Glioma: chì hè, gradi, tippi, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
Gliomas sò tumori cerebrali in cui sò implicate cellule gliali, chì sò cellule chì formanu u Sistema Nervosu Centrale (CNS) è sò responsabili di supportà i neuroni è u funziunamentu currettu di u sistema nervosu. Stu tipu di tumore hà una causa genetica, ma hè raramente ereditariu. Tuttavia, se ci sò casi in a famiglia di glioma, hè raccomandatu chì u cunsigliu geneticu sia effettuatu per verificà a presenza di mutazioni relative à sta malattia.
Gliomi ponu esse classificati secondu a so situazione, e cellule coinvolte, u ritmu di crescita è l'aggressività è, secondu sti fattori, u medicu generale è u neurologu ponu determinà u trattamentu più adattu per u casu, chì hè di solitu per mezu di chirurgia seguita da chemio è radioterapia.
Tipi è gradu di Glioma
Gliomi ponu esse classificati secondu e cellule implicate è a situazione:
- Astrocitomi, chì urigginanu da l'astrociti, chì sò e cellule gliali rispunsevuli di a segnalazione cellulare, di a nutrizione neuronale è di u cuntrollu homeostaticu di u sistema neuronale;
- Epidendiomi, chì urigginanu in e cellule ependimali, chì sò responsabili di u rivestimentu di e cavità truvate in u cervellu è chì permettenu u muvimentu di u fluidu cerebrospinale, u CSF;
- Oligodendrogliomi, chì urigginanu in oligodendrociti, chì sò cellule rispunsevuli di a furmazione di a guaina di mielina, chì hè u tessutu chì riveste e cellule nervose.
Cum'è l'astrociti sò presenti in quantità più grande in u sistema nervosu, l'occorrenza di l'astrocitomi hè più frequente, cù u glioblastoma o l'astrocitoma di gradu IV chì sò i più severi è cumuni, chì ponu esse caratterizati da un elevatu tasso di crescita è capacità infiltrativa, risultendu in parechji sintomi pò mette in periculu a vita di una persona. Capite ciò chì hè u glioblastoma.
Sicondu u gradu di aggressività, glioma pò esse classificatu in:
- Grade I, chì hè più cumunu in i zitelli, ancu sè raru, è pò esse facilmente risolti per mezu di a chirurgia, postu chì hà una crescita lenta è ùn hà micca capacità infiltrativa;
- Grade II, chì hà ancu una crescita lenta ma riesce dighjà à infiltrassi in u tessutu cerebrale è, se u diagnosticu ùn hè micca fattu in a fase iniziale di a malattia, pò trasformassi in gradu III o IV, chì pò mette in periculu a vita di a persona. In questu casu, in più di a cirurgia, a chimioterapia hè cunsigliata;
- Grade III, chì hè carattarizatu da una crescita rapida è pò esse facilmente spartutu da u cervellu;
- Grade IV, chì hè u più aggressivu, postu chì in più di l'altu tassu di replica si diffonde rapidamente, mettendu in periculu a vita di a persona.
Inoltre, gliomi ponu esse classificati cum'è di bassa percentuale di crescita, cum'è u casu di glioma di gradu I è II, è di elevatu ritmu di crescita, cum'è u casu di gliomi di gradu III è IV, chì sò più gravi à causa di u fattu chì e cellule tumorali sò capaci di riplicà rapidamente è infiltrà altri siti di u tessutu cerebrale, cumprumettendu ancu a vita di a persona.
Principali sintomi
I segni è i sintomi di glioma sò generalmente identificati solu quandu u tumore comprime un nervu o una medula spinale, è ponu ancu variare secondu a dimensione, a forma è u ritmu di crescita di u glioma, i principali sò:
- Mal di testa;
- Cunvulsioni;
- Nausea o vomitu;
- Difficultà à mantene l'equilibriu;
- Cunfusione mentale;
- Perda di memoria:
- Cambiamenti di cumpurtamentu;
- Debbulezza da una parte di u corpu;
- Difficultà à parlà.
Basatu nantu à a valutazione di questi sintomi, u medico generale o neurologu pò indicà a prestazione di testi di imaging in modo chì a diagnosi pò esse fatta, cume a tomografia computata è a risonanza magnetica, per esempiu. Da i risultati ottenuti, u duttore pò identificà a situazione di u tumore è a so dimensione, pudendu definisce u gradu di u glioma è, dunque, indicà u trattamentu più adattu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di glioma hè fattu secondu e caratteristiche di u tumore, u gradu, u tippu, l'età è i segni è i sintomi presentati da a persona. U trattamentu più cumunu per glioma hè a chirurgia, chì hà per scopu di rimuovere u tumore, rendendu necessariu l'apertura di u craniu in modo chì u neurochirurgo possa accede à a massa cerebrale, rendendu a procedura più delicata. Sta chirurgia hè di solitu accumpagnata da immagini furnite da risonanza magnetica è tomografia computerizata in modo chì u duttore possi identificà a situazione esatta di u tumore da rimuovere.
Dopu a rimozione chirurgica di u glioma, a persona hè generalmente sottumessa à chemio o radioterapia, soprattuttu quandu si tratta di gliomi di gradu II, III è IV, chì sò infiltrativi è ponu esse facilmente diffusi in altre parti di u cervellu, aggravendu a situazione. Cusì, cù a chemioterapia è a radioterapia, hè pussibile eliminà e cellule tumorali chì ùn sò state rimosse per via chirurgica, impedendu a proliferazione di queste cellule è u ritornu di a malattia.