Cumu si sparghjenu e Cimicole
Cuntenutu
- Cumu si ripruducenu e cimici di u lettu?
- Cumu si propaganu e cimici di casa in casa?
- E cimici di u lettu ponu sparghje persona à persona?
- Cumu fermà a diffusione di cimici di u lettu
- Cumu sapè se avete cimici
- Purtà si
I cimici di u lettu sò insetti chjuchi, senza ali, di forma ovale. Cum'è adulti, ùn sò chè circa un ottu di un pollice di lunghezza.
Sti bachi si trovanu in u mondu sanu è ponu campà in lochi trà 46 gradi è 113 gradi Fahrenheit. Di solitu campanu vicinu à induve a ghjente dorme, generalmente à ottu metri da un lettu.
I cimici di u lettu si nutriscenu di sangue. Ùn sparghjenu micca e malatie ma sò un fastidiu è i so morsi ponu esse pruriginosi è irritanti.
Perchè ùn anu micca l'ale, i cimici di u lettu si movenu strisciando. Ma in parechji casi, e persone portanu cimici di u lettu da un locu à l'altru, spessu senza capì. Ma ci sò uni pochi di passi chì pudete fà per aiutà à prevene e cimici di u lettu è à piantà a so diffusione.
Cumu si ripruducenu e cimici di u lettu?
E cimici femine ponenu cinque à sette ova à settimana. Questu aghjunghje più di 250 ova in a vita, cù l'alimentazione curretta.
L'ove piglianu circa 10 ghjorni per cova. Dopu a cova, i cimici di u lettu passanu cinque fasi di ninfa (ghjuventù) prima di diventà adulti. Trà ogni tappa, sparghjenu (o mute) u so esoscheletru. I cimici di u lettu anu bisognu à manghjà almenu una volta prima di ogni volta ch'elli moutanu, ma ponu alimentà finu à una volta à u ghjornu. Ci vole dui à quattru mesi per chì e cimici di u lettu diventinu adulti.
Cumu si propaganu e cimici di casa in casa?
I cimici di u lettu ùn anu micca ali, allora devenu striscia per spustassi da per contu soiu. Questu significa chì in certi casi, infestazioni si sparghjeranu lentamente. Ma si ponu spustà in i muri, attraversu l'aperture di u pavimentu è di u soffiu, è nantu à i tubi.
Ma a maiò parte di e cimichje si sparghjenu da un locu à l'altru quand'elli ghjunghjenu nantu à i vestiti di a ghjente, biancheria, o mobuli è in bagaglii. A ghjente trasladarà dunque i cimici di u lettu da un locu à l'altru assai più prestu chè i cimici di u lettu puderanu infestà novi spazii da soli.
E cimici di u lettu ponu sparghje persona à persona?
E bugne di u lettu, à u cuntrariu di i pidochji, ùn viaghjanu micca direttamente nantu à e persone è si sparghjenu da persona à persona. Ma ponu viaghjà nantu à a robba di a ghjente.In questu modu, a ghjente pò sparghje cimici di u lettu à l'altri, senza mancu sapè.
Cumu fermà a diffusione di cimici di u lettu
U megliu modu per fermà a diffusione di cimici di u lettu hè di cuntrollà regularmente per i segni di una infestazione. In questu modu, pudete piglià cura di qualsiasi cimici di u lettu prima, prima di cumincià à sparghje. Altri modi per aiutà à piantà a diffusione di cimici di u lettu includenu:
- Mantene a vostra camara pulita è libera da ingombri induve e cimici di u lettu ponu piattà, soprattuttu i vestiti.
- Evite mobuli di seconda mano. Sì sì, verificate bè per segni di bug di lettu prima di purtalla in casa vostra.
- Aduprate una copertura protettiva sopra u vostru materasso è a molla.
- Aspirate regularmente a vostra casa.
- Verificate a vostra zona di sonnu quandu viaghjate.
- Aduprate un saccu stand in hotel invece di mette u to saccu in terra o in lettu.
- Quandu viaghjate, ispezionate i vostri bagaglii è i vostri vestiti prima di parte per andà in casa.
- Se aduprate una lavanderia cumuna, pigliate a vostra robba in un saccu di plastica. Cacciate subitu a ropa da u siccatoghju è ripiegalla in casa.
- Sigillate eventuali crepe o crepe in i muri di a vostra casa.
Cumu sapè se avete cimici
Per vede sì avete cimici di u lettu, cercate:
- macchie rossu nantu à i vostri linzoli, cuscini, o materassi (chì ponu esse cimici schiacciati)
- macchie scure circa a dimensione di un sementi di papavero nantu à i vostri fogli, cuscini, o materassi (chì ponu esse escrementi di cimice)
- piccule ova di cimice di lettu o cunchiglia
- piccule pelli gialle (quessi sò i cimici di u lettu di l'esoscheletri versati mentre crescenu)
- un odore di muffa vicinu à u vostru lettu o pile di vestiti
- letti stessi
Puderete ancu capisce chì avete cimici di u lettu se cuminciate à avè morsi. I morsi di cimici di u lettu sò di solitu chjuchi, leggermente gonfi, è rossi. Pò esse pruriginosi è ponu apparisce finu à 14 ghjorni dopu esse stati morsi. Ma diverse persone anu livelli differenti di reazione à i morsi di cimice. Pudete avè un grande filu rossu o pudete ùn avè nisuna reazione.
Duvete vede u vostru duttore se avete:
- Parechji morsi
- Veziche
- Infezzione di a pelle (i morsi si sentenu teneri o sfugliati, cum'è u pus)
- Una reazione allergica di a pelle (pelle rossa è gonfia o urticaria)
Purtà si
L'infestazioni di bug di lettu ponu esse assai fastidiose. Ancu s'ellu ùn sparghjenu micca e malatie, pudete finisce cuparti di morsi rossi pruriginosi. Ma pudete piglià misure per prevene a diffusione di cimici di u lettu, cumpresu ispezionà a vostra stanza regolarmente per i segni di cimici di u lettu, cuntrollà i vostri bagaglii è vestiti quandu viaghjate, è mantenendu a vostra stanza libera da munzelli di vestiti in cui si ponu piattà.