Intolleranza ereditaria à u fructose
L'intoleranza ereditaria à u fructose hè un disordine in u quale una persona ùn hà micca a proteina necessaria per abbattere u fructose. U fructose hè un zuccheru di fruttu chì si trova naturalmente in u corpu. U fruttuosu artificiale hè adupratu cum'è edulcorante in parechji alimenti, cumpresi l'alimentazione per i zitelli è e bevande.
Sta cundizione si verifica quandu u corpu manca una enzima chjamata aldolase B. Questa sustanza hè necessaria per scumpientà u fruttosu.
Se una persona senza sta sustanza manghja frutosiu o saccarosu (zuccheru di canna o di barbabietola, zuccheru da tavula), cambiamenti chimichi cumplessi si producenu in u corpu. U corpu ùn pò micca cambià a so forma almacenata di zuccheru (glicogenu) in glucosiu. Di conseguenza, u zuccherinu in sangue cade è si formanu sostanze periculose in u fegatu.
L'intoleranza ereditaria à u fructose hè ereditata, chì significa chì pò esse trasmessa per e famiglie. Sì i dui parenti portanu una copia non funziunante di u genu aldolase B, ognunu di i so figlioli hà una probabilità di 25% (1 in 4) di esse affettati.
I sintomi ponu esse vistu dopu chì un zitellu hà cuminciatu à manghjà cibu o formula.
I primi sintomi di intolleranza à u fructose sò simili à quelli di galattosemia (incapacità di aduprà u zuccheru galattosiu). I sintomi più tardi si riferenu di più à e malatie di u fegatu.
I sintomi ponu include:
- Cunvulsioni
- Sonnolenza eccessiva
- Irritabilità
- Pelle gialla o biancu di l'ochji (itterizia)
- Cattiva alimentazione è crescita da zitellu, fallimentu di prosperà
- Prublemi dopu avè manghjatu frutti è altri alimenti chì cuntenenu fruttosiu o saccarosu
- Vumitu
L'esame fisicu pò mustrà:
- Fegatu è milza ingrandati
- Itterizia
E prove chì cunfermanu u diagnosticu includenu:
- Prove di coagulazione di u sangue
- Test di zuccheru in sangue
- Studii di l'enzimi
- Pruvenzi genetichi
- Prove di funzione renale
- Pruvenzi di funzione epatica
- Biòpsia di u fegatu
- Test di sangue à l'acidu uricu
- Analisi di urina
U zuccherinu in sangue serà bassu, sopratuttu dopu avè ricivutu frutosa o saccharosa. I livelli di acidu uricu saranu alti.
A rimozione di u fruttu è di u saccarosu da a dieta hè un trattamentu efficace per a maiò parte di a ghjente. E cumplicazioni ponu esse trattate. Per esempiu, alcune persone ponu piglià un medicamentu per abbassà u livellu di acidu uricu in u so sangue è diminuisce u so risicu di gout.
L'intolleranza ereditaria à u fructose pò esse leve o severa.
Evità u fruttuosu è u saccarosu aiuta a maiò parte di i zitelli cù sta cundizione. U pronosticu hè bonu in a maiò parte di i casi.
Alcuni zitelli cù una forma severa di a malattia svilupperanu una grave malattia di u fegatu. Ancu caccià u frutosiu è u saccarosu da a dieta ùn pò micca prevene malatie di fegatu gravi in sti zitelli.
Quantu hè bonu una persona dipende da:
- Cumu prestu u diagnosticu hè fattu
- Quantu tempu u fruttu è u saccarosu ponu esse cacciati da a dieta
- Quantu funziona l'enzima in u corpu
Queste cumplicazioni ponu accade:
- Evità l'alimenti chì cuntenenu frutosa per via di i so effetti
- Sanguinamentu
- Gout
- Malatia da manghjà cibi chì cuntenenu frutosiu o saccarosu
- Fallimentu di u fegatu
- U zuccherinu in sangue (ipoglicemia)
- Crisi
- Morte
Chjamate u vostru duttore sanitariu se u vostru zitellu sviluppa sintomi di sta situazione dopu l'iniziu di l'alimentazione. Se u vostru zitellu hà sta cundizione, l'esperti cunsiglianu di vede un duttore specializatu in genetica biochimica o metabolismu.
E coppie cù una storia familiare di intolleranza à u fruttosu chì volenu avè un criaturu ponu cunsiderà cunsiglii genetichi.
A maiò parte di l'effetti dannosi di a malattia ponu esse prevenuti diminuendu l'ingestione di frutosiu è saccarosu.
Fructosemia; Intolleranza à u fructose; Carenza di fructosa aldolase B; Carenza di fructose-1, 6-bisfosfat aldolasi
Bonnardeaux A, Bichet DG. Disturbi ereditati di u tubulu renale. In: Skorecki K, Chertow GM, Marsden PA, Taal MW, Yu ASL, eds. Brenner è u Renu di u Rettore. 10a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 45.
Kishnani PS, Chen Y-T. Difetti in u metabolismu di i carboidrati. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Schor NF, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 105.
Nadkarni P, Weinstock RS. Glucidati. In: McPherson RA, Pincus MR, eds. Diagnosticu Clinicu di Henry è Gestione per Metudi di Laboratoriu. 23 ed. St Louis, MO: Elsevier; 2017: chap 16.
Scheinman SJ. Disturbi di u trasportu renale à basa genetica. In: Gilbert SJ, Weiner DE, eds. Primariu di a Fundazione Naziunale di u Renu annantu à a Malatia di u Rene. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 38.