E coli enteritis
E coli enterite hè gonfiore (infiammazione) di l'intestinu chjucu da Escherichia coli (E coli) battìri. Hè a causa più cumuna di a diarrea di i viaghjatori.
E coli hè un tipu di batteri chì campanu in l'intestini di l'omu è di l'animali. A maiò parte di u tempu, ùn face micca prublemi. Tuttavia, certi tipi (o ceppi) di E coli pò causà avvelenamentu alimentariu. Una ceppa (E coli O157: H7) pò causà un casu severu di avvelenamentu alimentariu.
I batteri ponu entrà in u vostru cibu in modi diversi:
- Carne o pollame ponu entrà in cuntattu cù batteri normali da l'intestini di un animale mentre hè trasfurmatu.
- L'acqua aduprata durante a crescita o u trasportu pò cuntene rifiuti animali o umani.
- L'alimentu pò esse trattatu in modu periculosu durante u trasportu o l'archiviazione.
- A manipulazione o a preparazione periculosa di l'alimentu pò accade in alimentari, ristoranti, o case.
L'avvelenamentu alimentariu pò accade dopu avè manghjatu o bevutu:
- Cibo preparatu da una persona chì ùn si hè micca lavatu bè e mani
- Cibo preparatu aduprendu utensili di cucina impuri, tagliere, o altri strumenti
- Prudutti lattichi o manghjà chì cuntenenu a maionese (cum'è insalata di cavu o insalata di patate) chì sò stati troppu fora di u frigorifero
- Alimenti congelati o refrigerati chì ùn sò micca almacenati à a temperatura curretta o chì ùn sò micca currettamente riscaldati
- Pesci o ostriche
- Frutti o ligumi crudi chì ùn sò micca stati lavati bè
- Succhi di verdura o di frutta cruda è prudutti di latti
- Carni o ova pocu cotte
- Acqua da un pozzu o flussu, o acqua di cità o cità chì ùn hè stata trattata
Ancu s'ellu ùn hè micca cumunu, E coli pò esse spargugliatu da una persona à l'altra. Questu pò accade quandu qualchissia ùn si lava micca e mani dopu à un muvimentu intestinale è poi tocca altri oggetti o e mani di qualcun altru.
I sintomi si verificanu quandu E coli i batteri entranu in l'intestinu. A maiò parte di u tempu i sintomi si sviluppanu 24 à 72 ore dopu esse infettatu. U sintomu più cumunu hè una diarrea improvvisa, grave chì hè spessu sanguinosa.
Altri sintomi ponu include:
- Frebba
- Gas
- Perda di l'appitittu
- Crampi di stomacu
- Vomitu (raru)
Sintomi di un raru ma severu E coli Ciak include:
- Contusioni chì accadenu facilmente
- Pelle pallida
- Urina rossa o sanguinosa
- Quantità ridutta di urina
U vostru duttore di salute farà un esame fisicu. Una cultura di feci pò esse fatta per verificà a causa di malatie E coli.
A maiò parte di u tempu, recupererete da i tippi più cumuni di E coli infezzjoni in un paru di ghjorni. L'ubbiettivu di u trattamentu hè di fassi sente megliu è di evità a disidratazione. Uttene abbastanza liquidi è amparà chì manghjà vi aiuterà à mantene voi o u vostru zitellu cunfortu.
Puderete bisognu di:
- Gestite a diarrea
- Cuntrolla nausea è vomitu
- Riposa assai
Pudete beie mischji di reidratazione orale per rimpiazzà i fluidi è i minerali persi per vomitu è diarrea. U polvere di reidratazione orale pò esse acquistatu da una farmacia. Assicuratevi di mischjà a polvere in acqua sicura.
Pudete fà u vostru propiu mischju di reidratazione sciugliendu una mità cucchiaina (3 grammi) di sale, una mità cucchiaina (2,5 grammi) di bicarbonato di sodiu è 4 cucchiai (50 grammi) di zuccheru in 4¼ tazze (1 litru) d'acqua.
Pudete avè bisognu à piglià fluidi attraversu una vena (IV) se avete diarrea o vomitu è ùn pudete micca beie o tene abbastanza fluidi in u vostru corpu. Duvete andà à l'uffiziu di u vostru fornitore o à a sala d'urgenza.
Se pigliate diuretici (pillole d'acqua), parlate cù u vostru fornitore. Puderete bisognu di smette di piglià u diureticu mentre avete a diarrea. Ùn mai piantà o cambià i medicinali senza prima parlà cù u vostru fornitore. Pudete cumprà medicinali in a farmacia chì ponu aiutà à fermà o rallentà a diarrea. Ùn aduprate micca sti medicinali senza parlà cù u vostru duttore se avete diarrea insanguinata o febbre. Ùn date micca sti medicinali à i zitelli.
A maiò parte di a ghjente si migliurà in pochi ghjorni, senza trattamentu. Certi tippi pocu cumuni di E coli pò causà anemia severa o fallimentu renale.
Chjama per un appuntamentu cù u vostru fornitore se:
- Ùn pudete micca tene fluidi.
- A vostra diarrea ùn migliurà micca in 5 ghjorni (2 ghjorni per un criaturu o un zitellu), o peghju.
- U vostru zitellu hà vomitatu per più di 12 ore (in un neonatu di menu di 3 mesi, chjamate appena u vomitu o a diarrea cumincianu).
- Avete un dolore addominale chì ùn si ne và dopu à un muvimentu intestinale.
- Avete una frebba sopra à 101 ° F (38.3 ° C), o u vostru zitellu hà una frebba sopra à 100.4 ° F (38 ° C) cun diarrea.
- Avete viaghjatu pocu fà in un paese stranieru è avete sviluppatu diarrea.
- Vidite sangue o pus in e vostre feci.
- Sviluppate sintomi di disidratazione, cume micca pipì (o pannolini secchi in un criaturu), sete, vertigini, o sturdimentu.
- Sviluppate novi sintomi.
Diarrea di u viaghjatore - E. coli; Avvelenamentu alimentariu - E. coli; Diarrea E. coli; Malatia Hamburger
- Diarrea - cosa dumandà à u vostru duttore - zitellu
- Diarrea - chì dumandà à u vostru duttore di salute - adultu
- Sistema digestivu
- Organi di u sistema digestivu
- Lavatu a manu
Nguyen T, Akhtar S. Gastroenterite. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 84.
Schiller LR, Sellin JH. Diarrea. In: Feldman M, Friedman LS, Brandt LJ, eds. Sleisenger and Fordtran's Gastrointestinal and Liver Disease: Fisiopatologia / Diagnosi / Gestione. 10a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 16.
Wong KK, Griffin PM. Malatia di trasmissione alimentare. In: Bennett JE, Dolin R, Blaser MJ, eds. Mandell, Douglas, è Principi è Pràtica di Bennett di Malatie Infettive. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 101.