Colite pseudomembranosa
![Colite Pseudomembranosa](https://i.ytimg.com/vi/Ompst0h8EvQ/hqdefault.jpg)
A colite pseudomembranosa si riferisce à gonfiore o infiammazione di l'intestinu grossu (colon) per via di una crescita eccessiva di Clostridioides difficile (C difficile) battìri.
Questa infezzione hè una causa cumuna di diarrea dopu l'usu antibioticu.
U C difficile e batterie campanu nurmalmente in l'intestinu. Tuttavia, troppu di sti batteri ponu cresce quandu si piglianu antibiotici. I batteri emettenu una tossina forte chì provoca infiammazione è sanguinamentu in u rivestimentu di u colon.
Ogni antibioticu pò causà sta cundizione. I farmaci rispunsevuli di u prublema a maiò parte di u tempu sò ampicillina, clindamicina, fluoroquinoloni è cefalosporine.
I fornitori sanitari in l'ospedale ponu trasmette sta batteria da una persona à l'altra.
A colite pseudomembranosa hè pocu cumuna in i zitelli, è rara in i zitelli. Hè più spessu vistu in e persone chì sò in l'uspidale. Tuttavia, diventa più cumunu in e persone chì piglianu antibiotici è ùn sò micca in un ospedale.
I fattori di risicu includenu:
- Vechja età
- Usu di antibiotici
- Usu di medicinali chì indebuliscenu u sistema immunitariu (cume i medicinali di chimioterapia)
- Chirurgia recente
- Storia di colite pseudomembranosa
- Storia di colite ulcerosa è di malattia di Crohn
I sintomi includenu:
- Crampi addominali (lievi à severi)
- Sgabelli sanguinosi
- Frebba
- Urge d'avè un muvimentu intestinale
- Diarrea acquosa (spessu 5 à 10 volte à ghjornu)
E prove seguenti ponu esse fatte:
- Colonoscopia o sigmoidoscopia flessibile
- Immunoanalisi per a tossina C difficile in e feci
- Pruvenzi di feci più recenti cum'è PCR
L'antibioticu o l'altru medicamentu chì causa a malattia deve esse fermatu. U metronidazolu, a vancomicina, o a fidaxomicina sò più spessu usati per trattà u prublema, ma altri medicinali ponu esse ancu usati.
Soluzioni elettrolitiche o fluidi dati per via di una vena ponu esse necessarie per trattà a disidratazione per via di a diarrea. In rari casi, a cirurgia hè necessaria per trattà infezioni chì peghju o ùn rispondenu micca à l'antibiotici.
Antibiotici à longu andà ponu esse necessarii se u C difficile l'infezzione torna. Un novu trattamentu chjamatu trapianto di microbiota fecale ("trapianto di feci") hè statu ancu efficace per e infezioni chì tornanu.
U vostru fornitore pò suggerisce ancu di piglià probiotici se l'infezione torna.
A prospettiva hè bona in a maiò parte di i casi, se ùn ci sò micca complicazioni. Tuttavia, finu à 1 in 5 infezioni ponu tornà è necessitanu più trattamentu.
E cumplicazioni ponu include:
- Disidratazione cù squilibriu elettroliticu
- Perforazione di (foru attraversu) u colon
- Megacolon tossicu
- Morte
Chjamate u vostru fornitore se avete i sintomi seguenti:
- Ogni feci sanguinose (soprattuttu dopu à piglià antibiotici)
- Cinque o più episodi di diarrea per ghjornu per più di 1 à 2 ghjorni
- Dolore addominale severu
- Segni di disidratazione
E persone chì anu avutu a colite pseudomembranosa devianu dì à i so fornitori prima di ripiglià antibiotici. Hè ancu assai impurtante di lavà bè e mani per impedisce di trasmette u germe à altre persone. I disinfettanti per alcolu ùn funzionanu micca sempre C difficile.
Colite assuciata à l'antibiotici; Colitis - pseudomembranous; Colite necrotizante; C difficile - pseudomembranous
Sistema digestivu
Organi di u sistema digestivu
Gerding DN, Johnson S. Infezioni clostridiali. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 280.
Gerding DN, Young VB. Donskey CJ. Clostridiodes difficile (anzianu Clostridium difficle) infezzione. In: Bennett JE, Dolin R, Blaser MJ, eds. Mandell, Douglas, è Principi è Pràtica di Bennett di Malatie Infettive. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 243.
Kelly CP, Khanna S. Diarrea assuciata à l'antibiotici è clostridioides difficile infezzione. In: Feldman M, Friedman LS, Brandt LJ, eds. A malatia gastrointestinali è di u fianu di Sleisenger è Fordtran. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2021: cap. 112.
McDonald LC, Gerding DN, Johnson S, et al. Linee guida per a pratica clinica per l'infezione da clostridium difficile in adulti è zitelli: 2017 aghjurnamentu da a Società di Malatie Infettive di l'America (IDSA) è di a Società per l'Epidemiologia Sanitaria di l'America (SHEA). Clin Infect Dis. 2018; 66 (7): 987-994. PMID: 29562266 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29562266/.