Osteomalacia
L'osteomalacia hè ammollente di l'osse. U più spessu si verifica per via di un prublema cù a vitamina D, chì aiuta u vostru corpu à assorbe u calciu. U vostru corpu hà bisognu di calciu per mantene a forza è a durezza di e vostre ossa.
In i zitelli, a cundizione hè chjamata rachitica.
A mancanza di a quantità curretta di calciu in u sangue pò purtà à ossi debuli è dolci. U calciu in u sangue pò esse causatu da u livellu di vitamina D in u sangue.
A vitamina D hè assorbita da l'alimentu o prodotta da a pelle quandu hè esposta à u sole. A mancanza di vitamina D prodotta da a pelle pò accade in e persone chì:
- Campà in clima cù poca esposizione à u sole
- Deve stà in casa
- Travagliu à l'internu durante l'ore di ghjornu
- Purtate robba chì copre a maiò parte di a so pelle
- Avè pigmentazione di a pelle scura
- Aduprate una crema solare assai forte
Ùn pudete micca ottene abbastanza vitamina D da a vostra dieta se:
- Sò intolleranti à u lactosu (anu prublemi di digerisce i prudutti lattieri)
- Ùn manghjate nè beie prudutti di latte (più cumuni in adulti anziani)
- Seguitate una dieta vegetariana
- Ùn sò micca capaci di assorbe bè a vitamina D in l'intestini, cume dopu a chirurgia di bypass gastricu
Altre cundizioni chì ponu causà osteomalacia includenu:
- Cancer - tumori rari chì causanu un livellu di fosfatu bassu in u rene
- Fallimentu renale è acidosi
- Mancanza di abbastanza fosfati in a dieta
- Malatie di u Fegatu - u fegatu ùn pò micca cunvertisce a vitamina D in a so forma attiva
- Effetti secundarii di i medicini usati per trattà e crisi
I sintomi includenu:
- Fratture di l'osse chì accadenu senza una vera ferita
- Debbulezza musculare
- Dolore ossu diffusu, in particulare in i fianchi
I sintomi ponu accade ancu per via di u livellu di calciu bassu. Questi includenu:
- Numbness intornu à a bocca
- Numbness o tingling of the arms and legs
- Spasmi o crampi di e mani o di i pedi
E analisi di sangue saranu fatte per verificà i livelli di vitamina D, creatinina, calciu, fosfatu, elettroliti, fosfatasi alcalina è ormoni paratiroidi.
I raggi X ossei è un test di densità ossea ponu aiutà à rilevà pseudofratture, perdita ossea è addolcimentu ossu. Ancu più impurtante, l'osteomalacia pò sembra un indebolimentu di l'osse da l'osteoporosi in i test di densità ossea.
In certi casi, una biopsia di l'ossu serà fatta per vede s'ellu hè presente un addolcimentu di l'osse.
U trattamentu pò implicà supplementi di vitamina D, calciu è fosforu presi per bocca. E persone chì ùn ponu micca assorbe bè i nutrienti attraversu l'intestini ponu avè bisognu di dosi più grandi di vitamina D è calciu. Ciò include e persone chì anu alcuni tippi di chirurgia di perdita di pesu.
E persone cun certe condizioni ponu avè bisognu di analisi di sangue regolari per monitorà i livelli di fosforu è di calciu in sangue.
Alcune persone cun disordini di carenza di vitamina si miglioreranu in poche settimane. Cù u trattamentu, a guarigione duveria accade in 6 mesi.
I sintomi ponu turnà.
Chjamate u vostru duttore sanitariu se avete sintomi di osteomalacia, o se pensate chì pudete esse in periculu per stu disordine.
Manghjà una dieta ricca in vitamina D è calciu è uttene una esposizione sufficiente à u sole pò aiutà à prevene l'osteomalacia per via di carenza di vitamina D.
Carenza di vitamina D - osteomalacia; Calci - osteomalacia
- Déficit de vitamine D.
- Benefiziu di u calciu
Bhan A, Rao AD, Bhadada SK, Rao SD. Rachitismu è osteomalacia. In Melmed S, Auchus RJ, Goldfine AB, Koenig RJ, Rosen CJ, eds. Manuale di Williams di Endocrinologia. 14a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 31.
Chonchol M, Smogorzewski MJ, Stubbs JR, Yu ASL. Disturbi di l'omeostasi di u calciu. In: Yu ASL, Chertow GM, Luyckx VA, Marsden PA, Skorecki K, Taal MW, eds. Brenner è u Renu di u Rettore. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 18.
Demay MB, Krane SM. Disturbi di a mineralizazione. In: Jameson JL, De Groot LJ, de Kretser DM, et al, eds. Endocrinologia: Adultu è Pediatricu. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: cap. 71.
Weinstein RS. Osteomalacia è rachitismu. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 231.