Tachicardia supraventriculare parossistica (PSVT)

A tachicardia supraventriculare parossistica (PSVT) hè episodi di frequenza cardiaca rapida chì cumincianu in una parte di u core sopra i ventriculi. "Parossisticu" significa di tantu in tantu.
Normalmente, e camere di u core (auriculi è ventriculi) si contraenu in modu coordinatu.
- E cuntrazioni sò causate da un signale elettricu chì principia in una zona di u core chjamata u nodu sinoatriale (chjamatu ancu u nodu sinusale o node SA).
- U signale si move attraversu e camere superiori di u core (l'atria) è dice à l'atria di cuntrattassi.
- Dopu questu, u signale si move in u core è dice à e camere inferiori (i ventriculi) di cuntrattassi.

A frequenza cardiaca rapida da PSVT pò cumincià cù eventi chì si verificanu in e zone di u core sopra e camere inferiori (ventriculi).
Ci hè una quantità di cause specifiche di PSVT. Si pò sviluppà quandu e dosi di a medicina cardiaca, digitale, sò troppu alte. Pò accade ancu cù una cundizione chjamata sindrome di Wolff-Parkinson-White, chì si vede u più spessu in i giovani è in i zitelli.
E seguenti aumentanu u vostru risicu per PSVT:
- U consumu d'alcol
- Utilizazione di caffeina
- Usu illecitu di droghe
- Fumendu
I sintomi cumincianu u più spessu è si fermanu di colpu. Puderanu durà qualchì minutu o parechje ore. I sintomi ponu include:
- Ansietà
- Strintezza di pettu
- Palpitazioni (una sensazione di sente u battitu di u core), spessu cù un ritmu irregulare o veloce (corsa)
- Pulsu rapidu
- Mancanza di fiatu
Altri sintomi chì ponu accade cù sta situazione includenu:
- Sturdimentu
- Svenimentu
Un esame fisicu durante un episodiu PSVT mostrerà una frequenza cardiaca rapida. Pò ancu mustrà impulsi forti in u collu.
A frequenza cardiaca pò esse più di 100, è ancu più di 250 battiti per minutu (bpm). In i zitelli, a frequenza cardiaca tende à esse assai alta. Ci ponu esse segni di poca circulazione sanguigna cume u sturdimentu. Trà episodi di PSVT, a frequenza cardiaca hè normale (60 à 100 bpm).
Un ECG durante i sintomi mostra PSVT. Un studiu di elettrofisiologia (EPS) pò esse necessariu per un diagnosticu accuratu è per truvà u megliu trattamentu.
Perchè PSVT vene è vene, per diagnosticallu a ghjente pò avè bisognu di mette un monitor Holter 24 ore à ghjornu. Per periodi più lunghi di tempu, un altru nastru di u dispositivu di registrazione ritmica pò esse adupratu.

U PSVT chì si verifica una volta ogni tantu ùn pò micca bisognu di trattamentu sè ùn avete micca sintomi o altri prublemi cardiaci.
Pudete pruvà e tecniche seguenti per interrompe un battitu cardiacu veloce durante un episodiu di PSVT:
- Manovra di Valsalva. Per fà questu, trattene u vostru fiatu è a tensione, cum'è se pruvassi à avè un muvimentu intestinale.
- Tussendu sedendu cù u corpu superiore piegatu in avanti.
- Spruzzendu acqua ghiacciata in faccia
Duvete evità di fumà, caffeina, alcolu è droghe illecite.
U trattamentu d'urgenza per rallentà u ritmu di u core à u normale pò include:
- Cardioversione elettrica, l'usu di scossa elettrica
- Medici attraversu una vena
U trattamentu à longu andà per e persone chì anu ripetutu episodi di PSVT, o chì anu ancu malatie cardiache, pò include:
- Ablazione cardiaca, una prucedura aduprata per distrugge e piccule zone di u vostru core chì puderebbenu causà i battiti cardiaci rapidi (attualmente u trattamentu di scelta per a maiò parte di i PSVT)
- Medicini di u ghjornu per prevene episodi ripetuti
- Pacemaker per annullà i battiti cardiaci veloci (à l'occasione ponu esse aduprati in i zitelli cun PSVT chì ùn anu micca rispostu à alcun altru trattamentu)
- Chirurgia per cambià i percorsi in u core chì mandanu signali elettrichi (questu pò esse raccomandatu in certi casi per e persone chì necessitanu altre chirurgia cardiaca)
U PSVT ùn hè generalmente micca minacciosu per a vita. Se altri disordini di u core sò presenti, pò purtà à fallimentu cardiacu congestivu o angina.
Chjamate u vostru duttore di salute se:
- Avete una sensazione chì u vostru core batte rapidamente è i sintomi ùn finiscenu micca da soli in pochi minuti.
- Avete una storia di PSVT è un episodiu ùn si ne và cù a manuvra di Valsalva o cù a tosse.
- Avete altri sintomi cù a frequenza cardiaca rapida.
- I sintomi tornanu spessu.
- Sintomi novi si sviluppanu.
Hè particularmente impurtante di cuntattà u vostru fornitore se avete ancu altri prublemi cardiaci.
PSVT; Tachicardia supraventriculare; Ritmu cardiacu anormale - PSVT; Arrhythmia - PSVT; Frequenza cardiaca rapida - PSVT; Frequenza cardiaca rapida - PSVT
Sistema di cunduzione di u core
Monitor di core Holter
Dalal AS, Van Hare GF. Disturbi di a frequenza è di u ritmu di u core. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 462.
Olgin JE, Zipes DP. Aritmie supraventriculare. In: Zipes DP, Libby P, Bonow RO, Mann DL, Tomaselli GF, Braunwald E, eds. Malattia Cardiaca di Braunwald: Un Manuale di Medicina Cardiovascolare. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 37.
Pagina RL, Joglar JA, Caldwell MA, et al. Linea guida 2015 ACC / AHA / HRS per a gestione di i pazienti adulti cù tachicardia supraventriculare: un rapportu di u College Americanu di Cardiologia / American Heart Association Task Force in Clinical Practice Guidelines and the Heart Rhythm Society. Circulazione. 2016; 133 (14); e471-e505. PMID: 26399662 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26399662/.
Zimetbaum P. Arritmie cardiache supraventriculari. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 58.