Campà cù a perdita di l'audizione
Se site cù a perdita di l'audizione, sapete chì ci vole un sforzu in più per cumunicà cù l'altri.
Ci hè tecniche chì pudete amparà à migliurà a cumunicazione è evità u stress. Queste tecniche ponu ancu aiutà:
- Evite di diventà socialmente isolatu
- Restanu più indipendenti
- Esse più sicuru duve site
Parechje cose in u vostru circondu ponu influenzà quantu si sente è capisce bè ciò chì l'altri dicenu. Questi includenu:
- U tippu di stanza o spaziu in cui site, è cume hè stallata a stanza.
- A distanza trà voi è a persona chì parla. U sonu svanisce à distanza, allora puderete sente megliu se site più vicinu à u parlante.
- A prisenza di soni di fondu distractivi, cum'è u calore è l'aria condizionata, i rumori di u trafficu, o a radio o a TV. Per chì u discorsu sia intesu facilmente, deve esse da 20 à 25 decibelli più forte di qualsiasi altri rumori circundanti.
- Pavimenti duri è altre superfici chì causanu i soni à rimbalzà è ribumbà. Hè più faciule da sente in e camere cù moquette è mobuli imbottiti.
Cambiamenti in a vostra casa o in l'uffiziu ponu aiutà à sente megliu:
- Assicuratevi chì ci sia abbastanza illuminazione per vede e caratteristiche di u visu è altre indicazioni visuale.
- Pone a vostra sedia in modu chì a vostra schiena sia versu una fonte di luce piuttostu chè i vostri ochji.
- Se a vostra audizione hè megliu in una arechja, piazzate a vostra sedia in modu chì a persona chì parli sia più prubabile di parlà in a vostra arechja più forte.
Per seguità megliu una cunversazione:
- Stà attenti è attenta assai à ciò chì dice l'altra persona.
- Avvisate a persona cù quale parli di a vostra difficultà à sente.
- State à sente u flussu di a cunversazione per un pezzu, se ci sò cose chì ùn pigliate micca à u primu. Certi parolle o frasi spuntanu spessu in a maiò parte di e cunversazioni.
- Se site persu, fermate a conversazione è dumandate chì qualcosa sia ripetuta.
- Aduprate una tecnica chjamata lettura di parlà per aiutà à capisce ciò chì si dice. Stu metudu implica di guardà a faccia, a postura, i gesti è u tonu di a voce di una persona per avè u significatu di ciò chì si dice. Questu hè diversu da a lettura di labbra. Ci vole chì ci sia abbastanza luce in a stanza per vede u visu di l'altra persona per pudè aduprà sta tecnica.
- Purtate un bloccu note è una matita è dumandate una parolla chjave o una frase per esse scritta se ùn a chjappate micca.
Parechji dispositivi diffirenti per aiutà e persone cun perdita di uditu sò dispunibili. Se state aduprendu apparecchi acustici, e visite regulare cù u vostru audiologu sò impurtanti.
E persone intornu à voi ponu amparà ancu metudi per aiutalli à parlà cun una persona chì hà una perdita di uditu.
Andrews J. Ottimizà l'ambiente custruitu per adulti fragili anziani. In: Fillit HM, Rockwood K, Young J, eds. Manuale di Brocklehurst di Medicina Geriatrica è Gerontologia. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 132.
Dugan MB. Campà cù Perde Auditive. Washington DC: Gallaudet University Press; 2003.
Eggermont JJ. Apparecchi acustici. In: Eggermont JJ, ed. Perdita Auditiva. Cambridge, MA: Elsevier; 2017: chap 9.
Situ di l'Istitutu Naziunale per a Sordità è Altri Disordini di Cumunicazione (NIDCD). Dispositivi di assistenza per e persone cun disordini di udizione, voce, discorsu o lingua. www.nidcd.nih.gov/health/assistive-devices-people-hearing-voice-speech-or-language-disorders. Actualizatu u 6 di marzu di u 2017. Accessu à u 16 di ghjugnu di u 2019.
Oliver M. Dispositivi di cumunicazione è aiuti elettronichi à l'attività di a vita quotidiana. In: Webster JB, Murphy DP, eds. Atlas di Ortesi è Dispositivi Assistivi. 5a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 40.
- Disturbi di l'Audizione è Sordità