocazione bronchiale (test di misurazione di a reazione à u trigger suspettatu)
- Radiografia di pettu
- Compiu di sangue cumpletu
- Prove di funzione pulmonare
- Portata expiratoria massima
Evità l'esposizione à a sustanza chì causa l'asma hè u megliu trattamentu.
E misure ponu include:
- Cambiamentu di travagliu (ancu se pò esse difficiule da fà)
- Sposta in un locu diversu in u situ di travagliu induve ci hè menu esposizione à a sostanza. Questu pò aiutà, ma cù u tempu, ancu una quantità assai chjuca di a sostanza pò scatenà un attaccu d'asma.
- Utilizà un dispositivu respiratoriu per prutege o riduce a vostra esposizione pò aiutà.
I medicinali per l'asma ponu aiutà à gestisce i vostri sintomi.
U vostru fornitore pò prescrive:
- Medici di sollievu rapidu per l'asma, chjamati broncodilatatori, per aiutà à rilassà i musculi di e vostre vie aeree
- Medichi di cuntrollu di l'asma chì sò presi ogni ghjornu per prevene i sintomi
L'asma prufessiunale pò aggravassi se continuate à esse esposti à a sostanza chì causa u prublema, ancu se i medicinali miglioranu i vostri sintomi. Pudete avè bisognu di cambià impiegu.
A volte, i sintomi ponu cuntinuà, ancu quandu a sustanza hè eliminata.
In generale, u risultatu per e persone cun asma occupazionale hè bonu. Tuttavia, i sintomi ponu cuntinuà per anni dopu chì ùn siate più esposti in u situ di travagliu.
Chjamate u vostru duttore se avete sintomi di asma.
Parlate cù u vostru duttore per piglià i vaccini contra a gripe è a pneumonia.
Sì avete statu diagnosticatu cun asma, chjamate subitu u vostru duttore se sviluppate una tosse, mancanza di fiatu, frebba, o altri segni di una infezzione pulmonare, soprattuttu se pensate chì avete a gripe. Postu chì i vostri pulmoni sò dannighjati, hè assai impurtante d'avè l'infezzione trattata subitu. Questu impedisce à i prublemi di respirazione di diventà severi, è ancu di più danni à i vostri pulmoni.
Asma - esposizione occupazionale; Malattia di e vie aeree reattive indotta da irritanti
- Spirometria
- Sistema respiratoriu
Lemiere C, Martin JG. Allergii respiratorii occupaziunali. In: Rich RR, Fleisher TA, Shearer WT, Schroeder HW, Frew AJ, Weyand CM, eds. Immunologia Clinica: Principii è Pratica. 5a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 49.
Lemiere C, Vandenplas O. Astma in situ di travagliu. In: Broaddus VC, Mason RJ, Ernst JD, et al, eds. Manuale di Murray è Nadel di Medicina Respiratoria. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 72.
Lugogo N, Que LG, Gilstrap DL, Kraft M. Asthma: diagnosi clinica è gestione. In: Broaddus VC, Mason RJ, Ernst JD, et al, eds. Manuale di Murray è Nadel di Medicina Respiratoria. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 42.