Cistinuria
A Cistinuria hè una cundizione rara in a quale e petre fatte da un aminoacidu chjamatu cisteina si formanu in u rene, l'uretere è a vescica. A cistina si forma quandu duie molecule di un aminòcidu chjamatu cisteina sò unite. A cundizione hè tramandata per mezu di e famiglie.
Per avè i sintomi di cistinuria, duvete eredità u genu difettu da i dui parenti. I vostri figlioli ereditaranu ancu una copia di u genu difettu da voi.
A cistinuria hè causata da troppu cistina in l'urina. Normalmente, a maiò parte di a cistina si dissolve è torna à u sangue dopu avè intrutu in i reni. E persone cun cistinuria anu un difettu geneticu chì interferisce cù questu prucessu. Di conseguenza, a cistina si accumula in l'urina è forma cristalli o pietre. Quessi cristalli ponu bloccà si in i reni, uretri, o vescica.
Circa una per ogni 7000 persone anu cistinuria. E pietre di cistina sò più cumuni in i ghjovani adulti sottu 40 anni. Meno di u 3% di e pietre di l'urinariu sò pietre di cistina.
I sintomi includenu:
- Sangue in l'urina
- Dolore flancu o dulore in u latu o in u spinu. U dulore hè più spessu da una parte. Si sente raramente da e duie parte. U dulore hè spessu severu. Pò peghju cù i ghjorni. Pudete ancu sente dolore in a pelvis, inguine, genitali, o trà l'abdomen superiore è a schiena.
A cundizione hè più spessu diagnosticata dopu un episodiu di calcoli renali. Pruvà e petre dopu chì sò state rimosse mostra chì sò fatti di cistina.
A diversità di e pietre chì cuntenenu calciu, e pietre di cistina ùn si presentanu micca bè nantu à i raggi X chiani.
E prove chì ponu esse fatte per rilevà queste pietre è diagnosticà a situazione includenu:
- Raccolta di urine 24 ore à ghjornu
- CT abdominale, o ecografia
- Pielogramma per via endovenosa (IVP)
- Analisi di urina
L'ubbiettivu di u trattamentu hè di alleviare i sintomi è impedisce a furmazione di più pietre. Una persona cun sintomi severi pò avè bisognu à andà in l'uspidale.
U trattamentu implica beie assai liquidi, in particulare acqua, per pruduce grandi quantità di urina. Duvete beie almenu 6 à 8 bichjeri à ghjornu. Duvete beie l'acqua ancu di notte per chì si alzassi di notte almenu una volta per passà l'urina.
In certi casi, i fluidi ponu avè bisognu à esse dati per una vena (da IV).
Rendendu l'urina più alcalina pò aiutà à dissolve i cristalli di cistina. Questu pò esse fattu cù l'usu di citrate di potassiu o di bicarbonatu di sodiu. Manghjà menu sale pò ancu calà a liberazione di cistina è a furmazione di petre.
Puderete bisognu di analgésichi per cuntrullà u dolore in a zona di i reni o di a vejiga quandu passate e pietre. E petre più chjuche (di 5 mm o menu di 5 mm) passanu u più spessu per l'urina da sola. E petre più grandi (più di 5 mm) ponu avè bisognu di trattamenti in più. Alcune grosse pietre ponu esse necessarie per esse rimosse cù procedure cum'è:
- Litotripsia extracorporea d'onda di scossa (ESWL): L'onde sonore sò passate per u corpu è sò focalizate nantu à e pietre per rompe in picculi frammenti passabili. ESWL ùn pò micca travaglià bè per e pietre di cistina perchè sò assai duri paragunatu cù altri tippi di pietre.
- Nefrostolitotomia percutanea o nefrolitotomia: Un picculu tubu hè piazzatu attraversu u fiancu direttamente in u renu. Un telescopiu hè passatu in u tubu per frammentà a petra sottu a visione diretta.
- Ureteroscopia è litotripsia laser: U laser hè adupratu per rompe e pietre è pò esse adupratu per trattà e pietre chì ùn sò micca troppu grandi.
A Cistinuria hè una cundizione cronica, per tutta a vita. E petre tornanu cumunemente. Tuttavia, a malattia risulta raramente in fallimentu renale. Ùn affetta micca altri organi.
E cumplicazioni ponu include:
- Lesione di a vejiga da a petra
- Lesione renale da petra
- Infezzione di u renu
- Malatia renale cronica
- Ostruzione ureterala
- Infezzione di e vie urinarie
Chjamate u vostru duttore sanitariu se avete sintomi di pietre di e vie urinarie.
Ci sò i medicini chì ponu esse presi cusì a cistina ùn face micca una petra. Fate à u vostru duttore nantu à sti medicini è i so effetti secundari.
Ogni persona chì hà una storia cunnisciuta di pietre in e vie urinarie deve beie assai liquidi per pruduce regolarmente una alta quantità di urina. Questu permette à e pietre è i cristalli di lascià u corpu prima di diventà abbastanza grandi per causà sintomi. Diminuisce u vostru assunzione di sale o sodiu aiuterà ancu.
Pietre - cistina; Pietre di cistina
- Pietre à u rene è litotripsia - scarica
- Pietre renali - autocura
- Pietre à u rene - cosa dumandà à u vostru duttore
- Procedimenti urinarii percutanei - scaricamentu
- Pianu urinariu femminile
- Pianu urinariu maschile
- Cistinuria
- Nefrolitiasi
Anzianu JS. Litiasi urinaria. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 562.
Guay-Woodford LM. Nefropatie ereditarie è anomalie di u sviluppu di e vie urinarie. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: cap. 119.
Lipkin ME, Ferrandino MN, Preminger GM. Valutazione è gestione medica di litiasi urinaria. In: Wein AJ, Kavoussi LR, Partin AW, Peters CA, eds. Urologia Campbell-Walsh. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 52.
Sakhaee K, Moe OW. Urolitiasi. In: Yu ASL, Chertow GM, Luyckx VA, Marsden PA, Skorecki K, Taal MW, eds. Brenner è u Renu di u Rettore. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 38.