Neoplasia endocrina multipla (MEN) II
![Multiple Endocrine Neoplasia 2](https://i.ytimg.com/vi/5R5JpyQ3BHg/hqdefault.jpg)
A neoplasia endocrina multipla, tippu II (MEN II) hè un disordine trasmessu per famiglie in cui una o più ghiandole endocrine sò troppu attive o formanu un tumore. I glànduli endocrini più cumunitamenti implicati sò:
- Glàndula surrenale (circa a mità di u tempu)
- Glàndula paratiroidea (20% di u tempu)
- Glàndula tiroidea (guasi tuttu u tempu)
A neoplasia endocrina multipla (MEN I) hè una cundizione cunnessa.
A causa di MEN II hè un difettu in un genu chjamatu RET. Stu difettu face chì parechji tumori apparsinu in a listessa persona, ma micca necessariamente in listessu tempu.
L'impegnu di a glàndula surrenale hè più spessu cun un tumore chjamatu feocromocitoma.
L'impegnu di a glàndula tiroidea hè u più spessu cun un tumore chjamatu carcinoma medulare di a tiroide.
Tumuri in a glàndula tiroidea, surrenale, o paratiroidei ponu accade anni à parte.
U disordine pò accade à ogni età, è tocca omi è donne à parità. U fattore di risicu principale hè una storia di famiglia di MEN II.
Ci hè dui sottotipi di MEN II. Sò MEN IIa è IIb. MEN IIb hè menu cumunu.
I sintomi ponu varià. Tuttavia, sò simili à quelli di:
- Carcinoma medulare di a tiroide
- Pheochromocytoma
- Adenoma paratiroideu
- Iperplasia paratiroidea
Per diagnosticà sta cundizione, u fornitore di assistenza sanitaria cerca una mutazione in u genu RET. Questu pò esse fattu cù un test di sangue. Pruvenzi addiziunali sò fatti per determinà chì ormoni sò sovrapprodotti.
Un esame fisicu pò rivelà:
- Nodi linfatichi allargati in u collu
- Frebba
- Pressione sanguigna alta
- Frequenza cardiaca rapida
- Noduli tiroidiali
I test di imaging aduprati per identificà i tumori ponu include:
- CT scan addominale
- Imaging di i reni o ureteri
- MIBG scintiscanu
- MRI di l'abdomen
- Scansione di a tiroide
- Ecografia di a tiroide
I test di sangue sò aduprati per vede cumu funziona certe ghiandole in u corpu. Puderanu include:
- Livellu di calcitonina
- Fosfatasi alcalina in sangue
- Calcium sangue
- Livellu di ormone paratiroideu in sangue
- Fosforu di sangue
- Catecholamines urina
- Metanefrina urinaria
Altre prove o prucedure chì ponu esse fatte includenu:
- Biopsia surrenale
- Elettrocardiogramma (ECG)
- Biopsia tiroidea
A chirurgia hè necessaria per rimuovere un feocromocitoma, chì pò esse periculosu per a vita per via di l'ormoni ch'ella produce.
Per u carcinoma medulare di a tiroide, a glàndula tiroidea è i linfonodi circundanti devenu esse rimossi in tuttu. A terapia di rimpiazzamentu di l'ormone tiroidale hè data dopu a chirurgia.
Se un zitellu hè cunnisciutu di portà a mutazione genetica RET, hè cunsiderata una cirurgia per caccià a tiroide prima ch'ella diventi cancerosa. Questu deve esse discusso cun un medicu chì hè assai familiarizatu cù sta situazione. Saria fattu à una età precoce (prima di 5 anni) in e persone cun MEN IIa cunnisciutu, è prima di l'età di 6 mesi in e persone cù MEN IIb.
U Pheochromocytoma hè più spessu micca canceroso (benignu). U carcinoma medulare di a tiroide hè un cancheru assai aggressivu è potenzialmente fatale, ma a diagnosi precoce è a chirurgia ponu spessu portà à una cura. A chirurgia ùn guarisce micca u MEN II sottostante.
A diffusione di e cellule cancerose hè una complicazione pussibile.
Chjamate u vostru duttore se avete sintomi di MEN II o se qualchissia in a vostra famiglia riceve un tali diagnosticu.
U screening di parenti stretti di e persone cù MEN II pò purtà à a rivelazione precoce di u sindrome è di i tumori cunnessi. Questu pò permettere passi per prevene complicazioni.
Sindrome di Sipple; MEN II; Pheochromocytoma - MEN II; Cancer di tiroide - feocromocitoma; Cancer paratiroideu - feocromocitoma
Glàndule endocrine
Situ web di a Rete Naziunale di Cancer. Linee guida di pratica clinica in oncologia (guide NCCN): tumori neuroendocrini. Versione 1.2019. www.nccn.org/professionals/physician_gls/pdf/neuroendocrine.pdf. Actualizatu u 5 di marzu di u 2019. Accessu à l'8 di marzu di u 2020.
Newey PJ, Thakker RV. Neoplasia endocrina multipla. In: Melmed S, Auchus RJ, Goldfine AB, Koenig RJ, Rosen CJ, eds. Manuale di Williams di Endocrinologia. 14a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 42.
Nieman LK, Spiegel AM. Disordini Polyglandular. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 218.
Tacon LJ, Learoyd DL, Robinson BG. Neoplasia endocrina multipla di tipu 2 è carcinoma di a tiroide medulare. In: Jameson JL, De Groot LJ, de Kretser DM, et al, eds. Endocrinologia: Adultu è Pediatricu. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 149.